Oculus Rift

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#42
Com que soc un puto lammer de merda :oops: no vaig poder resistir-me i vaig acabar agafant una versió de desenvolupament (vaig estar preguntant a RealOVirtual i ningú havia pagat duanes, que això no vol dir que em lliuri segur que amb la sort que tinc hem toca pagar). Quan arribi esteu més que convidats a venir un dia a casa a provar-ho si voleu :çsalut:

He estat llegint moltíssim aquests dies i per mi els problemes més grans no son la resolució, ni el camp de visió, ni el motion blur que provoca, ni cap dels problemes tècnics derivats que es parlen. El problema més gran que veig es el mareig que et provoca i això hem fa dubtar si pots estar més de mig hora seguida jugant. Diuen que el cervell es va acostumant i que va millorant però depen molt de cada persona, hi ha gent que no els afecta gens, hi ha gent que amb la demo de la muntanya russa es mareja, i ha gent que fins i tot vomita. Aquest crec que un tema important ja que el nostre cervell i el nostre cos nota una sensació estranya i possiblement molta gent sigui incapaç de jugar mai amb un dispositiu com aquest. Espero no ser un d'ells.

D'altra banda l'evolució que està tenint es molt positiva. Comencen a sortir altres prototipus amb més camp de visió i amb prestacions diferents. El que està clar es que els creadors de l'Oculus Rift han creat un punt d'inflexió en el mon de la realitat virtual (o no ja parlo com un més :çboix: )

Només com a comentari general hi ha jocs que porten el Oculus Rift de manera nativa i hi han altres que mitjançant un programa que fa de "wrapper" (en el món de la programació ho entenem com un programa intermig per adaptar dos elements sense haver de modificar cap dels dos elements) permet jugar amb l'Oculus. Un d'aquests "wrappers" parla de fer funcionar jocs com Battlefield, Flight Simulator, Far Cry, etc. Aquest programa no deixa de ser un driver per DirectX 9-11 amb dos modes de compatibilitat, Z-buffer i mode geometria. Hem moro de ganes de provar-ho amb l'Arma :çamor:
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#47
Quan tingui el catxarro vull provar una mini demo de l'Oculus per presentar a la feina com una possible millora al sistema de formació dels equips de manteniment ja sigui per verificar el disseny del producte com per exemple comprovació de la ubicació del punts de seguretat per evacuació així o un altre exemple molt útil es realitzar tasques de manteniment virtualment abans de anar a la instal·lació real. No es lo mateix veure un plànol en 3D que una simulació de realitat virtual en 3D. Sobre tot si pensem que els costos d'anar a una instal·lació al mar es molt elevat com per enviar una persona que mai a fet un canvi de motor (per posar un exemple).
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#50
Us comparteixo un llistat dels jocs que tenen compatibilitat directa o indirecta amb l'Oculus Rift

http://www.riftenabled.com/admin/apps/

També comparteixo amb vosaltres un video molt interessant sobre Virtual3DGun (es la versió castellana de l'ametralladora DeltaSix que ja us vaig comentar fa temps) que junt amb l'Oculus Rift sembla que es el company perfecte per l'Arma.

[youtube]klbJ-1QdR_E[/youtube]
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#51
Ostres pensava que trigaria més temps en rebre confirmació de que aviat arriba l'Oculus Rift però ahir va sortir de Londres (sembla pel que diuen als forums de RoV que no s'ha de pagar duanes). Si tot va bé dimarts ja estarà aquí çXD !
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#52
ZeroQ said:
Ostres pensava que trigaria més temps en rebre confirmació de que aviat arriba l'Oculus Rift però ahir va sortir de Londres (sembla pel que diuen als forums de RoV que no s'ha de pagar duanes). Si tot va bé dimarts ja estarà aquí çXD !
Si te l'envien de Londres no s'ha de pagar. És pels paquets fora de la UE.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#53
Confirmo que els Cavallersdelcel es la primera comunitat catalana beta tester de l'Oculus Rift çXD

Avui ha arribat i estic mirant de endollar-ho tot. A veure si faig un review com cal jeje
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#56
Aquí tenim un vídeo recopilatori de reaccions de gent en provar-ho per primera vegada.

