Oculus Rift

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#81
Nova entrevista a Palmer Luckey i Nate Mitchell de part de Reddit, amb interessants respostes.

Us aconsello llegir l'entrevista que no es llarga, però en resum.
- Volen que no calgui fer servir les teves ulleres de graduació amb l'Oculus Rift, genial.
- Hi haurà diferencies en el FOV (angle de visió) al DK2, que recordem serà com la versió comercial, genial ja que hem de suposar que serà mes FOV.
- Les lents seran millors i quasi be faran innecessària la regulació física de la DIP (Distancia interpupilar) per la majoria.
- El prototip Cristal Cove que van presentar al CES es tan gruixut perquè es el que fan servir ells per fer proves, no s'han molestat a reduir el gruix, deixen molt clar que la versió final serà molt mes prima.
- Amb aquesta entrevista sembla una mica que no hi hauria versió sense fils de moment, però ja veurem.
- Diuen que es bastant possible que la versió comercial sigui superior a Full HD.
- I comenten que l'Oculus Rift serà una plataforma lo mes oberta possible.

Per cert ronda per internet una noticia sobre que la DK2 tindrà un preu de 499$ que es falsa, que es un calcul molt dolent, i que des de Oculus han desmentit molt emprenyats. Premsa groga, no li feu cas.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#85
JA ES POT RESERVAR EL DK2

Doncs si, i es començarà a enviar al Juliol, a un preu de 350$ (251€) amb càmera inclosa. Mes informació en aquest enllaç
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... a-en-julio



Pantalla
Resolució 960 x 1080 per ull
Refresc 75 Hz, 72 Hz, 60 Hz
Persistència 2 ms, 3 ms, complet

Òptica
Sistema òptic 100 ° Angle de visió (nominal)

Interfícies
Cable 10 '(desconnectable)
HDMI HDMI 1.4b
USB Device USB 2.0
USB Host USB 2.0 (requereix adaptador DC)
Càmera USB USB 2.0

Sensors interns
Sensors Giroscopi, Acceleròmetre, Magnetòmetre
Refresc 1000 Hz

Posicionament Absolut
Sensors Sensor CMOS pròxim a infraroig
Refresc 60 Hz

Pes
Pes 0.97 lbs (sense cable)

Accessoris Inclosos
Accessoris Inclosos Adaptador HDMI a DVI
Adaptador DC
Connectors de Corrent Internacionals
Lents per miopia
Camussa de neteja

ZeroQ quin dia de Juliol quedem? :çulle:
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#87
Jajajaja Ostres diuen que només es pot viure una vegada així que soc 360€ menys ric ç:x (si resulta que les taxes no estan als $350 ç?| )

Curiosament he rebut el mail de Oculus i l'he comprat ara mateix abans d'entrar al forum així que veig que ja em comenceu a coneixer :çruc:

Item Price Quantity Amount
Development Kit 2 $ 350.00 1 $ 350.00
Subtotal: $ 350.00

Shipping: $ 55.00

Fees, Duties & Taxes: $ 85.05

VAT: $ 85.05

Amount Due: $ 490.05
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#88
Alguns aclariments :

- Es veu que han canviat una mica l'estratègia (el motiu no se sap), i la versió DK2, que en el seu moment van dir que era com la CK1 (la final) perquè els desenvolupadors tinguessin jo el producte "definitiu" per crear contingut per al seu llançament i polir coses, ara no és tan semblant a la versió final. Es va confirmar que caldria més resolució que FullHD, més FOV i 90hz i ja veiem que la DK2 no és així. Sobre el motiu del canvi , potser l'anunci de Sony de la seva HMD, o potser com la versió DK1 ja no es fabrica per falta de peces, no vulguin deixar penjats als desenvolupadors, i necessiten una versió perquè es continuï desenvolupant contingut (que sempre han dit que és una de les claus, que hi hagi contingut abans del llançament).
Ja han confirmat que la versió final, la CK1 serà diferent al DK2, amb moltes millores.

- Haureu vist que no es veuen els LED's que portava el Cristall Cove, però segueix tenint-los, el que passa que la carcassa és d'un material que deixa passar la llum infraroja, i per això funcionen encara que a simple vista no es vegin tant.

I recordar-vos a tots que la DK2 igual que el DK1 està pensada per als desenvolupadors, no perquè nosaltres juguem amb la joguina, per això és com és de moment.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#89
El problema el tindré per explicar-li a la dona però aquest estiu no penso sortir de casa entre l'Stem (que també arriba al juliol) i el DK2 puffff argggg :çcon: :encul:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#90
A la xerrada per a desenvolupadors que acaben de donar, han confirmat que el FOV és el mateix que el del DK1, que pot anar de 90 a 110 depenent de com configuris les lents (tema ulleres graduades i tal). Han posat 100 en la informació només per la mitjana. I han tornat a confirmar que el CK1 tindrà més FOV.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#91
Sobre paper les especificacions del DK2 estan molt bé. Si mal no he entés estem parlant d'una pantalla d'uns 2K aprox. ja que son 960 x 1080 per cada ull. El tema de la latència també pinta molt i molt bé el problema que hem trobaré segur es que hauré de canviar la gràfica per aconseguir un bon rendiment a l'Oculus. He de dir que esperava que tingués un FOV més ampli però tampoc era una de les coses que em molestés gaire. Apa ja sabeu quan arribi el DK2 esteu convidats a provar-ho ç;)
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#93
Aquí hem surt un dubte, si cada ull veu 960 x 1080 vol dir que tenim una resolució total de 960 x 2 = 1920 i 1080 x 2 = 2160, no? Ho dic perquè la teva gràfica ha de renderitzar a 2K quasi. Potser m'equivoco
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#95
Agafeu-vos fort, Facebook ha comprat Oculus VR per 2000 milions de dòlars, i no, no es falsa, està totalment confirmat.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... -oculus-vr

