Under construction

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#41
madelf said:
Ànims company! Que jo aprofitaré la teva feina!!! :çrubl: :çrubl: :çrubl: ç;)
I jo! ç:D

A mi el que més em costa, com vam parlar, és imaginar-me el disseny d'un panell que em pugui servir una mica per tots els simuladors...
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#42
Ànims company! Que jo aprofitaré la teva feina!!! :çrubl: :çrubl: :çrubl: ç;)
Gràcies Madelf! :çrubl: Tant de bó la meva feina sigui "aprofitable" :çrubl: :çrubl: :çrubl:

I jo! ç:D

A mi el que més em costa, com vam parlar, és imaginar-me el disseny d'un panell que em pugui servir una mica per tots els simuladors...
Si m´en surto amb aquest, la meva idea és tot el contrari, a més simuladors que volés, més panells a construïrme.... :çboix: :çboix: :çboix: :çsi:

Aqui poso unes imatges que he trobat d´on m´agradaria arribar amb aquest... :çruc:



 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#43
Kopant said:
Ànims company! Que jo aprofitaré la teva feina!!! :çrubl: :çrubl: :çrubl: ç;)
Gràcies Madelf! :çrubl: Tant de bó la meva feina sigui "aprofitable" :çrubl: :çrubl: :çrubl:

I jo! ç:D

A mi el que més em costa, com vam parlar, és imaginar-me el disseny d'un panell que em pugui servir una mica per tots els simuladors...
Si m´en surto amb aquest, la meva idea és tot el contrari, a més simuladors que volés, més panells a construïrme.... :çboix: :çboix: :çboix: :çsi:

Aqui poso unes imatges que he trobat d´on m´agradaria arribar amb aquest... :çruc:



El problema de fer un panell per cada simulador és que cada cop que volis has de canviar de "cabina".... a no ser que tinguis espai per totes.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#44
El problema de fer un panell per cada simulador és que cada cop que volis has de canviar de "cabina".... a no ser que tinguis espai per totes.
Evidentment, tens raó ç;) suposo que ha sonat massa pretensiós, :çboix: tampoc és una cosa que tingui massa pensada, de moment prou merder tinc amb aquest panell com per posar-me a elucubrar sobre d´altres, :çulle: Al que em refereixo o el que m´imagino, (sense tenir-ne ni idea de si seria viable o no) , és una mena de cabina mixta, a on diferents panells fossin utilitzables en funció de l´aparell que és volés, parlant de volar, fer volar coloms és el que estic fent ara ç;)
Salut! :çseny:
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#46
Adquirir un Arduino Leonardo i amb una protoboard connectar un pulsador qualsevol per enllaçar-ho a una tecla del simulador mitjançant codi directe. Això seguint qualsevol manual d'internet ho fas en un hora (com a molt) [prova de concepte perquè et sentis còmode]
Doncs bé, ja tinc l´Arduino Leonardo ç;) , ja disposo dels pulsadors, cables i resistències.. :çsi: i ja he descobert quin hauria de ser l´esquema de connexió per conectar un pulsador a la placa:



i ho he fet seguint l´esquema.. :oops:



I aquí m´he quedat de moment... :çrubl: :çrubl: :çrubl: intento buscar algun tutorial per internet específic per a un sol pulsador amb arduino i veure com escriuen el codi directe i com ho hauria de fer jo, per després carregar-lo a la placa i fer les proves, (a estones, perqué tenim el temps que tenim.... :çnopas: ) però no m´en surto, :çnopas: no se si no sé buscar...o si potser..i és el que em temo.... i estic fent......, serà millor que comenci desde zero, i no vulgui saltar-me passos sense saber que faig, i agafi algun dels molts manuals d´"arduino para principiantes" i començar amb un "hola món" i així i a poc a poc, entrar en aquest món (valgui la redundància) , sense fer masses passos en fals :çnado: :çnado: :çnado:
De totes maneres, aqui deixo algunes preguntes: :çsalut:
- He vist molts tutorials per a principiants per la xarxa, però no sabria quin pot ser millor que un altre, alguna recomanació?
- Seria correcte aquest esquema de connexió? Necessitaria una resisténcia per a cada pulsador?
- Qualsevol tuto que trobi per Arduino Uno, (que son la majoria) em serveix, tant l´esquema de connexió com el codi, per Leonardo?
PD: Em deixo moltes coses al tinter, ja anirant sortint...
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#47
Intento contestar a les teves preguntes però primer una mica de rollo çXD

