Idea Trivial Segona Guerra Mundial

13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
Març de 1944. Un B-26C-30-MO "Marauder Mk.II" del 14è Esquadró amb base a Còrsega, surt a fer una missió de reconeixement per trobar els carguers que transporten tungstè d'Espanya a l'Europa ocupada, però acaba estrellant-se a les costes d'un municipi coster català: nom del municipi? ç;) ç;)
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
Ostres! si! esta aquí, (soc de Mataró) i jo sense tenir ni idea!!!



hi ha una trifulca important al voltant d'aquest aparell entre els grups de bussejadors. Els que l'han trobat no volen donar coordenades (per por als xorisos que el desguassaran per vendre el que es pugui com a memorabilia) i els que no les coneixen van absolutament bojos per trobar-lo.
 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
50
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
Molt bé senyors, una que creec que és facileta: Segons la pelicula, van ser els americans els que van aconseguir la màquina Enigma en el submarí alemany U-571, pelicula per cert entretinguda, però dista molt de la realitat.

Quin va ser l'any i el pais dels aliats que va aconseguir la màquina Enigma en questió? Com ho van fer i nom de l'operació que li van donar? I de quin submarí estem parlant?
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
possiblement, el millor llibre que hi ha sobre el tema de la enigma es el de Hugh Sebag Montefiore " Enigma - The battle for the code ". ( no se si està editat a espanya).

Al principi de 1939, el servei de inteligencia polac, va obrir les capses del correu diplomatic alemany va trobar una maquina enigma que es van apresurar a desmontar, examinar en detall i tornar a montar. Van ser els primers en tenir informació detallada de la enigma. Quan pocs messos despres es va produir la invasió, uns diplomatics van oferir la informació a frança, que la va meynsprear. Aquesta informació va trigar messos en arribar a Anglaterra.

Al febrer de 1940, anglaterra va esfonsar el U-33. Matxacada per les carregues de profunditat, la nau va aconseguir sortir breument a superficie, moment en que va aprofitar la tripulació per saltar al aigua. El radiotelegrafista, va ser rescatat, i al ser escorcollat van veure que portava a la butxaca les rodes de la nova enigma de 4 rotors. (amb el neguit per sobreviure s'havia oblidat de llençarles al mar). Aquestes rodes juntament amb la informació polaca, va posar al servei britanic al cas del detall mecanic de la enigma.

Al abril de 1940, el HMS griffin va interceptar un petit vaixell de cabotatge de nom Antares que va resultar ser el petit corsari alemany Schiff-26. Bo i que la tripulació va llençar la enigma per la borda, els anglessos van aconseguir els llibres de codis. Per primera vegada, juntament amb la informació obtinguda anteriorment, van ser capaços de llegir els missatges alemanys durant el mes, ja que el llibre nomes contenia els codis i ajustos per aquell mes. Doenitz va començar a sospitar al advertir els bruscos girs de alguns convois que evitaven els seus wolfpacks. El servei d'inteligencia alemany li va jurar i perjurar que era imposible que els anglesos tinguessin haguessin trencat el sistema enigma

Al octubre de 1940, es van donar instruccions a tots els comandants britanics de que en accions contra u-boats, la segona prioritat despres de neutralitzar el sumergible era aconseguir una maquina enigma completa amb el seu codi. S'adjuntaven diagrames detallats de la màquina i dels codis.

Al març de 1941, gracies a una costum repetitiva de la Supermarina italiana de començar tots els missatges de les seves enigmes amb la sequencia PERSONALEXPERXSIGNORX. Els cientifics anglessos de blenchley park van poguer deduir els ajustos del mes en curs i van poguer llegir sistematicament tots els missatges de la supermarina fins el estiu de 1941 quan els italians es van olorar que els anglessos estaven massa ben informats i van deixar de fer servir les enigma.

el mateix mes, els comandos britanics feien un raid a la poblacio costera noruega de vestfjord. Era la operació claimore, que tenia com a primer objectiu encobert el interceptar algun dels vaixells militars de transport alemany, que anaven tots equipats amb enigmas. es va interceptar el vaixell Krebs del que es van obtenir els ajustos de la maquina per el mes en curs i fins el Abril, així com les noves rodes. (els alemanys van tirar la maquina per la borda) de tota manera, amb el coneixement de la maquina, les rodes i els ajustos per la maquina, els anglessos tornaven a tenir tot per llegir els missatges encara que amb retard. I encara no tenían una maquina en si.

A l'abril, La captura del vaixell meteorologic Munchen, bo i que no va poder prevenir que la dotació tirés la enigma per la borda, va dotar al servei britanic amb els codis fins a juny del 41.

El 9 de maig, el U-110 va ser danyat per carregues i va surtir a la superficie envoltat per vaixells britànics. Despres de obrir les valvules, per provocar el esfonsament de la nau, la tripulació va saltar al aigua, pero els submarí no es va esfonsar. El destructor HMS Bulldog va despatxar a tota presa una tripulació per capturar el sumergible. Rapidament, un dels oficials es va fer amb la maquina enigma i els codis. Comunicada la captura, l'almirallat va designar el remolc del sumergible "operacio Primrose". pero el sumergible, tocat i fent aigua es va esfonsar al mati seguent.

