Under construction

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#61
Primer de tot felicitats Kopant. Ho estàs fent molt bé.

Ara després de felicitar-te una estirada d'orelletes (espero no ficar la pota ç:D). El fet que el teu circuit estigui amb la resistència a pull-down o pull-up només indica que tens a l'entrada del teu Arduino (un 1 quan prems la tecla o un 0 quan prems la tecla). Ara bé depen del software que facis si li dius que esperes un LOW per activar la tecla "a" o bé un "HIGH" per activar la tecla "a". O sigui que si no he ficat jo la pota crec que havies tirat d'enganxar pegar però en comptes de canviar el codi has canviat la resistència de lloc. Has de poder fer els dos muntatges i funcionar de la mateixa manera. La diferència entre un muntatge a part del comportament a l'entrada tambè està associat a quin es l'estat per defecte, i per mi l'estat per defecte es tecla no apretada i per tant resistència pull-down.

En quant al tema del comportament que tens amb el DCS doncs quan vaig comentar que hi ha una manera d'interactuar amb el simulador mitjançant un "API" (podriem dir que una API es una interfície que et proporciona el fabricant per interactuar amb el seu programari d'una manera programàtica :çruc:) que en l cas del DCS es un petit programet que es llença amb el DCS i està a l'escolta de missatges en una qua de xarxa. L'enllaç ha compartit en Rush no es ni més ni menys que la bona feina que ja ha fet algun usuari d'Internet per facilitar encara més l'"API" del DCS amb un Arduino (bàsicament perquè no t'hagis d'amoïnar en crear un socket i enviar dades per TCP si no que ja t'ajuda aquesta llibreria a fer-ho). D'altra banda un API sempre va acompanyat d'una documentació amb el que pots fer (i de vegades) i el que no pots fer de manera que et proporciona una interfície per accedir a valors de mesura del simulador així com interactuar amb el simulador d'una manera controlada i acotada.

O sigui que bàsicament et facilitarà la vida. Ara bé el que intentava explicar es que es molt probable que el DCS tingui un petit codi interpretat que fa que sigui les pulsacions del teclat principal les que interpreta en els polsadors de la cabina. Això es pot provar si poses un segon teclat i comproves si efectivament en un dels dos teclats funciona i en l'altre no. Això m'ho he tret una mica del barret que consti que es el que m'imagino o sigui que potser que estigui totalment equivocat çXD. Bueno va fora de conyes ho comento perquè cada dispositiu USB te associat un UID (no deixa de ser un identificador) i potser que no només tingui en compte el comandament si no qui li ha enviat el comandament, si proves de configurar en els settings la tecla mapejada en la pulsació de l'Arduino potser et podria funcionar (ja que no només guardarà la tecla "a" o la que sigui si no també qui ha estat el UID que ha generat aquest esdeveniment "event").
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#62
Si són teclats el DCS els interpreta tots per igual, ho se per experiència. Vaig comprar un altre teclat USB pensat que el veuria com un altre dispositiu i els veu tots dos igual, i tots dos fan el mateix. Aquest és el meu únic, i trist, intent de començar un cockpit ç:D
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#63
Per cert si mires més informació de la llibreria A2DCS veuràs que empra LUA. Si et preguntes que coi es això de LUA no tinguis por que es un llenguatge de programació interpretat (scripting) força comú (o almenys per alguns) com podria ser el Python o el Javascript tot i que cada llenguatge acostuma a tenir el seu domini d'aplicació.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#64
O sigui que si no he ficat jo la pota crec que havies tirat d'enganxar pegar però en comptes de canviar el codi has canviat la resistència de lloc. Has de poder fer els dos muntatges i funcionar de la mateixa manera.
Rebut ç;) ,i si totes les estirades d´orelles són per donar-me més informació, per mi com si em deixes com en Dumbo :çruc: per suposat que vaig tirar d´un copy/paste :çvic: , era l´unica manera de veure si aixó funcionava ja que jo de programar, ni idea, i el que vaig fer és tirar d´un exemple d´arduino i per deducció i prova d´assaig/error, vaig deduir que pinMode(2, INPUT); es referia al pin 2, (ara ja he deduit que INPUT_PULLUP es per la resistencia en pullup, i que si poso INPUT solsament, me la posa en pull-down, o aixó crec) que Keyboard.Write (97) m´escriura la lletra "a" en ASCII, i que el delay és un retard no m´ha costat massa perque vinc del món de la música que si no...... :çnado: i fora conyes, amb el codi que poso a baix, crec que ara tinc les resistències en pull-down i el codi l´he posat de la següent manera:

void setup() {
// entrades 2 i 4 digitals en pull down

pinMode(2, INPUT);
pinMode(4, INPUT);
Keyboard.begin();
}

void loop() {
//quan premem el pulsador conectat al pin 2
if(digitalRead(2)==HIGH){
//el codi ASCII 97 ens dona 'a',
Keyboard.write(97);
delay(350);
}
//quan premem el pulsador conectat al pin 4
if(digitalRead(4)==HIGH){
//el codi ASCII 112 ens dona 'p',
Keyboard.write(112);
delay(350);
}
}


