Tristes notícies des dels EE.UU.

Nippó

Ja en porto tres-cents
18 Juny 2010
463
0
0
Mollerussa
#10
Ho sento Kronus, no es per polemitzar, però jo no vec la elix que dius tu, segurament continuo dient que es una errata, encara que mirat de aprop.




Continuo sense veure el quint motor. Espero que sigui una broma çXD çXD

Altra cosa es el suc que li han tret al pobre B-17, que durant la campanya va fer 64 bombardeigos, i lluny de retirar-lo, encara continuaba volant el pobre
, la fatiga dels materials passa factura.

Noppó
 

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
#11
Òbviament esteu parlant de dues fotos diferents del mateix avió.

A les de l'avió que crema no es veu cap cinquena hèlix mentre que a la foto de l'aparell en vol si. És el mateix aparell però amb uns quants anys de diferència.

A la wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Liberty_Belle_(B-17)) explica que el cinquè motor era un prototip i s'utilitzava l'avió per a testejar-lo (l'avió volava només amb el motor del morro mentre que els altres estaven apagats i en mode de gir lliure de les hèlixs). Quan van acabar les proves l'avió es va vendre i va ser restaurat de manera que el cinquè motor va desaparèixer.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#12
Nippó said:
Ho sento Kronus, no es per polemitzar, però jo no vec la elix que dius tu, segurament continuo dient que es una errata, encara que mirat de aprop.
Efectivament Balder.

la meva foto es d'un altre época del mateix aparell.

La frase d'en Tofolo es precisament exacta "Aquest avió fou el famós B-17 que volà amb 5 motors" en temps pasat. No vol dir que tingués el motor avui en dia.!! si no que en un moment determinat, volà amb 5 motors

Despres del seu servei de guerra, aquest avió fa ser modificat per servir de banc de proves entre 1947 i 1967 per Pratt and Whitney, tal i com he explicat abans, i es va fer famos com el B-17 de cinc motors.


Foto del liberty belle amb el cinqué motor. Mes grosa, perque es vegi be. Nipó, la veus ara l'helix adicional al bec???

Quant Pratt & Whitney el van abandonar, sense el morro i amb els motors fets calderilla. El van comprar com ferralla els de Liberty Foundation que el van restaurar instalant motor nous deixant-lo com a la epoca de la seva gloria primitiva, de quan volaba sobre els cels d'europa lluitant contra el fascisme. que es de quan data la foto del morro que ha penjat Nipó.

Per cert, el incendi declarat en vol no te res a veure amb la fatiga del metall. Els incendis en els motors de combustió interna passen, inclús als avions moderns. Basta un circuit electric mal aillat o una guspira, o un manguito que es surt per liar-la. El liberty belle tenía els motors prácticament nous i portaba centenars, per no dir milers d´hores de vol sense incidencia i amb un manteniment molt acurat. En el fatidic vol es va detectar fum en un motor i van fer un aterratge d'emergencia impecable sobre el seu propi tren d'aterratge en un camp. Tothom va poguer abandonar el avió per el seu propi peu. inmediatament després del aterratge es va declarar foc en el motor. malhauradament, els esforços de la tripulació per apagar el foc van ser infructuosos i els bombers no van poguer apropar els camions perque el terra del camp al costat de la carretera a on eren els camions dels bombers era massa tou i es podíen esfonsar els camions fins als eixos, així que tothom va tenir que veure sense poguer fer res com el foc arribava al combustible i l'avió es convertía en una masa de ferros calcinats.





No fa falta que un avió tingui 70 anys d'edat per que es declari un foc.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#13
De fet em sembla que els motors d'alguns bombarders grans, no se si els del B.17 en concret, eren propensos a tenir incendis, per problemes de fuites d'oli.