correctissim!
pero... era al viatje inaugural, a la primera patrulla. El vaixell va estar comisionat el 16 de març del 44, van entrenar fins al al juliol, moment en el que es va fer càrrec el Kaleu Schlitt i va tenir al u-boat adscrit a la 8a flotilla de entrenament fins el 31 de gener. al dia seguent, 1r de febrer del 45, ja en el roster de la 11ª flotilla, es va fer a la mar a la seva primera patrulla de guerra que va acabar 14 dies mes tard.
Al no estar familiaritzat amb les válvules del nou sistema de WC, va tocar el que no debía amb el que el va comunicar el WC amb el exterior. Li va rebufar no únicament el que acabava de depositar, cobrint-lo de dalt a baix, si no també, tot el atlàntic al darrera. Quan va arrivar l'ingenier, el tema es va agreujar i per quan es van adonar, tot el que havia entrat al WC del exterior, regalimava fins al nivell inferior, a on eren les bateries que reaccionaven molt malament al aigua salada i produíen gas clor, que es molt verinós. Aixó el va obligar a sortir a superficie per ventilar, en ple dia, i al davant mateix de a on no debía ser-hi, a nomes 8-10 milles de la costa britànica. Amb el desenllaç que Vilthomsen ha descrit. Jo no se vosaltres, pero si jo soc el capità, el ser presoner es un alivi comparat amb tenir que tornar a alemania i rendir comptes de com havía anat aixo d'esfonsat la seva propia nau a cop de "toilette".
literalment.... cobert de merda
Molt be, Vilthomsen, et toca