Oculus Rift

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#62
En aquest fil he trobat dues formes de mesurar-nos la IPD nosaltres mateix, no es un mètode perfecte, però sembla que es bastant precís. Dir que el segon mètode no l'entenc degut al meu angles, el primer es molt fàcil.
Ens posem davant del mirall, amb el colze si volem recolzat a la paret per agafar-nos el cap i aixi estabilitzar-nos, tanquem l'ull esquerra i marquem al mirall el punt on esta la nostre pupil·la dreta mirant amb l'ull dret. I la inversa, tanquem l'ull dret i marquem la nostre pupil·la esquerra mirant amb l'ull esquerra. La distancia entre ambdós punts es la IPD (no se si la de lluny o la de prop).
També podeu posar la pupil·la d'un ull al marc del mirall i llavors nomes marcar un punt, i aixi mesurem del limit del marc on teníem la pupil·la a la marca de l'altre ull.
Fent servir aquest sistema d'estar per casa, m'ha sortit una mesura de mes o menys 60mm de IPD, lo que entre d'altres coses explica que hem mareges tant amb l'Oculus ahir.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#63
He trobat als forums oficials diversos consells per evitar els marejos i efectivament un d'ells es la correcta calibració de la IPD . A veure si miro d'entendre tot el que diuen.

Amb el teu permís Viper poso una foto de la sessió çXD

 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#68
Fins ara no havia vist cap vídeo on apuntessin amb la mira pròpia de l'arma, es a dir sense fer servir el crosshair dels jocs. Per sort en aquest video ho fan, i sembla que funciona bastant be, bastant realista, tot i les limitacions de hardware que tenim ara mateix.
Heu d'anar al minut 4:17 per veure com apunta amb la mira telescòpica de la ballesta (vendria a ser una mira ACOG).
[youtube]IgVmNQQlJf4[/youtube]

Si pensem en la combinació de l'Oculus Rift versió final i el futur STEM, em fa l'efecte que pot ser "quasi be" tant natural com apuntar amb un fusell real, sense tenir en compte que no podem recolzar l'arma ja que no tenim tacte.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#72


Un nou projecte el Avegant, un visor amb captura de moviment que projecta la imatge directament a la retina. No hi ha de moment massa informació, nomes que la qualitat d'imatge es superior encara que la resolució sigui baixa. Segons diuen es com mirar una tele de 80 polsades a 2 metres.
Però no sabem preus, no sabem si serà 6DOF, i es molt estrany que no hagin dit res del FOV.
L'aparell de moment te un modelat simple, es obvi que la versió final no serà aixi.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... on-retinal

[youtube]Idt489bqExE[/youtube]
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#73
El CEO de Oculus VR ha assegurat que la versió comercial no produirà marejos.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... ara-mareos

John Carmak i Palmer Luckey han confirmat que hi haurà un nou kit de desenvolupament (no en aquest 2013). També diu que el futur del Oculus passa per ser una versió autònoma amb Android, sense necessitat de connectar al PC (però òbviament es pot connectar perquè gaudim d'ell en els nostres simuladors i jocs).
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... bra-un-dk2
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#74
Avui he posar a la venda les meves estimades Oculus Rift després de llegir que en la versió comercial han desaparegut els marejos (diuen) i que trueran un segon kit de desenvolupament. Amb la versió actual soc incapaç de jugar més de cinc minuts i cada vegada que les provo crec que es pitjor, el meu cap ja només de posar-les pensa o no un altre cop no i em començo a trobar un xic rar. El cas es que millor vendre-les ara abans de que es puguin devaluar que quan surti el kit nou ningú las voldrà comprar pel preu actual.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#75
Anem a veure, noticies fresques, primer deixeu-me posar-vos simplement una prova de l'Oculus Rift amb un joc de por, el Outlast, que si nomes el vídeo ja fa por no m'ho vull imaginar amb l'Oculus.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... ft-parte-1

Oculus Rift ha rebut una inversió de 75 milions de dòlars, ja veurem si per a be (qui paga sempre vol alguna cosa a canvi).
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... -oculus-vr

Han millorat les lents de l'Oculus Rift.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... culus-rift

Han reduït els mareigs moltíssim, en les proves recents nomes 5 de cada 300 persones han experimentat molèsties.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... anzamiento
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#76
Hi ha molts rumors últimament darrera de l'Oculus després de les noves inversions de capital. Veurem a veure si el 2014 per fi serà l'any de la realitat virtual. Fa uns anys al 2009 vaig pensar que seria la reostia la realitat augmentada i al final no va tenir l'exit que pensava que podria tenir. Espero que l'any que ve amb el capítal que tenen puguin mantenir els compromisos i treure un producte de qualitat a un preu de mercat al voltant dels 150€.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#77
Be, aquests dies s'esta celebrant el CES "Consumer Electronics Show", que es una de les mega fires electròniques, i Oculus hi ha anat amb el seu Rift. He estat malalt aixi que no he pogut publicar res, aixi que us faré un resum que son moltes coses.

