Kronus said:
no vull un autobus, vull un humvee amb el APK com els que es fan servir en operacions de combat, no les llaunetes d'alumini del RHS.
Versió curta:
Haha et costarà molt trobar un HMMWV APK a l'arsenal de les nacions occidentals avui en dia. Ja que és considerat un concepte caduc. Per això, els Estats Units i altres països van vendre la majoria dels HMMWV blindats a l’exèrcit d’Iraq o Afganistan.
Només els Marines en tenen en quantitat important al seu arsenal, i això és degut a la falta de fons. Tot i que no els envien a zones de guerra.
Per missions anti-insurgència i de guerra no convencional ara es fan servir vehicles específicament dissenyats per aquesta tasca, el que avui en dia es coneixen com a MRAPs, vaja el que sempre s’ha conegut com a tanquetes amb disseny anti-mines.
I ara la versió llarga:
Com a apunt històric, a finals de la Guerra Freda a Estats Units el concepte de blindats lleugers amb rodes per combatre no estava de moda, el seu exèrcit es basava en vehicles superposats amb cadenes (M113, M2 Bradleys i M1 Abrams). A la rereguarda feien servir vehicles utilitaris no-blindats per transport lleuger, així com camions.
S’ha de recordar que la doctrina americana estava pensada per un atac convencional soviètic amb una burrada de tancs, no per una guerra no convencional.
Com a excepció hi havia la policia militar de l’exèrcit que feia servir el blindat Commando i la seva evolució M1117 (el que ja hi ha a RHS). Els Marines feien servir els LAV-25 per reconeixement. I desprès del desastre de l’operació Gothic Serpent, els Delta Force van comprar blindats Pandur I (si, el clon dels BMR-600 de l’exèrcit de terra espanyol).
Desprès de les fases convencionals de la guerra d’Iraq i la d’Afganistan, els americans van veure que els seus exèrcits no estaven preparats per la post-guerra / guerra no convencional posterior. Per això, i de forma provisional van convertir els seus HMMWVs en Frankenstein-HMMWVs, instal·lant tot tipus de kits de blindatge sense tenir en compte el disseny del vehicle. Farien servir aquests mentre no s’acordés un possible substitut.
Com que els nous Frankenstein-HMMMV van demostrar ser lamentables i provocaven més problemes que solucionaven, el Pentàgon va decidir ja al 2004 no esperar al substitut i comprar tot tipus de vehicles estrangers que aguantessin mines (que es van anomenar MRAP, com el projecte del Pentàgon entre 2007-2012).
Va haver-hi un canvi brutal en les baixes. Però òbviament, la insana varietat de vehicles va provocar un caos logístic. Els mecànics es tornaven bojos per trobar peces de recanvi. Per solucionar això, el Pentagon va decidir allà el 2012 estandarditzar una mica el tema i reduir la diversitat de vehicles. Avui en dia els més utilitzats són M-ATV a tots els cossos, RG-33L a l’exèrcit i els Marines i l’Armada americana també fa servir Cougar.
La majoria d’aquests MRAPs seran substituïts per el legítim successor del HMMWV per taques de combat, el JLTV, que és una versió light del MATV:
http://www.autoblog.com/2015/08/26/oshk ... or-report/
Cal dir però, que el HMMWV seguirà existint, en el seu rol inicial (pel qual va ser dissenyat), que és el de transport utilitari no blindat de rereguarda.
Conclusió:
Si ens volem dedicar a la simulació, és més útil fer servir recursos com l’autobús blindat del que et parlava que es fa servir avui en dia amplament per potencies occidentals, que un monstre provisional que es va demostrar fallit.