I fins aqui hem arribat!
quant al tema del comportament que tens amb el DCS doncs quan vaig comentar que hi ha una manera d'interactuar amb el simulador mitjançant un "API" (podriem dir que una API es una interfície que et proporciona el fabricant per interactuar amb el seu programari d'una manera programàtica :çruc:) que en l cas del DCS es un petit programet que es llença amb el DCS i està a l'escolta de missatges en una qua de xarxa. L'enllaç ha compartit en Rush no es ni més ni menys que la bona feina que ja ha fet algun usuari d'Internet per facilitar encara més l'"API" del DCS amb un Arduino (bàsicament perquè no t'hagis d'amoïnar en crear un socket i enviar dades per TCP si no que ja t'ajuda aquesta llibreria a fer-ho)
Aqui si que tinc teca, de moment ja se que un API és algo més que un agent de la propietat inmobiliaria, :çboix: aquest és un tema que desconec absolutament, miro l´enllaç d´en Rush em dona la sensació de tenir la solució davant dels meus ulls i no saber veure-la, per exemple, quan et descarregues el programa hi han uns arxius xml amb informació que em sembla molt important peró que no sé si és per utilitzar-la amb l´arduino o no ni de quina manera, peró bé, perseverància i endevant, jo vaig llegint i provant, o m´en surto, o cremo el pc, o l´arduino o la casa...

Aqui poso part de l´arxiu xml en questió:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

-<A2DCS>

<!-- serial port controllers -->



-<controllers>

<add init="" baud="9600" port="1" name="Dummy" type="Arduino Uno" id="00"/>

<add init="A2DCS[ID:1;MI:22,22,2,11;]" baud="9600" port="5" name="Matrix #1 (A2DCS v3)" type="Arduino Mega R3" id="01"/>

<add init="R[2,0,1,3,39,2,2]" baud="9600" port="4" name="UFC (A2DCS v2)" type="Arduino Mega" id="02"/>

</controllers>


-<profiles>


-<profile id="A-10C">


-<inputs>

<add desc="Master Caution Push" value="C24,3001,1" key="I[2,D3,0]"/>

<add desc="Master Caution Release" value="C24,3001,0" key="I[2,D3,1]"/>

<add desc="STEER + Push" value="C8,3020,1" key="I[2,D4,0]"/>

<add desc="STEER + Release" value="C8,3020,0" key="I[2,D4,1]"/>

<add desc="STEER - Push" value="C8,3021,1" key="I[2,D5,0]"/>

<add desc="STEER - Release" value="C8,3021,0" key="I[2,D5,1]"/>

<add desc="1 Push" value="C8,3001,1" key="I[2,D6,0]"/>

<add desc="1 Release" value="C8,3001,0" key="I[2,D6,1]"/>

<add desc="4 Push" value="C8,3004,1" key="I[2,D7,0]"/>


Bé, de moment vaig llegint, provant i aprenent lentament, no he pensat mai que aixó seria fàcil, i no tinc cap pressa, jo calculo que pel DCS WORLD 3.0 tinc l´UFC operatiu. :çulle:

PD: Si jo m´en surto, aquest fil servirà perque nens de primaria puguin fer-se un UFC!!!

Perdoneu pels totxos aquets, ç;)

Edito:
Si et preguntes que coi es això de LUA no tinguis por
No tinguis por diu!!! "Acollonido" em tens :çsi:
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#68
Tot i que ja fa 5 mesos que aquest fil està aturat, durant aquest temps no he deixat de donar-li voltes a com funciona tot asquest món de la construcció de panells per a la simulació de vol i de com m´ho podia fer per construir el meu desitjat UFC. D´altra banda, el fet de que a partir de l´abril em dediqués en exclusiu a l´edició de missions per a l´escuadrò senglars i la feina que això em comportava, va fer que em veiés obligat a deixar de banda momentàniament el projecte.
Però aquest estiu em vaig trobar amb la grata sorpresa de trobar a la venda un panell fictici ja construit del sistema d´armament de l´A10, dic fictici perque és una barreja del panell de l´A10 amb alguns altres interruptors que el seu antic usuari feia servir per altres simuladors. Es un panell molt simple, amb 12 interruptors i un pulsador, aquest panell el vaig adquirir juntament amb una tarjeta master de opencockpits i una expansion usb també de opencockpits.
Aqui les imatges del panell i de les dues targetes:





