Oculus Rift

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Per els que no conegueu el projecte de l'Oculus Rift, son una ulleres virtuals 3DOF (no son 6DOF de moment), que ens donen la capacitat del TrackIR, mes les ulleres VR (Realitat Virtual) en un producte a preu molt econòmic. El projecte va sortir com a Kickstarter fa molt de temps, i va crear un munt de rebombori, tant que va camí de convertir-se en tota una revolució.

Les ulleres detecten 3 eixos de moviment (tot i que esta en projecte dotar-les de 6DOF en algun moment sembla ser, ja sigui com a part del producte, o com desenvolupament ed la comunitat), tenen una pantalla per cada ull independent, que a mes poden funcionar en 3D, la resolució al kit de desenvolupament es de HD Ready, però asseguren que al producte final serà de Full HD.

De moment te un llistat de jocs limitat, (no petit), però tothom te molt clar que segurament acabarà dominant el mercat, i potser desbancara el TrackIR, tot depèn en la meva opinió si acaba incloent 6DOF o no.

Heu d'entendre que les imatges i vídeos d'internet no mostren la capacitat visual de l'aparell, segon la gent i les especificacions, l'angle de visió es molt gran, i la mida dels objectes es real (no limitats per la mida de la pantalla).






Oculus en Rise of Flight.

[youtube]ConJqygVOqE[/youtube]
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#2
Curiosament llegia d'aquest aparell en un fòrum fa un parell de dies.
http://forum.il2sturmovik.net/topic/578 ... fter-demo/

El primer problema que hi veig és que perds la visió dels perifèrics del PC, amb la qual cosa a no ser que volis amb un ClOD o DCS que es pugui activar les coses via mouse i que et coneguis TOTES les tecles del perfil del HOTAS presenta un inconvenient seriós. Suposo que fins que no es disposi d'un aparell que reconegui el moviment de les mans (com la tele aquella de l'anunci, que es fa anar sense comandament a distància) estarà en gran desavantatge amb el trackIR.

L'altra cosa són els requeriments, una mica alts (GT 650 mínim), i pel que he llegit a més el moviment és 1:1 (no tinc del tot clar que això sigui definitiu, però)

De totes maneres per simuladors que no requereixin un gran mapejat pot ser mega inmersiu :çsi:
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#3
Tofolo said:
Curiosament llegia d'aquest aparell en un fòrum fa un parell de dies.
http://forum.il2sturmovik.net/topic/578 ... fter-demo/

El primer problema que hi veig és que perds la visió dels perifèrics del PC, amb la qual cosa a no ser que volis amb un ClOD o DCS que es pugui activar les coses via mouse i que et coneguis TOTES les tecles del perfil del HOTAS presenta un inconvenient seriós. Suposo que fins que no es disposi d'un aparell que reconegui el moviment de les mans (com la tele aquella de l'anunci, que es fa anar sense comandament a distància) estarà en gran desavantatge amb el trackIR.

L'altra cosa són els requeriments, una mica alts (GT 650 mínim), i pel que he llegit a més el moviment és 1:1 (no tinc del tot clar que això sigui definitiu, però)

De totes maneres per simuladors que no requereixin un gran mapejat pot ser mega inmersiu :çsi:
Moviment 1:1 no es cap inconvenient, tot lo contrari, es una meravella, el problema del TrackIR es que el moviment esta magnificat, amb lo que es perd molta precisió, amb l'Oculus com sempre mirem a la pantalla ja que la tenim al cap, el moviment es totalment precís 1:1, sense pèrdues ni magnificacions.

Jo també vull que la gent el tingui i el provi amb els simuladors, abans de decidir jubilar el TrackIR 3.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#6
madelf said:
Als forums de DCS fa temps que es va demanar si el farien compatible. Per ara els desenvolupadors eren reacis ja que com bé dieu és perdria la visió dels perifèrics (especialment el teclat).

De totes formes jo el trobo genial i el preu orientatiu força assequible.
Doncs precisament el de DCS no es poden queixar, ja que fan les cabines clicables, per tant dona igual no veure el teclat, tot lo contrari, l'Oculus amb les cabines del DCS ha de ser una passada.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#9
Us deixo un video de l'Oculus Rift i l'Arma3 :çamor:

[youtube]wz4UKwLM2AI[/youtube]

La review del mateix paio del video

Per ara haurem d'esperar a que arribi a ser un producte comercial perqué ho venen per $300 per desenvolupadors o early adopters.

D'altra banda crec que quan aquests dispositius arribin al mercat domèstic (els porto esperant des de que tenia 15 anys :D) trobarem coses com superposició d'imatge real amb el joc com per exemple al moure una mà fora del comanament surti una pantalleta sobreposicionada en el video del joc per veure el teu entorn real aprop d'aquesta mà
 

Urwald

Ja en porto tres-cents
11 Gener 2012
364
0
16
38
BCN
#11
L'altre dia un colega em parlava de la pagina de funding kickstarter, on la gent exposa les seves idees i obté pressupost per fer-ho a base de donatius.
Doncs bé, li vaig donar un cop d'ull i mireu que estan fent.

Omni!! Move Naturally in your Games! Demanaven 150.000 dólars i ja en tenen 750.000.

Crec que és una bona iniciativa.

Us deixo l'enllaç

http://www.kickstarter.com/projects...urally-in-your-favorite-game?ref=home_popular
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#12
[quote="ZeroQ" trobarem coses com superposició d'imatge real amb el joc com per exemple al moure una mà fora del comanament surti una pantalleta sobreposicionada en el video del joc per veure el teu entorn real aprop d'aquesta mà[/quote]
Una cosa aixi.

[youtube]R0-dsbeasgA[/youtube]
 
#13
Urwald said:
L'altre dia un colega em parlava de la pagina de funding kickstarter, on la gent exposa les seves idees i obté pressupost per fer-ho a base de donatius.
Doncs bé, li vaig donar un cop d'ull i mireu que estan fent.

Omni!! Move Naturally in your Games! Demanaven 150.000 dólars i ja en tenen 750.000.

Crec que és una bona iniciativa.

Us deixo l'enllaç

http://www.kickstarter.com/projects...urally-in-your-favorite-game?ref=home_popular
Tindrem batusses amb la dona!! :twisted:
 

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
#14
Urwald said:
L'altre dia un colega em parlava de la pagina de funding kickstarter, on la gent exposa les seves idees i obté pressupost per fer-ho a base de donatius.
Doncs bé, li vaig donar un cop d'ull i mireu que estan fent.

Omni!! Move Naturally in your Games! Demanaven 150.000 dólars i ja en tenen 750.000.

Crec que és una bona iniciativa.

Us deixo l'enllaç

http://www.kickstarter.com/projects...urally-in-your-favorite-game?ref=home_popular

Mare meva! ja podem anar estalviant per a quan surtin totes aquestes coses!
 
5 Desembre 2011
80
0
0
41
Lleida
#15
Veient com avança la tecnologia, ja res em sorprèn, tant per la ràpida evolució com perquè sembla que es quedin sense idees per fer interfícies noves, màquines més potents i sempre el mateix.
La veritat que aquest projecte si que sembla prou interessant :çsi:
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#16
L'equip d'arrera de l'Oculus Rift ha presentat un prototipus per aquestl'E3 amb resolució 1080p (1920×1080). El seu nou HD Oculus Rift encara no es proporciona als desenvolupadors amb el seu kit de desenvolupament per $300 però tot arribarà. Això per mi es una molt bona noticia, vol dir que segurament en un any tindrem un dispositiu comercial de realitat virtual amb una resolució més que suficient çXD