Dissabte 7 a les 22:00 - Pel Maig cada dia un raig

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#1


REQUISITS

ArmA3 + Estàndard CC + RHS Ruskie

DESCRIPCIÓ

Partida especial de benvinguda del bon temps. :çsi:

Amb cadenes, tirus, ruskies, blindats i tota la pesca.

Més informació al briefing a dins de la missió.

SERVIDOR

EDITOR

SilverArrow

Apuntats:

- SilverBerry
- Viper
- Kronus
- Diplock
- Charlio18

Assitència
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#5
Viper said:
Apunta'm. Per cert posa un enllaç al nostre fil del RHS rus per la gent que no ho tingui sàpiga com baixar-ho.
Fet.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#12
Missió fracassada. Tots els vehicles aliats perduts, incloent un helicopter de MEDEVAC.

Primer de tot m'agradaria demanar disculpes per un error meu al script de respawn, on feia que les unitats apareguessin a 18 metres d'alçada, reminiscent de les partides al LHD (on la coberta està a 18 metres).

A fallat alguna cosa més a l'script de respawn, però no en tinc ni idea de que pot ser, ja que és copiat i enganxat del que vam fer servir a les últimes partides (per això els 18 metres). Ho investigaré aquesta setmana.

Ja en la missió en si. Hi ha hagut un problema lògic i evident, i es que no estem acostumats al combat convencional. Tampoc estem acostumats a fer servir blindats amb cadenes, i menys els M113.

Obviament l'única forma d'aprendren és pràcticant (que ningú és mortifiqui, perquè ningú neix ensenyat).

Voldria saber si us agradaria que en un futur proper fes algunes missions convencionals més (les faria més senzilles per anar agafant ritme), o simplement ens dediquem com fins ara únicament a operacions no convencionals. En cas positiu, intentaré posar un mini-text de tàctiques perquè tingueu una idea bàsica; com vaig fer amb el LAV-25.

Per cert l'artilleria que teniem assignada els M119 tenen un radi màxim de 4 km, sembla ser que el poble on la voliem fer servir estava just a 4 km i alguna cosa més (mala llet).

D'altre banda alguns m´heu comentat que heu tingut problemes logistics. La munició assignada als vehicles era la que és fa servir a la vida real (s'ha de tenir en compte que un M113, és un taxi no un vehicle de combat, per tant era l'infanteria qui havia de lluitar més); per tant hi ha un factor de gestió economica dels recursos. Però puc mirar de fer rearmaments tàctics amb paracaigudes, o posar camions de munició que serien part del convoi.

Posaré també un hospital de campanya a la base com va suggerir el Kronus, que recuperi al 100%, sense assitència d'un metge (jugador), per casos com els d'avui (o per medevacs en casos extremissims).

Com a nota a part m'agradaria comentar que tot i no tenir-hi pràctica en combat convencional, el Diplock com a lider de missió, ha donat en general ordres bones i encertades (especialment destacable l'aproximació al HMMWV). :çsi:

Assistència

- SilverArrow
- Diplock
- Viper
- Kronus
- Paperboy
- Charlio18
- Greco
- ShadowFurtive
- Guillem
 