Primer de tot en quant a l'esquema des de la feina està filtrat imgur i no l'he pogut veure però al final el que hem de pensar es que l'exercici de connectar un polsador i llegir-ho a l'Arduino és molt més fàcil del que sembla.

D'una banda hem d'alimentar al polsador del mateix Arduino (els arduinos tenen sortides de 5V i 3,3V). Per aquest exercici amb alimentació 5V es correcte. L'electrònica digital pot funcionar amb diferents representacions com ara les famílies TTL que amb 5V (2,4V - tensió nominal 5V normalment) es un 1 lògic i amb 0V (0,0V - 0,8V) es un 0 lògic. Dit això que significa, doncs que si alimentem amb 5V al polsador i el connectem a una entrada digital (ara parlem de les resistències) en funció de la posició del polsador tindre tota l'entrada a la sortida (el que s'acostuma a dir tensió nominal o Vcc) o res.
Ara bé, que collons es la resistència aquesta que surt i quin valor he de posar? Doncs bé, la resistència hem de recordar-nos de la llei d'ohm (V=R*I), i per qui no hagi pogut estudiar-ho mai o no tingui ganes de llegir la viquipèdia doncs diu alguna cosa així com què hi ha una relaciona entre la tensió d'un circuit amb el corrent i la resistència. Per el mi el corrent ho penso de vegades (i que em perdonin els elèctrics si dic molts disbarats) com l'aigua que flueix per una canonada de tal manera que si hi ha massa aigua o bé el que és el mateix massa corrent en un circuit pot cremar l'Arduino i per això cal atenuar la quantitat de corrent (per exemple aturant el pas de l'aigua afegint alguna resistència a la canonada) o bé baixar la pressió (que seria el símil a la tensió / voltatge del circuit). En aquest cas no volem baixar la pressió (voltatge) ja que a priori no tenim una sortida a l'Arduino controlada i per tant hem d'afegir una resistència al circuit per no cremar l'Arduino.

Uff, si has llegit fins aquí ja es molt :çcerv:

Ara bé, quina es la resistència que hi hauríem de posar? Doncs està clar que ja has entès que que a nivell qualitatiu si la corrent es molt alta cremarem el circuit i si es molt baixa no tindrem prou corrent per excitar l'entrada. El corrent de la sortida de l'arduino de 5V pot ser un màxim de 300mA i per una sortida digital màxim 40mA (si es una entrada digital màxim també 40mA). Ara bé ara que tenim les dades del corrent de sortida podríem mirar d'aplicar la llei d'ohm (consdierant que la resistència interna de l'interruptor es despreciable) però aquí hem d'introduïr un concepte nou que porto mig hora intentant resumir i al final he optat per pasar-te un enllça tutorial i si no l'entens em preguntes ç;) perquè la meva explicació es més complexa que aquest tutorial. Ja veuràs que les resistències típiques son per això son de 4k7 (4700 ohms) i 10K (10.000 ohms) però millor les de 10K ja que 5V / 10.000 Ohms = 0.00005 A = 0.5mA suficient per excitar l'entrada i no escalfar massa res.