[youtube]INDKNA7kXoo[/youtube]

Si no fos perquè sabem que existeix de veritat, pensaria que es un fake, aquestes reaccions tan exagerades em xoquen moltíssim, però be si a tothom li passa, serà que l'aparell crea una immersió increïble, haure de tenir fe ç:D
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#57
Ahir ho vaig provar i em va agradar molt la sensació. Cal pensar que no es la versió final de consumidor i per tant es normal que encara tingui molt per millorar però crec que almenys val la pena provar-ho (ja sabeu que esteu convidats a venir a casa a provar-ho). El gran dubte que em surt es si podrà arribar a jugar una sessió normal (1-2 hores) amb l'Oculus. Segurament si però dubto que tothom s'acostumi a jugar-hi. Ja vaig comentar que després de provar diverses demos vaig acabar un xic marejat. També es cert que anava molt a saco girant la vista cap a totes direccions i amb moviment.
He provat diverses demos i l'ha sensació en algunes de les demos o vídeos (gravats amb dos càmeres) era més semblant a veure l'Ull màgic (aquella publicació en paper que van treure il·lustracions amb estereoscòpia) perquè alguns objectes eren amb volum i altres més plans però en tot el teu camp de visió (tot el que es pot veure que no sigui negre com el marc de les ulleres). M'agrada més aquesta sensació que la del cinema 3D que només es un troç de pantalla que es veu amb profunditat. Tot i així torno a dir que si no no som capaços d'acostumar-nos es inviable per jugar. A molts foros parlen del problema i diuen que t'acostumes però m'agradarà anar veient l'evolució. He de dir que a la dona li va agradar molt i ella (ho va provar 10 minuts només) no es va marejar en cap moment.

madelf said:
Jo tinc un dubte: et queda camp de visió morta? (em refereixo si la pantalla avarca tot el camp de visió o queden zones "fosques")
En realitat es una mica com ha dit en Viper, com si portessis una mascara de submarinista. Tot i així a mi personalment no m'ha fet cap nosa, ni tan sols la baixa resolució m'ha fet molta nosa (vaig estar el cap de setmana jugant a la Playstation 1 per acostumar-me a la baixa resolució ç:D ) però si que m'ha molestat més alguna franja vertical que es mou de tant en tant quan estas movent la vista (crec que pot ser alguna cosa de configuració com ara habilitar / treure el VSync).

Viper said:
Si no fos perquè sabem que existeix de veritat, pensaria que es un fake, aquestes reaccions tan exagerades em xoquen moltíssim, però be si a tothom li passa, serà que l'aparell crea una immersió increïble, haure de tenir fe ç:D
Ja saps que hi ha moltes persones que li afecta de manera diferent. Et puc dir que la primera sensació a la muntanya russa va ser de "no es per tant" i després a mesura que anava accelerant i pujant i baixant anava tenint sensacions diferents però no tan exagerades com les del vídeo. Això si el meu cap sabia que alguna cosa rara passava perquè en traurem el casc i aixecar-me per caminar va ser una sensació estranya novament. Vull dir que en funció de la persona el seu cervell por provocar estímuls diferents. Si vols sortir de dubtes ja saps on visc :çsalut:
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#58
Això del mareig també passa amb les pelis 3D. Jo ho tolero bastant bé, però la dona és incapaç de veure una peli seguida sense marejar-se.

Suposo també que les demos estan fetes per impressionar. Si et poses, per exemple, en cabina d'un A10 no hi ha d'haver tant moviment.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#59
rush said:
Això del mareig també passa amb les pelis 3D. Jo ho tolero bastant bé, però la dona és incapaç de veure una peli seguida sense marejar-se.

Suposo també que les demos estan fetes per impressionar. Si et poses, per exemple, en cabina d'un A10 no hi ha d'haver tant moviment.
Hem de recordar que per el exemple el vertigen, que dic jo que te molt a veure amb el mareig, nomes es manifesta quan estem tocant quelcom que esta al terra, per això la gent, en teoria, no es mareja als avions, una altre cosa es la por a volar els provoqui marejos.
Per això hem pregunto si això també ocorre als avions virtuals, i en cas afirmatiu, la gent no sentiria vertigen en un simulador de vol.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#60
Bé, gràcies a en ZeroQ, per fi vaig poder provar ahir l'Oculus Rift, moltíssimes gràcies ZeroQ per convidar-me :çsi:

Com a resum diré, que tot i les carències i problemes de la versió de desenvolupament que vaig provar, em va deixar molt impressionat, i que si arreglen els tres punts claus que jo considero i ara us explicaré, serà un producte estrella i sens dubte me'l compraré.

