Idea Trivial Segona Guerra Mundial

9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
tampoc

Ademés, em sembla una mica rar que en un pais a on els cures van ser enviats massivament al Gulag per el NKVD, precissament Stalin obligués a Beria, Khruschev i companyia a cantar himnes religiosos, mes aviat sembla una de les histories d'en Beria per tractar de tapar el que realment es cantava allà.

9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
es un fet contrastat pero molt poc conegut que al igual que moltes coses que van passar en aquella dacha, quan Stalin va morir, en Beria es va asegurar (amb el beneplacit d'en Khruschev) de fer desapareixer qualsevol que sabès massa.

9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
Tofolo said:
Era un disc on s'escoltaven gossos "cantar" com si fóssin humans ç?|

Correcte. "Els gossos cantors".

Quan ja portaven uns quants litres de Vodka entre pit i esquena, Stalin obligava als membres del politburó més "intims" (principalment Lavrenty Beria, Nikita Khrushchev, Nikolai Bulganin i Georgi Malenkov) a acompanyar la lletra d'una gravació a on els gossos canten com si fossin persones.

A la mort de Stalin, En Beria es va ocupar de que els testimonis directes, el personal de servei de la dacha, desapareixés ràpida i permanentment. La historia dels "concerts nocturns" es coneix per els guardaespatlles militars que bo i que no podien veure, ho escoltaven des de fora.

Es sabut que Lavrenty Beria es va afanyar a cremar, amagar, i destruir cantitat de coses despres de la mort de Stalin.

Paradojicament, un altre dels convidats regulars als concerts nocturns, en Nikita Khrushchev, tant punt va arribar al poder, es va fer revenjar de Estalin fent retirar el seu cos del Mausoleu Lenin, i declarant el periode estaliniste com un periode "negre a la historia de la URSS" i iniciant una serie de processos de neteja. (purgues "desestalinitzadores").

El escritor iugoslav Milovan Djilas, que es va entrevistar varies vegades amb Stalin a diferent punts de la seva carrera.

En una de aquestes entrevistes, al final de la vida de Stalin va ser testimoni de com Stalin parava una reunió i es feia portar un fonograf amb el disc dels gossos cantants que va fer escoltar als presents, declarant-la com la seva canció favorita. Al acabar la audició es va acostar a Milovan i li va dir amb aire misteriós. "No em fio de ningú. Ni tant sols de mi mateix".

Un no pot per menys que preguntar-se en que pensava Stalin quan sotmetía als membres del politburó, tots ells homes poderossisims que pentinaven canes, a cantar bordant com si fossin gossos mentres ell els observaba des-de darrera de la seva pipa. Esgarrifós.

No he pogut trobar cap gravació de la versió rusa dels "gossos cantors" pero he trobat una versió que va apareixer poc temps despres a estats units.

Us podreu fer una idea.

[youtube]MIUPZb_jESE[/youtube]

9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
Afegiré que el escriptor Richard Harris, va escriure el llibre "Arcangel: El fill secret de Stalin". Durant el proces de documentació sobre Stalin també va trobar el poc conegut fet de les corals perrunes nocturnes i s'en va fer ressó en el llibre.

13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
bé, aquí va la propera pregunta:

Durant la guerra del pacífic, a les forces aèries americanes els sorgí un problema degut amb alguns dels pilots: falta de disciplina i modals. Es barallava la expulsió d'aquests valuosos pilots, però la solució adoptada aquest cop fou ben curiosa:

Sota la tutela d'un veterà i carismàtic cap d'esquadró, es creà un nou grup dels USMC que reuniria a tots aquests pilots indisciplinats i amb problemes de conducta. Al final els resultats parlaren

Algú em podria dir el nom d'aquest esquadró (l'homònim yankee dels CC) i el nom del seu cap d'esquadró (el Kronus d'Idaho) a qui els propis companys anomenaven Pappy (no sé fins a quin punt era amb carinyo o amb sarcasme) i Gramps (Vell/avi).

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
U.S. Marine Corps squadron, VMF-214 ("The Black Sheep Squadron")ç
I el seu comandant, Gregory "Pappy" "Gramps" Boyington. nascut a Idaho el 4 de Decembre de 1912 i mort a California l'11 de Gener del 1988.

9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
Eren el "Women Airforce Service Pilots" (WASP). Cal dir que wasp en anglés es vespa. Els grups predecessors van ser el Women's Flying Training Detachment (WFTD) i el Women's Auxiliary Ferrying Squadron (WAFS)

Michael Vilthomsen said:
Kronus said:
Michael Vilthomsen said:
Flying xoxets?
ç:D
Wawa, perdona'm, no es que el tema no sigui serios. Al llegir la pregunta es el primer que em va venir al cap i jo sol em vaig fotre un tip de riure. No t'emprenyis ara tu, eh! ;)
i jo que havia pensat que era una llastima que no hagues preguntat per les ruses i la seva pilot estrella, la tinent Vagina Voladova ç:D