Kopant said:
De totes maneres, aqui deixo algunes preguntes: :çsalut:
- He vist molts tutorials per a principiants per la xarxa, però no sabria quin pot ser millor que un altre, alguna recomanació?
Uff hi ha tants que no et se però quasi sempre acabo mirant la referència oficial i després buscant tutorials
- Seria correcte aquest esquema de connexió? Necessitaria una resisténcia per a cada pulsador?
A veure si amb el que he intentat explicar-te ets capaç de respondre a la pregunta tu mateix :p
- Qualsevol tuto que trobi per Arduino Uno, (que son la majoria) em serveix, tant l´esquema de connexió com el codi, per Leonardo?
Aquí m'hauràs de perdonar però sense ser malintencionat t'he posat en un parany i es que hi han diferències entre el Leonardo i la resta dels Arduinos que tenen layout UNO i es que la comunicació sèrie es comporta de manera diferent però tot el que son tutorials bàsics d'entrades i sortides son compatibles.
Espero que et serveixi d'alguna cosa aquest inici :çcerv:
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#48
L'esquema que ha posat en Kopant no l'acabo d'entendre.

Si es prem el botó no va tot el corrent cap al fil groc ja que és el camí de menys resistència? :çrubl:
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#49
Efectivament Rush quan prems el butó el corrent entra en l'entrada digital tenin un 1 lògic (Vcc) i si està en repòs el corrent circula cap terra tenin un 0 lògic a l'entrada. Això es fa aixi per evitar els estats indeterminats. Mirat l'enllaç que l'he posat al Kopant que parla de resistències de pull-up i pull-down
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#50
ZeroQ said:
Efectivament Rush quan prems el butó el corrent entra en l'entrada digital tenin un 1 lògic (Vcc) i si està en repòs el corrent circula cap terra tenin un 0 lògic a l'entrada. Això es fa aixi per evitar els estats indeterminats. Mirat l'enllaç que l'he posat al Kopant que parla de resistències de pull-up i pull-down
Però abans has dit que no podem enviar tot el corrent a l'entrada de l'arduino perquè el cremarem. No fa falta una resistència més?
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#51
Quan es el current que arriba? Si la resistència es de 10K estas parlant de 0,5 mA i amb això no faràs cap mal a cap circuit d'Arduino.

El que volia dir es que si poses una resistència més petita pots arribar a cremar l'entrada.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#52
ZeroQ said:
Quan es el current que arriba? Si la resistència es de 10K estas parlant de 0,5 mA i amb això no faràs cap mal a cap circuit d'Arduino.

El que volia dir es que si poses una resistència més petita pots arribar a cremar l'entrada.
Val, ara ho veig. Com que entre els 5v i el terra només hi poden circular 0.5mA el corrent màxim sempre serà aquest.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#54
- Seria correcte aquest esquema de connexió? Necessitaria una resisténcia per a cada pulsador?
A veure si amb el que he intentat explicar-te ets capaç de respondre a la pregunta tu mateix :p
Bé, vista la teva resposta i el tutorial al que em remets, arribo a la següent conclusió i inevitablement als següents dubtes: ç?|

L´esquema de connexió que he posat és correcte i té la resisténcia posada en PULL DOWN, aixó vol dir que l´entrada digital, al premer el pulsador passaria de 0 lógic a 1 lógic o de Low a High, i si poso la resisténcia en Pull High, pel que entenc també seria correcte i seria a la inversa, al premer el pulsador, l´entrada digital passaria de High a Low o de 1 lógic a 0 lógic.

Aqui l´esquema de les dos:



Així doncs dedueixo que si, si necessitaré una resisténcia per a cada pulsador per així evitar situacións d´alta impedància o indeterminació o possibles curtcircuits.
No em queda clar si seria millor Pull HIgh o Pull Down, entenc segons el llegit que seria indiferent mentre totes estiguin igual?

