Greco said:
Clar que l'he entès.
Per molt bones que siguin les normatives, si hi ha algú que no les respecta, tens que actuar fora d'elles (si no hi ha una normativa que especifiqui aquest comportament inadeqüat) . Així és com actua una persona i no com actua una màquina, que entraria amb error infinit (com l'editor de l'arma). Sols dic això.
A veure. Anem a pams, que crec que t'ajudara a entendre millor el punt.
Ningú ha parlat d'actuar com una màquina, sinó d'evitar accidents fent servir el sentit comú. S'ha d'
evitar l'instint animal (fugir per potes), i s'ha de fer servir
l'instint humà que ve de l'experiencia i coneixament (el que s'anomena
memoria muscular: repetir a proposit mil cops una cosa perquè passi com a instint).
Situació: Ahir hi havia una fila de vehicles en un passadis amb murs als costat (ergo no hi havia escapatories al costat).
1. El del davant va tirar marxa endarrera a tota velocitat sense avisar al del mig.
2. El del mig obviament no tenia ni temps de reacció, perquè ja el tenia a sobre.
Cas hipotètic:
Màgicament el temps és congela i permet reaccionar al conductor del mig. Que hagues pogut fer?
Hi havia edificis a ambdos costats. Si haguès fet marxa endarrera, aleshores, haguès xocat amb el tercer vehicle o si hi hagues hagut infanteria entre mig l'hagues atropellat. Perquè si el del mig no tenia temps de reacció, el tercer encara n'hagues tingut menys (per tant, era pitjor el remei que tu dius, que la malaltia).
- - -
Bàsicament el conductor del mig no tenia cap alternativa, l'accident no és podia evitar humanament. Si hagues fet marxa endarrera hagués posat en perill a més gent.
L'única forma d'haver-ho evitat és que el vehicle del davant s'hagues quedat en la seva posició i lluitat fins a esperar a una retirada ordenada, o avançar a tota merda per sortir de la zona de mort (ja que a davant no hi havia ningú).
Per això el protocol respecte a blindats, és
no moures mai a cegues; perquè no tenen retrovisors, i els conductors van entaforats en un lloc sense pràticament visibilitat (per tant
els ulls dels vehicles son els comandants / artillers). Perquè si et mous a cegues, el més probable és incrementar el desastre, ja que podries tenir infanteria amiga al costat, o mines, ieds, obstacles, etc.
Simplement s'ha d'entendre com funcionen els vehicles blindats, i saber quines capacitats i limitacions tenen. I pràcticar per tenir-les com a memoria muscular. Per això serveixen els protocols, que bàsicament recullen l'experiencia d'altres que van passar per la mateixa experiencia i van trobar una manera d'evitar-la.
Com ja he dit els protocols no han de ser paraula de Deu, però si que cal fer-ni cas especialment si no és te experiencia en el que és fa.
Si vols un bon exemple de situacions reals similars amb blindats llegeixte els llibres que es van fer sobre les Thunder Runs a Bagdad. On columnes de blindats americanes (tancs, bradleys i M113s) quedaven parades degut a obstacles a mercer de l'artillaria, RPG, etc. iraquiana. Bàsicament la idea és o tires endavant a saco, o pares i lluites ( o si com diu el Viper hi ha un tanc, doncs surts del M113 i t'amagues a una casa que hi hagi pel costat i reses)..
Un dels millors:
http://www.amazon.com/Thunder-Run-Armor ... 080214179X
I repeteixo, no us mortifiqueu, que com que molts no heu passat per una academia militar, ni teniu experiencia sobre el tema no és culpa vostre. Simplement que s'ha d'anar aprenent.
Espero que aquest post t'hagi permés entendre el que t'explicavem jo i el Viper. Si tens algun dubte, pregunta!
NOTA CURIOSA: Fa uns deu anys em va passar una situació similar a la vida real. Un camió fent marxa endarrera sense mirar, va reventar la part del davant del vehicle parat on estava jo de conductor i el va arrosegar un parell de metres fins a arribar casi a una cruïlla, on venia un autobus a tota marxa (a la vida real, per sort, un vehicle no explota si un altre xoca amb tú). Si hagues fet marxa endarrera com tu deies que faries, avui no podria escriure i molt probablement hagues matat a algún peató.
Conclusió saltar-se les normes està molt bé per sobreviure, sempre hi quan al fer-ho no creis un perill més gran, per tu i pels altres. Si per evitar atropellar un gos, vas a la vorera i t'estampes contra una parada de bus plena de gent, "mal asunto"