Diplock

Miquelet
Community Manager
23 Juliol 2012
818
3
18
#13
Com dius el problema de la missió és que vam usar els vehicles com a armes i vam prescindir força de la infanteria. Potser hauria anat millor usar només un vehicle de transport (a part del del metge). De tota manera va ser degut en part a que vam establir contacte amb l'enemic a molta distància.
També aprofito per fer una petita critica al paperboy amb anim constructiu ja que liderava el seu grup però erroniament feia d'artiller del seu vehicle fet que provocava que no pogués donar ordres al seu equip en algun moment de més acció. Penseu que fer de lider de tota l'esquadra és una mica complicat i pesat i cal que cada sublider controli els seus en tot moment per treure feina al lider d'esquadra. Per altra banda i això va per tothom cal més rapidesa en complir les ordres un cop es donen, no pot ser que ens quedem quiets quan s'han donar ordres de moviment i si algú no està d'acord amb una ordre l'ha de complir igualment, discutir en mig del combat és un error.
Finalment la fi de la missió va ser penosa morint tots per accident, ls vehicles que duiem giren molt, intentem marxar dels llocs de cara i no marxa enrere sense veure res, el mateix dic per alguns atropellaments que va haver-hi, entre ells el meu dues vegades...
Però bueno tot això és amb ànim constructiu, jo m'ho vaig passar molt bé :çsi:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#14
Potser es fan servir com a taxis, però nosaltres no érem taxistes. Es com quedar-te sense munició, sortir un enemic a pocs metres, veure un ganivet de cuina, i no agafar-lo per eliminar l'enemic perque es fa servir per la cuina. Ens hem d'equipar d'acord amb la missió, i estar clar que ahir ens calien varis carregadors de M2 que no vam tenir. També dir una cosa, si no tenim mes munició no en tenim, som Marines nois, hem de fer el que puguem amb el que tinguem allà on estiguem. Potser no tindrem M2, però seguim tenint un vehicle mínimament blindat i que ens permet desplaçar-nos ràpidament.

El que no pot ser, en la meva opinió, es que anem demanant vehicles nous durant la missió perque el pilot de l'intermitent dret s'ha trencat. Que els vehicles valen diners. Els vehicles extres, s'haurien de fer servir només per temes tècnics, tipus degut a un "lagazo" el nostre vehicle a esclatat, o el mort que ha desconnectat dintre del vehicle no permet que ningú pugui pujar i fer-ho servir (això ha passat en el passat). Però si ens quedem sense vehicles, ens fotem i continuem.
Per una altre banda, portem massa vehicles, 1 o 2 persones per vehicle, es absurd, i crea problemes. Els vehicles son per transportar un equip, no un parell de persones. Ahir passava que trigàvem molt perque si ferien a un, com era l'únic ocupant d'un vehicle, s'havien de fer malabars per no perdre el vehicle. Això no passa si es va amb un vehicle tots, com a molt dos.

Finalment la fi de la missió va ser penosa morint tots per accident...
Ejem ejem, en Bobby i jo vam sobreviure i vam tornar a base sans i estalvis ç;)

Sobre la marxa enrere, no passa res per fer-ho d'esquenes, ja que la part frontal sempre porta mes blindatge que la posterior, tenint en compte dues coses.

1- Avisar primer, i sobretot donar temps a que els altres facin marxa enrere, si ho fas de sobte, et menjaràs el de darrera, com va passar.
2- No fer marxa enrere a tota castanya.

I un cop en una posició de mes seguretat, ja sigui per la cobertura del terreny, edificis, o distancies, llavors es pot fer mitja volta.

Cal a dir que quan em vaig posar de conductor cap al final de la missió, vaig veure que el M113 te un comportament estrany en la conducció, que es el que va propiciar l'atropellament del Diplock. El M113, quan està aturat i li dones gas, el tiu en comptes d'anar cap el davant, va cap enrere, es una mica estrany, no se si ho fa sempre, però molt sovint si. No ho sabíem i vam pagar la novatada ç:D

Un apunt important dels metges. Si sou ferits, abans de cridar metge, mireu-vos un segon com esteu, a vegades no esteu realment ferits o son ferides molt lleus, que no te sentit cridar al metge, ho dic perque ahir va passar. Si tens una ferida de bala menor crida al metge, si tens una rascada menor, no cridis a ningú, som marines no concursants d'OT.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#15
Primer m'agradaria comentar que ahir no feiem de Marines, Viper haha, anavem vestits de soldats americans feiem servir M113 i al briefing deia que erem del 7é de cavalleria de la 1era divisió de cavalleria de l'exèrcit dels EUA. ç;)

Sobre els M113 de RHS, porten 4 carregadors de 100 cartutxos. Que en principi hauria de ser suficient per fer de transport o inclús algun petit combat.

D'altre banda jo la missió l'havia pensat per un convoi de dos vehicles i que algú anes fent reconeixament amb l'UAV. Però tampoc em va semblar malament la distribució del Diplock (a la vida real les ambulancies M113 porten nomès dos persones).