Por último, la lectura del estado del PIN se realiza normalmente, tal y como vimos en el tutorial entradas digitales en Arduino.
Aqui em perdo, :çrubl:

Si el codi que posen per determinar l´estat del pin és aquest:

int pin = 2;
int value = 0;

void setup() {
Serial.begin(9600); //iniciar puerto serie
pinMode(pin, INPUT); //definir pin como entrada
}

void loop(){
value = digitalRead(pin); //lectura digital de pin

//mandar mensaje a puerto serie en función del valor leido
if (value == HIGH) {
Serial.println("Encendido");
}
else {
Serial.println("Apagado");
}
delay(1000);

}

Si jo he connectat al pin 11 l´unic que hauria de canviar d´aquesta línia de codi seria int pin=11? :çnopas: ç?| :çboix:

PD: Mare de deu senyor dels set dolors!!!! ç;)
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#55
Després de les últimes proves realitzades postejo aqui els resultats amb els avenços aconseguits i com no, alguns dels dubtes que s´em plantejen d´ara endevant: ç;)
En primer lloc, dir que he aconseguit (o almenys en part i després explicaré perqué) la primera part de l´objectiu:

Adquirir un Arduino Leonardo i amb una protoboard connectar un pulsador qualsevol per enllaçar-ho a una tecla del simulador mitjançant codi directe. Això seguint qualsevol manual d'internet ho fas en un hora (com a molt) [prova de concepte perquè et sentis còmode]
Bé, qui diu una hora diu tres setmanes... :çrubl: :çulle:

Doncs si, mitjançant el següent codi:

void setup() {
// make pin 2 an input and turn on the
// pullup resistor so it goes high unless
// connected to ground:
pinMode(2, INPUT_PULLUP);
pinMode(4, INPUT_PULLUP);
Keyboard.begin();
}

void loop() {
//quan premem el pulsador
if(digitalRead(2)==LOW){
//el codi ASCII 97 ens dona 'a',
Keyboard.write(97);
delay(250);
}
//quan premem el pulsador
if(digitalRead(4)==LOW){
//el codi ASCII 112 ens dona 'p',
Keyboard.write(112);
delay(250);
}
}


I amb aquest esquema de connexió:



A partir d´aquí podriem titular el tema coma Histories per a no dormir d´un ignorant en electrónica i programació. :çrubl:

He aconseguit assignar una lletra a cada pulsador i asignar cada una d´aquestes lletres a una funció del UFC al sim, en aquest cas, les lletres "a" i "p" al selector "SEL" de la dreta del panell. I fins aqui tot bé, quan premo el pulsador el sim respon perfectament, em falta acabar d´ajustar el delay al codi, ja que massa delay ralentitza molt les pulsacions entre elles i massa poc fa que amb una sola pulsació envii més d´una senyal. Haig de dir que vaig haver de canviar l´esquema de connexió i passar les connexions de PULL DOWN a PULL UP, ja que quan estava en PULL DOWN el pulsador enviava senyal contiunament i només s´aturava quan premia el pulsador, valgui la redundancia ç;) , per entendre´ns, si no apretava el pulsador, m´apareixien "a´s" fins a l´infinit (aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....) vaig posar llavors el delay(1000) i m´apareixia una "a" cada segon :çvic: i només s´aturava quan premia el pulsador, i va ser llavors quan vaig pensar que canviant la conexxio de PULL DOWN A PULL UP podia funcionar i així va ser, :çnado:
I ara els dubtes, :çvic: hi ha una cosa que em puja la mosca al nas, poso un video per il.lustrar-ho perque no se si s entendrà; quan premo el pulsador el sim respon, si, pero la tecla del UFC al sim, no es mou, però en canvi si premo la tecla del teclat de l´ordinador, en aquest cas la "p" o la "a" el sim respon i la tecla al sim també...i no tinc ni la més remota idea de perqué passa aixó. Com sempre segueixo buscant...i un dia o altre ens en sortirem... :çboix:

Aqui el video en qüestió:

Com podeu veure en la part final del video premo les tecles del teclat i el selector es mou, pero mentre premo els pulsadors de la protoboard no ç?|

[youtube]rYc_TKB0V7Y[/youtube]

Apa, fins la propera :çseny:
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#60
Kopant said:
He trobat això:http://www.it-eam.co.uk/boltz/index.html
Ostres, gràcies Rush, vaig a fer-li un cop d´ull, així per sobre sembla la sol.lucio a molts problemes! :çruc:
Pel que he vist la gent estableix la connexió entre l'arduino i DCS mitjançant un port UDP (un port de xarxa)