La sensació d'immersió es increïble, realment no m'esperava que fos tan bona, jo m'esperava mes tenir una pantalla a la cara i prou, però en realitat sembla que realment estiguis al mon virtual. En ZeroQ de les moltes demos que em va posar, em va mostrar una on estava a una galeria amb una serie de persones en 3D amb un detall superrealista (despullats xD) estàtics, quan em vaig apropar a la cara d'una de les noies, semblava que realment tingues una persona davant meu, em va impactar molt.
A la demo de la Toscana Italana, semblava que tinguessis realment els objectes al voltant teu, com si tu realment estiguessis caminant per aquella casa apartada al damunt d'un penya-segat.
Al WarThunder, tot i que no el vaig poder gaudir tant perquè o no l'havien fet be la implementació, o s'havia des-configurat, ja que la resolució i qualitat gràfica eren molt dolents, semblava que realment anessis dintre de l'avió, et quedaves impressionat de la mida real de l'avió que pilotaves, a diferencia de quan jugues amb un monitor, senties el poder d'un aparell enorme entre les teves mans (i de l'avió també ç;)) I sobretot, poder jugar el cap sense haver de mirar sempre cap al davant al monitor, era impagable, a mes la precisió de l'Oculus es genial, has de fer molt de zoom per veure tremolor, i el que veus es el del teu propi cap, no per falta de precisió.

Es cert que tot i tenir un angle de visió de 110º, es nota que no tens una visió perifèrica real, però no molesta, es una mica com portar unes ulleres de bussejar, però no tant exagerat, a mes les bores negres que perceps diguem, com vaig posar a la foto anterior, no es que la vegis a la pantalla, la pantalla es tot mon virtual, ho perceps mes a la visió perifèrica, totalment fora de pantalla. Per tant no es com posar-te unes NVG a l'ArmA, es simplement com si els teus ulls humans passessin de tenir 180º de visió (o el que tinguin) a tenir 110º.

El pes de l'aparell es molt petit, de fet en cap moment em va molestar, amb prou feines notava que tingues res el cap, els tres punts de subjecció sens dubte ajuden molt en això.
Jo ho vaig haver de fer servir amb ulleres, i tot i que no molestava, si que notava una mica la pressió de les mateixes, però ben ajustades a un mateix crec que no seria cap inconvenient.
En ZeroQ no porta ulleres, i per tant fa servir el joc A de lents de l'Oculus, jo si porto (4 de miopia) i m'hagués calgut canviar lents a la B o a la C, però vaig preferir que no s'emboliqués a canviar res per mi. Dic això per que l'enfocament no em va agradar, ja que o posaves els ulls al punt exacte, o es veia desenfocat, però com ja dic, si l'Oculus l'hagués configurat per mi, estic segur que no hagués patit tant aquest problema.
També important comentar que el pont del nas en cap moment em va molestar, de fet em sembla que no toca l'aparell, la subjecció es amb els tres punts i la pròpia cara, no amb el nas.

Be, ara passem als tres punts negatius, i deixaré el pitjor per el final. El primer es la resolució, la versió de desenvolupament no arriba a HD, i es nota moltíssim, la qualitat gràfica amb aquesta resolució, tenint en comptes que la lent magnifica la pantalla, es molt dolenta, era molt difícil distingir les textures quan volies mirar d'aprop. Està mes que confirmat que la versió comercial serà Full HD 1080, i tot i que no si ni tan sols si aquesta es suficient, per les opinions de la gent que ha provat les Full HD, diuen que si, que es veu molt rebé. Tot i aixi, espere'm que encara facin les ulleres amb mes resolució, però en tot cas està confirmat que serà com a mínim Full HD, per tant aquest no es un problema per preocupar-se.
El segon problema son els eixos, aquesta versió nomes te 3 eixos, 3DOF, lo qual amb el TrackIR podia ser suficient, però amb l'Oculus no, tenir aquesta immersió però no tenir 6 eixos de moviment seria sens dubte un error enorme. Per sort també està confirmat que la versió comercial tindrà 6DOF, i a mes amb precisió millorada, per tant tampoc ens hem de preocupar gaire.
I ara el problema mes gran de tots, que o es soluciona, o encara que facin un sense fils, amb pantalla 4K, i tot lo que vulguis, fracassarien en vendes. El mareig, i es que em vaig marejar moltíssim amb les demos, sobretot quan movies el cos amb el ratolí, o miraves al costat dintre de l'avió, m'entraven ganes de potar, i això que jo soc una persona que no es mareja mai, no tinc vertigen, ni em passa res a muntanyes russes o a les corbes del Garraf. Doncs als 5 minuts ja estava marejat, i vaig passar tot el dia d'ahir amb la panxa remoguda. Òbviament a tots no els afecta per igual, però si a mi, una persona que no es mareja mai, em poso aixi, vol dir que o ho solucionen o es un producte que no es pot vendre. Com a punt positiu dir que la versió HD deien que pràcticament no marejava o marejava molt poc comparativament, i segur que la versió final, amb totes les millores ja no tindre mareig, o serà mínim fins que t'adaptis, però ara mateix es infumable per a mi.

Per tant, es un producte amb un potencial genial, que ja està confirmat que dos dels 3 handicaps estaran solucionats a la versió final, i això vol dir que si solucionen lo del mareig, me'l compraré sense cap mena de dubte (i possiblement l'STEM al darrere).