Després de les últimes proves realitzades postejo aqui els resultats amb els avenços aconseguits i com no, alguns dels dubtes que s´em plantejen d´ara endevant:
En primer lloc, dir que he aconseguit (o almenys en part i després explicaré perqué) la primera part de l´objectiu:
Adquirir un Arduino Leonardo i amb una protoboard connectar un pulsador qualsevol per enllaçar-ho a una tecla del simulador mitjançant codi directe. Això seguint qualsevol manual d'internet ho fas en un hora (com a molt) [prova de concepte perquè et sentis còmode]
Bé, qui diu una hora diu tres setmanes...
Doncs si, mitjançant el següent codi:
void setup() {
// make pin 2 an input and turn on the
// pullup resistor so it goes high unless
// connected to ground:
pinMode(2, INPUT_PULLUP);
pinMode(4, INPUT_PULLUP);
Keyboard.begin();
}
void loop() {
//quan premem el pulsador
if(digitalRead(2)==LOW){
//el codi ASCII 97 ens dona 'a',
Keyboard.write(97);
delay(250);
}
//quan premem el pulsador
if(digitalRead(4)==LOW){
//el codi ASCII 112 ens dona 'p',
Keyboard.write(112);
delay(250);
}
}
I amb aquest esquema de connexió:
A partir d´aquí podriem titular el tema coma Histories per a no dormir d´un ignorant en electrónica i programació.
He aconseguit assignar una lletra a cada pulsador i asignar cada una d´aquestes lletres a una funció del UFC al sim, en aquest cas, les lletres "a" i "p" al selector "SEL" de la dreta del panell. I fins aqui tot bé, quan premo el pulsador el sim respon perfectament, em falta acabar d´ajustar el delay al codi, ja que massa delay ralentitza molt les pulsacions entre elles i massa poc fa que amb una sola pulsació envii més d´una senyal. Haig de dir que vaig haver de canviar l´esquema de connexió i passar les connexions de PULL DOWN a PULL UP, ja que quan estava en PULL DOWN el pulsador enviava senyal contiunament i només s´aturava quan premia el pulsador, valgui la redundancia
, per entendre´ns, si no apretava el pulsador, m´apareixien "a´s" fins a l´infinit (aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....) vaig posar llavors el delay(1000) i m´apareixia una "a" cada segon
i només s´aturava quan premia el pulsador, i va ser llavors quan vaig pensar que canviant la conexxio de PULL DOWN A PULL UP podia funcionar i així va ser,
I ara els dubtes,
hi ha una cosa que em puja la mosca al nas, poso un video per il.lustrar-ho perque no se si s entendrà; quan premo el pulsador el sim respon, si, pero la tecla del UFC al sim, no es mou, però en canvi si premo la tecla del teclat de l´ordinador, en aquest cas la "p" o la "a" el sim respon i la tecla al sim també...i no tinc ni la més remota idea de perqué passa aixó. Com sempre segueixo buscant...i un dia o altre ens en sortirem...
Aqui el video en qüestió:
Com podeu veure en la part final del video premo les tecles del teclat i el selector es mou, pero mentre premo els pulsadors de la protoboard no
[youtube]rYc_TKB0V7Y[/youtube]
Apa, fins la propera