Al atracar a Scapa flow, representats del servei de inteligencia esperaven al Bulldog per fer-se carrec de la maquina i els codis. El capita Baker-Cresswell maleia la mala sort que li havia fet perdre el seu remolc, quan un dels homes de Blenchley park li va dir. "Oblidi's del submarí. Aquesta maquina i els codis son molt mes valuosos". El botí consistia en la maquina, el joc complert de rotors, els ajustos fins juny, i el codi de cifra especial de doble codificació per els oficials.

Aquella captura, juntament amb la del vaixell meteorologic Lauenburg a mitjans de juny del 41, va donar els elements necessaris per completar la "bomba", la batería de maquines de descifrar montades en línia que permeterían al servei britanic trencar sistematicament el codi enigma.

Cal dir que a partir de maig, Doenitz s'olorava que quasi amb tota seguretat el codi havia estat trencat. Els seus submarins estaven sent interceptats amb una precisió fabulosa. Pero Doenitz es va deixar convencer per en Canaris una vegada mes de que el codi era inviolable. A partir d'aquell moment, blenchley park va anar refinant la seva "bomba" per poder llegir els missatges practicament amb temps real en lloc de dies o hores de retard.

El que segueix ja es historia.

:çvic:
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange


Aquest es el Yakolev Yak-1. Un avió de combat fabricat a la unió soviética durant la segona guerra mundial. La seva creació li va valdre al seu disenyador, el Sr. Alexander Yakovlek, la ordre de Lenin.

Era un aparell extremadament maniobrable, ben armat i quasi mes important, de una alta fiabilitat i un manteniment molt fàcil. Bo i que era superior al 109-E, estaba en inferioritat quan estrobava amb el 109-F . En qualsevol cas es van fer 37. 000 aparells i va ser una bona plataforma sobre la que es van desenvolupar versions posteriors del Yak.

Pero la pregunta es....

Apart de la unió sovietica i els seus paisos satelits, quin escuadró d'un pais occidental va volar el Yak-1 durant la segona guerra mundial?
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
Amic nippó:

Per no trencar la costum, una pregunta amb mès d'una resposta:



USS KITTY HAWK CV 63




USS MISSOURI BB 63




USS STETHEM DDG 63



USS COWPENS CG 63

i hi han mes vaixells en servei amb aquesta numeració.... ja dirás quin vols escollir.
 

Nippó

Ja en porto tres-cents
18 Juny 2010
463
0
0
Mollerussa
Tots, excepte un estan comissinats desprès de la segona guerra mundial que es del que es tracta aquest fil.

Concretament es nomes una el BB-63 Missouri, i comissionat al 40 i assignat al 44,

I dic que encara porta perque està a oahu, pearl harbur, com a un museu, i no ha anat al desvallestament

Et toca a tu
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange


Aquest son els decals (també coneguts com marques nacionals) de la RAF. Es pinten sobre els avions i serveixen per identificar-los.

pero la pregunta es..

Cuants tipus de marques nacionals van fer servir els avions eslovacs durant la segona guerra mundial?
com eren?
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
4 tipus:


1.- Emblema de les Slovak Air Arms (Slovenske Vzdušne Zbrane - SVZ) del 23 de juliol al 10 de setembre del '39.

2.- Emblema adoptat durant la campanya polaca. Emprada del 10 de setembre del '39 fins a l'octubre del '40.

3.- Emblema definitiu emprat des del 15 d'octubre del '40 fins a l'octubre del '44

4.- Insignia emprada en alguns dels aparells de la Slovak Insurgent Air Force (Agost-Octubre del '44)
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
Molt be tofolo! començava a creure que ningu la contestaria! Com s'ha notat que estaves de vacances!



Despres de declarar la independencia, al març de 1939, els eslovacs empraven una creu patriarcal (una creu amb dos braços horitzontals) dintre de un disc vermell. Aixó va durar fins a 1941, fins que per motius de reconeixer-se com a aliats dels alemanys en el front del est, van adoptar una creu tipus alemany amb un disc vermell al mig. Les forces eslovacas de la insurgencia, al 1944 van tornar al disseny checoslovac de pre-guerra amb un fons de un disc tricolor partit en seccions de 120 graus amb els colors nacionals i amb una creu patriarcal erecte sobre unes montanyes sobreimposada.


Et toca
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
Continuem amb preguntes de la SGM i Catalunya:

El març de 1944 (curiosament al mateix temps que el B-26 queia a Mataró ç;) ), un jove pilot nord-americà a bord del seu flamant P-51 Mustang, era derribat per un Focke-Wulf Fw-190 sobre Angulema, França. Obligat a saltar en paracaigudes, l'aviador que llavors tenia 21 anys aconseguí trobar-se amb la resistència francesa i amb els Maquis, els membres de la qual el van fer creuar els nostres pirineus per tal d'amagar-se al bonic indret de Sort (no farà gaire hi va tornar per agraïr al poble el suport). Posteriorment aquest pilot va aconseguir tornar a combatre als cels d'Europa i es convertí en un dels pilots més famosos de tots els temps.

Tot i que potser amb les indicacions donades anteriorment alguns ja sabreu de qui parlo, aquí van un parell més de pistes: al acabar la SGM tenia 11.5 victòries (5 en un dia i el primer jet -Me262- derribat per l'aviació americana)

De qui parlem?? ç?| ç?| ç;)