Una vegada adquirit el producte, el gran repte que s´em presentava era descubrir com funciona el món de opencockpits i de com coi fer funcionar això, us aseguro que per algú com jo sense cap coneixement de programació, amb informàtica a nivell d´usuari i amb zero coneixements d´electrónica, ha sigut tota una aventura. Sortosament gràcies a la senzillesa del sistema que utilitza opencockpits (que a mi m´ha costat “lo seu” entendre) pel que fa al funcionament d´interruptors i pulsadors, i als aclaridors manuals de que disposen tots els seus productes, n´he pogut treure l´entrallat i aquí en teniu el resultat.
Nota: La major part del material utilitzat, són retalls de fustes que corrien per casa, i peces reciclades...i les eines de que disposo sovint no són les més adecuades per realitzar aquest tipus de treballs, així que m´haureu de disculpar si algun acabat ha quedat una mica barruer...

El panell en el seu estat original...



Primeres proves de muntatge...





El panell està retroiluminat, el seu antic propietari l´alimentava amb una font d´alimentació de PC, jo he trobat per casa un transformador de 12 v i de moment es queda així..



Més conexions...



Colocant la placa master...





Muntant la caixa, la idea ha sigut muntar quelcom que pugui treure i posar fàcilment de la taula per si utilitzo el PC per altres coses...





I els acabats finals...tot i que ja tinc tots els interruptors assignats i tot mapejat a DCS i funciona tot perfectament, encara m´estic pensant com etiquetar de nou alguns interruptors de manera que no perdi massa retroiluminació, de moment està amb addesius i sé que alguns no es corresponen peró estamos en ello...









I el resultat final...



Conclusió, que opencockpìts serà la solució per a la construcció del panell UFC, l´assignació de tecles es fa de forma força senzilla i una sola targeta master té 72 entrades digitals, de les que jo n´he utilitzat 16, i per l´UFC en necessito 35 més o sigui que de moment anem sobrats. En el cas que necessités més entrades, a la
USB expansion li podria conectar fins a 4 targetes master, el que em donaria per a 288 entrades digitals, però axò son altres cantars...

Ara tocarà veure a on puc fer-me fabricar el panell per l´UFC, aconseguir els pulsadors i el material...muntar-ho i conectar-ho tot a la master de opencockpits.. :çvic:....potser a les próximes vacances...

Salut i ales

Kopant
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#73
Kopant said:
Finalitzat el diseny del panell frontal de l´UFC amb Corel Draw i llest per enviar a hispapanels

Seguirem informant... ç;)

Et fan ells el panell? Preu? Necessito info! çXD çXD

ç:D ç:D ç:D els he enviat un correu amb el diseny i estic esperant la resposta al correu amb una serie de dubtes que els he plantejat, el panell en negre tallat i gravat crec que rondaria els 35 euros, però m´ho han de confirmar....de seguida que em diguin quelcom, t´explico....

PD: Mira´t la web, fan uns treballs xulíssims....

Una imatge a l´atzar del que fan, en aquest cas el panell d´audio del B-737

 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#75
Com esta el tema de l'UFC?

Tinc curiositat per saber quina mena de botons faràs servir. També fan botons els d'Open Cockpits?
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#76
rush said:
Com esta el tema de l'UFC?

Tinc curiositat per saber quina mena de botons faràs servir. També fan botons els d'Open Cockpits?
Bones Rush, els botons que faré servir són aquests que són els que s´avenen amb els pulsadors que tinc....

I sobre la impressió dels mateixos és exactament a on estic encallat ara mateix. Torno a estar faltat de temps i ho tinc força aturat tot plegat. mentres, vaig fent la carcassa de la caixa...amb retalls d´alumini de la feina, com bonament puc. :çrubl:

I la idea és preguntar a hispapanels si ells ho fan o si no també he pensat en imprimir en vinil la serigrafia dels botons fent-ne el negatiu i enganxar-la a aquests... encara no ho sé i m´ho haig de mirar.... ç?|

A veure si aquestes festes puc treure una mica de temps i m´ho miro amb calma....se m´acumula la feina..........perqué després d´aixó en tinc una altra pendent.... :çulle: :çulle: :çulle: :çulle: :çulle: :çulle: :çulle: :çulle: :çulle:







 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#77
Explica'm amb tot detall aquesta CDU. Veig qhe hi ha una pantalla. Com es connectarà i com es mostrarà la imatge?

