Una bona "Michelada"

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Michelada

La meva xicota i jo anem sobint a un restaurant Mexicà que us recomano molt que es diu Andele, i esta al costat del Cinesa Diagonal a Barcelona. Es un lloc petit però molt maco, els cambrers son molt amables, i el menjar es molt bo, a mes fa poc han ampliat la carta. Doncs allà vaig descobrir fa temps la "Michelada", i ahir vam decidir aprendre com es fa i posar-la en practica. La "Michelada" es bàsicament una cervesa (recomanen Lager) amb suc de llimona, salses i bitxo, que esta molt bona i te un punt molt picant molt agradable. Aixi que passo a explicar-vos com es fa.

Primer de tot aclarirem com a curiositat d'on be el nom. Una popular versió del seu origen apunta a la ciutat de Sant Luis Potosí, concretament al Club Esportiu Potosino, doncs s'explica que un soci de nom Michel Esper (originari de Ciudad Valles) acostumava demanar una cervesa amb llimona, gel, sal i Popote en una copa anomenada Xabela com si fos una llimonada de cervesa, eventualment originant el nom de la beguda (Per aquell temps ningú prenia cervesa amb gel). Ja que després els socis demanaven una llimonada com la de Michel "michelada". Això va ser com en els anys 70, amb el temps es van anar agregant salses al gust i li han canviat el nom a l'original posant-li el de "Chelada", però en aquells anys no es coneixia en cap lloc mes que a San Luis Potosí, la seva preparació en altres estats i en les platges no sabien de que es composava la beguda.

La versió més clara de l'origen del nom és que simplement vol dir "Mi chela helada". A la cervesa li diuen chela, i d'aquí l'altre versio del nom.

I ara passem a enumerar els ingredients, com a qualsevol recepta, trobareu diferents versions, en cada regió i casa es fa diferent, jo us poso una versió molt estàndard de la mateixa.

Ingredients

- Cervesa rossa, recomanen tipus Lager.
- Llimona o llima.
- Assaonador Maggi
- Salsa anglesa Perrins.
- Salsa Valentina o Tabasc.
- Sal
- Pebre
- Xile (bitxo) sec.

Assaonador Maggi

Salsa anglesa Perrins.

Salsa Valentina o tabasc.

Preparació

Primer de tot aclarir que recomanen fer servir cervesa Lager, que es un tipus de cervesa fermentada lentament en fred, però jo he provat amb una Voll Damm doble malta (que es l'única comercial amb una mica de gust) i també surt bona. Tot i aixi, recomano una Pacific o Sol per exemple, per fer-ho amb bones cerveses mexicanes, les podreu trobar al Corte Ingles/Hipercor i altres supers que no siguin Mercadona, que nomes te la seves marques blanques pràcticament. Comencem.

Primer gebrem un got gran (que càpiga una mitjana) amb sal i pebre. Gebrar es posar sal a la bora del got. Per fer-ho mullem les vores del got amb la llimona, posem la sal sobre un plat, paper o el que sigui, i suquem les vores del got sobre la sal i el pebre.
Llavors li posem al got suc de mitja llimona o llima o una miqueta menys perquè no ens quedi acid, li posem un rajolí de assaonador Maggi, un rajolí petit de Valentina o tabasc, uns 3 o 4 rajolins de salsa Perrins, una mica de la sal i pebre que ha sobrat de gebrar el got, una mica de bitxo sec picat, 3 glaçons de gel i la cervesa, i ho remenem una mica. I ja tenim la nostre "Michelada".

Aquesta me la vaig fer amb cervesa Mexicana Sol.

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
Viper... aquest got sembla les barreges que foten els nens a un casament quan s'aborreixen! ç:D