El que si que hi estic d'acord és que hem de tenir una millor economia dels recursos, i sobretot evitar abandonar mai cap vehicle (en cas extrem volar-lo).

Viper said:
Ejem ejem, en Bobby i jo vam sobreviure i vam tornar a base sans i estalvis ç;)
Ben cert.

Viper said:
1- Avisar primer, i sobretot donar temps a que els altres facin marxa enrere, si ho fas de sobte, et menjaràs el de darrera, com va passar.
2- No fer marxa enrere a tota castanya.
El Viper té raó, però tambe és cert, que és la reacció que la majoria de gent no entrenada té per defecte, simplement és una cosa que s'ha de pràcticar per tenir memòria muscular (com moltes coses en temes militars, ja que van contra de la lògica d'"escapar d'un perill") i els liders han de tenir el cap fred.

Viper said:
Cal a dir que quan em vaig posar de conductor cap al final de la missió, vaig veure que el M113 te un comportament estrany en la conducció.
No és del M113, passa amb qualsevol vehicle blindat amb cadenes de l'Arma 3, i ara està suavitzat, fa un any era molt pitjor. Siguent objectius a la vida real passa perquè les cadenes necessiten donar unes voltes abans d'agafar tracció.

Un error comú que vaig veure és que els que feien de conductors anaven casi sempre dintre la closca. Això fa que és perdi visual, nomès us heu d'amagar si us disparen directament (vaja que sentiu les vales caient aprop).
 

Harkon

Nou usuari
29 Gener 2016
35
0
0
#16
Viper ha escrit:
1- Avisar primer, i sobretot donar temps a que els altres facin marxa enrere, si ho fas de sobte, et menjaràs el de darrera, com va passar.
2- No fer marxa enrere a tota castanya.
El SilverArrow ha escrit:
El Viper té raó, però tambe és cert, que és la reacció que la majoria de gent no entrenada té per defecte, simplement és una cosa que s'ha de pràcticar per tenir memòria muscular (com moltes coses en temes militars, ja que van contra de la lògica d'"escapar d'un perill") i els liders han de tenir el cap fred.
Si, està molt be tenir un protocol i unes regles estipulades, però també s'ha de tenir amb compte el que passa a la realitat i a la realitat som humans i mai serem màquines i per tant es te que actuar amb conseqüència. Jo vaig tenir una visió de primer plà del que va passar a l'accident (com artiller de l'embestit) i no vaig veure una reacció evasiva o contubnent per part del conductor,(ho això és el que vaig sentir) també s'ha de tenir un punt fort a l'hora d'improvisar, en aquell moment els protocols no valen per res, perque algú altre no els està complint.

Com artiller tinc que dir, que varies vegades he vist passar un M113 per el davant d'un altre M113 que està tenint una linia de foc a la mateixa direcció, s'ha de tenir en compte.

Estic totalment d'acord a utilitzar amb aquest tipus de vehicles (com ja dieu molts) la infanteria com a força principal i els vehicles de forma auxiliar. I també estic d'acord amb que amb menys vehicles millor.
Soc conscient que si hagués trobat un vehicle que tingués més potencia de foc que el nostre l'hagués cambiat (aquesta manera de fer, em ve d'altres sistemes estrategics que no són de l'Arma). Encara que, veient el grau de realitat, la millor opció hagués sigut deixar-l'ho fora de combat i seguir amb els que corresponen amb el nostre equip. Per tant la questió és, els vehicles blindats enemics, operatius i desocupats els hauriem d'eliminar o capturar?

I desde el meu punt inexpert amb l'arma, tot també ho dic de forma constructiva! :çsi:
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#17
Greco said:
Jo vaig tenir una visió de primer plà del que va passar a l'accident (com artiller de l'embestit) i no vaig veure una reacció evasiva o contubnent per part del conductor,(ho això és el que vaig sentir) també s'ha de tenir un punt fort a l'hora d'improvisar, en aquell moment els protocols no valen per res, perque algú altre no els està complint.
Estavem en un passadis tancat, i si el conductor del vehicle del mig hagues tirat endarrera haguessin sigut 3 els vehicles destrossats, no 1.