Al CES han mostrat un dels últims prototips del Rift. Es molt important assenyalar, ja que molta gent no ha entès molt be com funciona la industria de la fabricació, que el aparell que han mostrat es com diuen ells un (no el) del prototips que en aquest moment millors resultats els hi esta donant. Es a dir, la versió comercial serà diferent d'aquesta, quant no ho sabem.
Ho dic aixi perquè la versió que han mostrat incorpora una càmera, rotllo TrackIR, per poder tenir posicionament absolut, i a alguns fòrums ja han posat el crit al cel sense anar mes enllà de la imatge.

http://www.realovirtual.com/es/noticias ... l-ces-2014



Una de les novetats del prototip que mes agrada es la incorporació de la tecnologia de baixa POV "Persistence of Vision", com comenten en aquesta prova d'un usuari. Es una tecnologia que fa que el panell funcioni a menys d'1ms, molt menys que qualsevol altre del mercat actual, i que elimina (o pràcticament) el desenfocament per moviment o Motion Blur. Lo que dona una gran nitidesa d'imatge en moviment.

No crec que la intenció d'Oculus sigui vendre un Rift amb càmera per posicionament absolut, tot i que hagin presentat "un del molts prototips que tenen" amb càmera. La pantalla es Full HD 1080p, i segons aquesta altre noticia, que diu que estan parlant amb fabricants de panells per a dispositius mòbils molt interessats en el tema, per fabricar una pantalla exclusiva per a l'Oculus Rift, podríem pensar que potser veurem un Rift amb major resolució, però si us plau no flipem massa, el 4k tot i que possible ho veig poc provable, potser un augment si, però no crec que a 4k.

Aquí teniu també una entrevista de 20 minuts a Palmer Luckey, que acaben de pujar fa uns minuts, on per exemple confirma que hi haurà DK2 abans de la versió comercial.

Per una altra banda, Valve ha dit que llançara un SDK propi per realitat virtual. Silicon Image ha presentat una tecnologia per transferir vídeo 4k sense fils, lo que es genial si pensem en un futur (ja sigui aquest o alguna versió posterior) Oculus Rift sense fils amb pantalla 4k. I Sharp a presentat una pantalla 8k (si 8) amb 3D sense ulleres.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#78
Moltes gràcies per recull de noticies Viper.

Pel que he llegit el posicionament absolut es el que comentàvem que actuarà si estas davant de la càmara i si no serà posicionament relatiu. Estic seguint totes les notícies relacionades amb l'Oculus i el CES d'aquest any. Veurem quan treuen el DK2 ja que si no ho fan aviat voldrà dir que ho bé estarà molt aprop de la versió comercial o aquest any no hi haurà versió comercial. A veure que ofereixen amb aquest DK2 perquè com sigui com el protip del CES amb OLED segurament acabi possant pasta :çruc:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#79
Segons he entès per l'entrevista a Palmer (que amb el meu angles potser que no) ha dit que el DK2 seria molt semblant a la versió comercial, ja que volien que el DK2 sigui una prova de foc per veure si l'havien cagat en la versió comercial però abans de treure-la.

Per cert, me fixat que la càmera, el suport de las lents, i suposo que alguna cosa mes, estan impreses amb impressora 3D.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#80
Efectivament Viper en l'entrevista del Palmer comenta que el DK2 (development kit 2 per si algú es preguntava que eran les sigles) tindrà capacitats molt semblats a la versió comercial perquè els desenvolupadors puguin crear continguts i testejar-ho abans de que surti una versió comercial. També parla de que han provat diversos sistemes de posicionament i l'òptic que fan servir en el proto Crystal Cove es el que millor resultat els dóna però diu també que no per això significa que en la versió comercial hagi de portar una càmera. Amb això el que volien es ensenyar el que han aconseguit fins ara tot i que no han ensenat tot el que tenen (es guarden un as a la màniga) ja que comenta que el prototip Crystal Cove que han presentat ja el tenen desde fa varios mesos.

Realment si el DK2 porta pantalla OLED i tecnologia PDV no crec que m'esperi a la versió comercial per comprar-ne un. Espero que no sigui més car que el DK1