Jo continuo donant voltes a fer una mena de cockpit però que sigui multifuncional i em serveixi tant per A10C com per FSX com pel Ka50. En el meu cas estic valorant fer-ho tot amb pantalles tàctils i així poder-ho adaptar a cada simulador.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#78
rush said:
Explica'm amb tot detall aquesta CDU. Veig qhe hi ha una pantalla. Com es connectarà i com es mostrarà la imatge?

Jo continuo donant voltes a fer una mena de cockpit però que sigui multifuncional i em serveixi tant per A10C com per FSX com pel Ka50. En el meu cas estic valorant fer-ho tot amb pantalles tàctils i així poder-ho adaptar a cada simulador.
Aquesta CDU li vaig comprar al mateix usuari de l´E69 a qui li vaig pillar el panell, va ser una oportuntat que no vaig poder deixar passar ja que l´oferta era molt bona i tot i que ara no tinc temps, la idea és a la llarga fer-la servir. Després d´aconseguir montar-la, és clar :çrubl:

Es de opencockpits, que et venen el kit per muntar-la, aquí l´enllaç però a més del kit original que veus a l´enllaç amb el pack jo he comprat, els pulsadors omron, la pantalla led i la seva targeta controladora que va conectada a la pantalla i d´aquí al pc com si fos un monitor més, encara m´ho haig de mirar (primer estic amb l´UFC quan puc) pero dedueixo que una vegada conectada la pantalla com a tercer monitor al pc, només hauré d´exportar la pantalla de la CDU de l´A10 a aquesta pantalleta i conectar els pulsadors a traves de la placa master que ja tinc....o modificar alguns luas perque aparegui la informació a la pantalla....no en tinc ni idea encara, la veritat, :çrubl: tot aixó t´ho dic sense haver-m´hi posat gens, i estic segur que el dia que m´hi posi s´em presentaran infinitat de dubtes i dificultats que hauré d´anar sortejant de una en una...ja veurem ç;)
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#79
Kopant said:
rush said:
Explica'm amb tot detall aquesta CDU. Veig qhe hi ha una pantalla. Com es connectarà i com es mostrarà la imatge?

Jo continuo donant voltes a fer una mena de cockpit però que sigui multifuncional i em serveixi tant per A10C com per FSX com pel Ka50. En el meu cas estic valorant fer-ho tot amb pantalles tàctils i així poder-ho adaptar a cada simulador.
Aquesta CDU li vaig comprar al mateix usuari de l´E69 a qui li vaig pillar el panell, va ser una oportuntat que no vaig poder deixar passar ja que l´oferta era molt bona i tot i que ara no tinc temps, la idea és a la llarga fer-la servir. Després d´aconseguir montar-la, és clar :çrubl:

Es de opencockpits, que et venen el kit per muntar-la, aquí l´enllaç però a més del kit original que veus a l´enllaç amb el pack jo he comprat, els pulsadors omron, la pantalla led i la seva targeta controladora que va conectada a la pantalla i d´aquí al pc com si fos un monitor més, encara m´ho haig de mirar (primer estic amb l´UFC quan puc) pero dedueixo que una vegada conectada la pantalla com a tercer monitor al pc, només hauré d´exportar la pantalla de la CDU de l´A10 a aquesta pantalleta i conectar els pulsadors a traves de la placa master que ja tinc....o modificar alguns luas perque aparegui la informació a la pantalla....no en tinc ni idea encara, la veritat, :çrubl: tot aixó t´ho dic sense haver-m´hi posat gens, i estic segur que el dia que m´hi posi s´em presentaran infinitat de dubtes i dificultats que hauré d´anar sortejant de una en una...ja veurem ç;)
I la pantalla LED quina és? Em molaria molt fer una CDU, no només pel A10C sino pel FSX. Totes les CDU s'assemblen molt.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#80
Si, aquesta en concret és del B737...pero s'assembla molt a la del A10.
La pantalleta, es una pantalla normal pillada en qualsevol botiga d'electrónica, aquesta és la que més s'assembla en mides al marc de la CDU, tot i que no encaixa del tot i falta una mica per dalt i per baix...