El tema dels Starfighters es molt controvertit. Molts exercits de la OTAN el van incorporar, pero el percentatge de problemes i accidents variaba brutalment d'un pais a un altre. Alemania va perdre el 30% de Starfighters, pero Canada va perdre... el 50%! Pero, per exemple Espanya, que també els tenía, no en va perdre mai cap. Italia nomes va perdre un. Estadisticament, les causes de accidents van demostrar que les causes eren similars a la de altres avions del mateix tipus a la mateixa epoca. Pensem que la propulsió a reacció encara no havia arribat a la majoría de edat!. Ocells absorbits per les tomes de aire dels reactors, impactes de llamps, un bon nombre de accidents degut a desorientació de pilots (que sovint transicionaven des-de aparells de turbohelix al F-104, que era el primer reactor i ademés tenía capacitat supersónica), i col.lisions en vol. Un exemple: la luftwaffe va perdre quatre F-104 en un sol dia... van col.lisionar entre ells quan volaven en formació tancada fent maniobres dintre dels núbols.
Es del tot cert que la companyia Lookheed va "ensabonar" tot el que va fer falta per aconseguir els contractes per el Starfighter. Estaven desesperats perque el aparell comercial L-1011 (tristar) no havía aconseguit el nombre de ventes que esperaven...així que van fer els possibles per assegurar les ventes F-104, en el que es va coneixer com "els escandols de soborns de la Lookheed, es van descobrir escandols de soborns a Alemania, Italia, Holanda i Japo.
I ara la pregunta del trivial....
Quin famós pilot va perdre una falanx de un dit en un accident amb un F-104 quan tractava de reventar un record?