Jo no se com acabarà la cosa, si serà bo o dolent, personalment hagués preferit que Oculus VR s'hagués mantingut independent, a mes no m'agrada Facebook, la web es un caos que no entén ni s'ha mare, i el seu funcionament es molt hipòcrita.
Espero de debò que tot surti be, que Facebook no fiqui la pota, i tinguem una RV com cal.

P.D: Ja s'han vist algunes reaccions, alguns han cancel·lat la comanda del DK2, i el creador de Minecraft ha dit que ja no pensa fer la versió per el Rift ja que no se'n refia de Facebook.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#96
Es pot cancelar la comanda del DK2 ? Realment per mi es una molt mala noticia, esperem veure com evoluciona això però pot ser la "mort prematura del reinaxement de la realitat virtual". Puto facebook :çfotet:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#99
La compra no significa que tinguem anuncis de Facebook a l'Oculus Rift, son coses que no tenen a veure (tampoc ho descarto), i les dues parts han afirmat que Oculus seguirà tenint total llibertat de decisió, tot i que no ens enganyem, si poses 2 bilions, algun control has de poder tenir. Jo soc com vosaltres, estic pessimista, però veiem a veure com evoluciona la cosa, també pot ser que tot surti be. Les avantatges d'això es que ara tenen un pressupost enorme, el que els permetrà, com ells ja han dit, fer el producte que volien fer per el CV1 sense traves, i a mes escurçar dates. Si tenim la sort que Facebook no fiqui la pota (si jo tampoc les tinc totes amb mi), pot arribar a ser una bona jugada. De moment, l'únic que podem fer es seure i veure com acaba tot.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Palmer Luckey s'ha dedicat a contestar els milers de preguntes de Reddit (aquestes ultimes 24 hores ha sigut una tempesta a internet, no es d'estranyar). Aquestes son algunes de les coses que a afirmat taxativament. El text següent no es meu, i està traduït amb Google.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... e-facebook

Després de la tempesta arriba la calma , i Palmer Luckey porta unes quantes hores contestant a preguntes d'usuaris de Reddit sobre els termes de l'adquisició de Oculus VR per part de Facebook . No, no haurem de tenir compte de Facebook per utilitzar Oculus Rift , ni ens sortiran anuncis als jocs , ni haurem de donar-li a "m'agrada " en les aplicacions de realitat virtual . En canvi , hi haurà conseqüències molt positives en termes de components , preu i disponibilitat del Rift .

Tot i que encara hi ha molts caps que lligar , Palmer ha deixat molt clars alguns punts :

- Oculus podrà fabricar maquinari totalment a mida , ja no dependran dels avenços en tecnologia mòbil . Això és una cosa obscenament car , centenars de milions de dòlars , i no s'ho podrien haver permès d'una altra manera , almenys no a hores d'ara . Aviat hi haurà novetats al respecte.
- Oculus es pot permetre contractar a qui vulgui, els millors que encaixin en la seva cultura de l'excel · lència en tots els aspectes .
- Oculus pot invertir enormes quantitats de diners en continguts , aviat tindrem més detalls .
- No serà necessària un compte de Facebook per utilitzar o desenvolupar en el Rift . Palmer ho garanteix , literalment.
- Res canviarà a pitjor , en tot cas a millor . Oculus ara té més llibertat i menys pressió que amb els altres inversors , ja que Facebook veu la realitat virtual com una inversió a molt llarg termini , i no exigirà resultats econòmics immediats , a Diferencieu dels inversors .
- Oculus ha tingut dificultats per treballar estretament amb els desenvolupadors independents , atès que els seus recursos de suport a desenvolupament són limitats . Aquesta situació va canviar radicalment .
- Res canviarà . Oculus s'ha d'actuar de forma independent a Facebook . Ara podran dedicar més diners a les relacions amb els desenvolupadors , el suport tècnic , les optimitzacions dels motors i la seva plataforma de continguts i vendes . No ens van a rastrejar , ni llançar anuncis o envair la nostra intimitat .

Ens ha cridat l' atenció quan li han preguntat si de cas els 75 o 100 milions de dòlars que tendien abans no eren suficients per fabricar la versió comercial . Palmer respon que sí eren suficients per treure un producte al mercat , el millor possible amb la tecnologia disponible , però no el producte que realment desitjaven , sense estar lligats als avenços en telefonia . L'acord amb Facebook va a accelerar molts dels plans a llarg termini en la seva llista , i el maquinari final serà millor i més barat .