home... desembarcar, el que es diu desembarcar.......
aquesta ha estat un bon repte! m'ha costat 15 minuts de googlejar fins que he trobat la combinació de paraules que m'han permes trovar el resultat!.
El 8 de juny de 1817 el pilot australià Frank Dilloway Slee, volava a la posició trasera baixa de una formació en diamant de 4 Nieuport en misió de observació i patrulla. A pesar de les ordres de que ningú es separés de la formació sense les ordres del lider, quan Dilloway va veure per sota d'ell un avió amb creus negres, va tractar de advertir els seus companys pero degut a la seva posició ningú es va adonar. Creient que estava a la posició idonia per fer una pasada al alemany, va trencar de la formació i va picar cap a el alemany, se li va posar a cua i li va començar a disparar. El albatross alemany, més ràpid que el Nieuport de Slee va començar una boja fugida mentres Slee el seguia, obcecat per conseguir abatre'l sense adonar-se que havia atravesat les línies i la seva persecucio l'avia portat sobre territori alemany.
En aquestes, van apareixer dos aparells alemanys mes que es van posar a la cua de Slee i van començar a disparar-li. En aquell moment Slee es va adonar que tenía problemes seriosos i va tractar primer d'obrirse pas a trets i despres a intentar fugir com fos en una caótica sequencia de maniobres evasives. El albatross perseguit es va unir als seus companys a la caçera de Slee. En una d'aquestes, va intentar amb el seu Nieuport la maniobra que coneixem com a Tonell ràpid o "Snap Roll". Va entrar en barrina i va baixar dels 10000 peus fins als 1000 peus, encara amb els alemanys a la seva cua. Havia conseguit recuperar-se de la barrina, quan li van tocar el motor i aquest es va parar. Estava a mes de 10Km dins les linies alemanes i a 1000 peus ni hi havia manera de planejar fins a les seves linies així que va fer un aterratge de emergencia en un camp de patates. En un tres i no res estava envoltat de soldats is camperols amb forques.
El van portar a Moorslede (belgica) i el van tancar en una de les poques cases que quedaven en peu amb guardies a la porta de la habitació. Aquella nit, tres aviadors alemanys el van venir a visitar. Eren el perseguit i els seus perseguidors. En un francès xapurrejat de mala manera - l'unic idioma comú entre els 4 pilots de l'habitació - el van felicitar per el valent combat i la seva tenaç fugida i sobre tot per haver sortit d'una peça. Un dels pilots, el que el va conseguir abatre, inclús li va donar la seva creu de ferro com a reconeixement i recordatori.
Slee no recordava el nom dels pilots alemanys, pero anys mes tard, en una foto de prensa sobre el nou govern alemany, va reconeixer al pilot que li havia donat la creu de ferro. Era Hermann Goering!.
Per la seva part, en Goering en una conferencia al club de pilots de Berlin al 1930, va afirmar que el pilot que va derribar aquell dia " si no recordo malament, es deia Slee". la transcripció de la conferencia es va conservar integra i va ser recollida en una biografia que finalment va ser publicada al 1950. El combat contra Slee ompla una pagina sencera.
Quan va esclatar la segona guerra mundial, al 1939, Frank Slee, ara un veterà fora del servei, va donar la creu de ferro al jove amic i tinent de vol Kimberley "Kim" Roberts. de Bunbury, Australia occidental. Amb la esperança de que si Kimberlei fos abatut i fet presoner, podía fer servir la creu per tractar de conseguir-se un millor tracte. "Kim" Roberts sempre volaba amb la creu com si fos un amulet de la sort. Pero la sort se li va acabar el dia D. Aquella nit el seu Lancaster era en misió de bombardeig a les lineas de suministrament alemanes al interior de Normandía i va ser interceptat per un caça alemany. L'avió, tocadissim es tenía d'abandonar d'inmediat, pero amenaçaba amb entrar en una barrina sense control. En "Kim" es va mantenir heroicament als comandaments del seu avió per donar la oportunitat a que la seva tripulació tingues temps de sortir. Dos dels seus homes van sobreviure. pero el tinent Kimberley Roberts, amb la Creu de Ferro d'en Goering a la butxaca, es va estavellar als mandos del seu avió a Normandía. Per aquesta acció li va ser concedida amb caracter postum la DFC (Distinguished Flying Cross).
Pero torno a insistir, desembarcar, el que es diu desembarcar.... en Roberts no va desembarcar mai del seu aparell.
.