Be, aquests dies s'esta celebrant el CES "Consumer Electronics Show", que es una de les mega fires electròniques, i Oculus hi ha anat amb el seu Rift. He estat malalt aixi que no he pogut publicar res, aixi que us faré un resum que son moltes coses.
Al CES han mostrat un dels últims prototips del Rift. Es molt important assenyalar, ja que molta gent no ha entès molt be com funciona la industria de la fabricació, que el aparell que han mostrat es com diuen ells un (no el) del prototips que en aquest moment millors resultats els hi esta donant. Es a dir, la versió comercial serà diferent d'aquesta, quant no ho sabem.
Ho dic aixi perquè la versió que han mostrat incorpora una càmera, rotllo TrackIR, per poder tenir posicionament absolut, i a alguns fòrums ja han posat el crit al cel sense anar mes enllà de la imatge.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... l-ces-2014
Una de les novetats del prototip que mes agrada es la incorporació de la tecnologia de baixa POV "Persistence of Vision", com comenten en
aquesta prova d'un usuari. Es una tecnologia que fa que el panell funcioni a menys d'1ms, molt menys que qualsevol altre del mercat actual, i que elimina (o pràcticament) el desenfocament per moviment o Motion Blur. Lo que dona una gran nitidesa d'imatge en moviment.
No crec que la intenció d'Oculus sigui vendre un Rift amb càmera per posicionament absolut, tot i que hagin presentat "un del molts prototips que tenen" amb càmera. La pantalla es Full HD 1080p, i segons aquesta
altre noticia, que diu que estan parlant amb fabricants de panells per a dispositius mòbils molt interessats en el tema, per fabricar una pantalla exclusiva per a l'Oculus Rift, podríem pensar que potser veurem un Rift amb major resolució, però si us plau no flipem massa, el 4k tot i que possible ho veig poc provable, potser un augment si, però no crec que a 4k.
Aquí teniu també una entrevista de 20 minuts a Palmer Luckey, que acaben de pujar fa uns minuts, on per exemple confirma que hi haurà DK2 abans de la versió comercial.
Per una altra banda,
Valve ha dit que llançara un SDK propi per realitat virtual.
Silicon Image ha presentat una tecnologia per transferir vídeo 4k sense fils, lo que es genial si pensem en un futur (ja sigui aquest o alguna versió posterior) Oculus Rift sense fils amb pantalla 4k. I
Sharp a presentat una pantalla 8k (si 8) amb 3D sense ulleres.