En un convoi mai és fa marxa endarrera, si no tens confirmació que no tens res al darrera (això val tant a la vida militar com a la civil). És preferible perdre el vehicle del davant, que provocar un accident on perdis diferents vehicles o atropellis a infanteria.

De fet en els vehicles blindats precisament és la funció de l'artiller / comandant (que están en una posició elevada i amb visió 360 graus) assegurar-se i guiar al conductor ja que aquest té menys visibilitat i percepció del voltant. En zona urbana inclús s'acostuma a fer desembarcar a la infanteria perquè guii el conductor (per això molts vehicles com tancs i IFV tenen un telefon a la part del darrera, que serveix per comunicar-se amb la tripulació).



Greco said:
Com artiller tinc que dir, que varies vegades he vist passar un M113 per el davant d'un altre M113 que està tenint una linia de foc a la mateixa direcció, s'ha de tenir en compte.
Això és cert. Però això ho has de dir el comandant del teu vehicle, perquè ho digui a les altres unitats per radio.

Greco said:
Soc conscient que si hagués trobat un vehicle que tingués més potencia de foc que el nostre l'hagués cambiat (aquesta manera de fer, em ve d'altres sistemes estrategics que no són de l'Arma).
Tant la M2 com la Mk19 són armes molt potents. Especialment la M2, que pot inclús inutilitzar casi qualsevol blindat, inclús un tanc pesat si li dispara en llocs vitals.

Com ja he comentat, el problema no és el material, sinó aprendre a fer-ne un bon ús ç;)

Però Roma no és va fer en un dia. Simplement cal pràcticar i jo pel meu costat m'encarregaré de fer-vos alguns escrits breus :çsi:
 

Diplock

Miquelet
Community Manager
23 Juliol 2012
818
3
18
#18
El vehicle enemic que vam trobar aparcat l'hauriem d'haver volat però era tard i em va fer mandra ç:D
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#19
Es evident que ens falta practica amb els vehicles.

1.- Al tractar de recarregar la ametralladora del M113 a la que li quedaven els 17 trets, i no poder recarregar-la, tothom va pendre la incorrecta asumció de que s'havia acabat la munició, quan el que passa es que als vehicles, es te de gastar tota la munició de la cinta abans de poder recarregar. (Jo tampoc ho vaig recordar! :çno: ).
2.- D'acord amb en Viper que no pot ser que acabem convertits en una cabalgata de fira. Tenim molta tendencia a voler molts vehicles, amb el que acabem amb 2, 3 i fins i tot 4 vehicles. El problema es que segons vas asignant tripulants als vehicles, et vas quedant sense infanteria :çno: Un transport de tropes es aixó, un transport de tropes, pero no pots esperar fer-lo servir com a vehicle de combat si no vols que passi el que va passar al equip roig quan anaven a buscar els camions enemics al primer poble. Si estiguessim acostumats a les tactiques i practiques de la infanteria mecanitzada, un reconeixement en força com el d'ahir s'hauria fet amb un bradley com a vehicle de combat i un M-113 per transport de una nodrida esquadra d'infanteria i si voleu, a raderra l'ambulancia amb el metge, perque som uns "pupas" de molt cuidado !
3.- al menys 3 vegades vaig estar a punt de que m'atropelles un M113. Tambe fruit de la falta de pràctica!.

Recomano encaridament dedicar els dilluns a practicar, pero no en plan clase, si no en plan práctiques. mans a la masa. Las lliçons s'expliquen sobre la marxa. Aixó d'estar mitja hora parats mirant com el ninot del instructor parla sobra la teoria.... ufff. s'em fa molt ferragós. ç:x
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#20
Kronus said:
Recomano encaridament dedicar els dilluns a practicar, pero no en plan clase, si no en plan práctiques. mans a la masa. Las lliçons s'expliquen sobre la marxa. Aixó d'estar mitja hora parats mirant com el ninot del instructor parla sobra la teoria.... ufff. s'em fa molt ferragós. ç:x
100% D'acord.

Jo pensava fer una mini teorica com la que vaig fer amb els LAV-25, de 5 minuts. I desprès fer una missió on s'apliquen els conceptes :çsi: