- 6 Novembre 2014
- 1,902
- 99
- 48
Bon dia companys!
Avui m’agradaria escriure-us tant com a membre de staff de l’Arma 3 de la comunitat i també com a editor de missions enllaunades ja que crec que hi ha pogut haver alguns errors de percepció respecte aquestes que m’agradaria aclarir:
1. A la nostra comunitat els editors de missions tenen llibertat creativa per establir el sistema de joc i rerefons de les missions que desitgin, triar quins addons externs s’emprin (fen servir l'estàndard bàsic com a base), quines normes escauen, quins rols es facin servir, etc. El nostre objectiu final és una simulació el més completa possible (per això, per exemple en les meves missions es basen en estructures d’unitats reals, una sola mort, recursos limitats, sistema mèdic de l’ACE, etc.).
Els jugadors reben un plantejament i són assignats a uns rols concrets, i a partir d’aquests han de plantejar-se com resoldre’ls. Qui hagi jugat a jocs de rol de taula ho entendrà fàcilment.
2. Qualsevol critica o suggeriment s’hauria de fer, de forma constructiva i positiva, directament a aquest fòrum o per missatge privat, però no en mig de la missió o del briefing.
S’ha de tenir en compte que aquest feedback pot o no ser atès. Com he comentat al punt 1, l’staff va establir que els editors tenien llibertat creativa.
3. Cal tenir en compte l’esforç i recursos que requereix editar una missió, suposo que es quelcom que passa desapercebut. En el meu cas fàcilment comporta una mitjana de 10-30 hores del meu temps lliure per missió (em consta que el Magnetar, el ZeroQ, l’Atunero i el Viper també hi ha dedicat un gran nombre d’hores), a això s’hi ha d’afegir un nombre insà d’hores per entendre i estudiar el sistema de programació de BI, que canvia sovint i està poc o mal documentat.
4. Per últim recordar dos punts bàsics:
-L’assistència a les missions és voluntària, la meta d’aquesta comunitat és passar-ho bé simulant.
-Qualsevol membre de la comunitat pot editar missions, per tant si voleu que s’expressi certa història, certs rols, o hi hagi cert equipament sou lliures de preparar les missions que vulgueu (al fòrum d’editors podeu demanar ajuda, però no sempre els editors més avançats podrem tenir temps de respondre).
Seguim simulant senyors! (i bon cap d'any a tothom)
Avui m’agradaria escriure-us tant com a membre de staff de l’Arma 3 de la comunitat i també com a editor de missions enllaunades ja que crec que hi ha pogut haver alguns errors de percepció respecte aquestes que m’agradaria aclarir:
1. A la nostra comunitat els editors de missions tenen llibertat creativa per establir el sistema de joc i rerefons de les missions que desitgin, triar quins addons externs s’emprin (fen servir l'estàndard bàsic com a base), quines normes escauen, quins rols es facin servir, etc. El nostre objectiu final és una simulació el més completa possible (per això, per exemple en les meves missions es basen en estructures d’unitats reals, una sola mort, recursos limitats, sistema mèdic de l’ACE, etc.).
Els jugadors reben un plantejament i són assignats a uns rols concrets, i a partir d’aquests han de plantejar-se com resoldre’ls. Qui hagi jugat a jocs de rol de taula ho entendrà fàcilment.
2. Qualsevol critica o suggeriment s’hauria de fer, de forma constructiva i positiva, directament a aquest fòrum o per missatge privat, però no en mig de la missió o del briefing.
S’ha de tenir en compte que aquest feedback pot o no ser atès. Com he comentat al punt 1, l’staff va establir que els editors tenien llibertat creativa.
3. Cal tenir en compte l’esforç i recursos que requereix editar una missió, suposo que es quelcom que passa desapercebut. En el meu cas fàcilment comporta una mitjana de 10-30 hores del meu temps lliure per missió (em consta que el Magnetar, el ZeroQ, l’Atunero i el Viper també hi ha dedicat un gran nombre d’hores), a això s’hi ha d’afegir un nombre insà d’hores per entendre i estudiar el sistema de programació de BI, que canvia sovint i està poc o mal documentat.
4. Per últim recordar dos punts bàsics:
-L’assistència a les missions és voluntària, la meta d’aquesta comunitat és passar-ho bé simulant.
-Qualsevol membre de la comunitat pot editar missions, per tant si voleu que s’expressi certa història, certs rols, o hi hagi cert equipament sou lliures de preparar les missions que vulgueu (al fòrum d’editors podeu demanar ajuda, però no sempre els editors més avançats podrem tenir temps de respondre).
Seguim simulant senyors! (i bon cap d'any a tothom)