El que no s'ha de fer (o com evitar cometre errors)

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Us vaig a resumir una mica en allò en què pequem tots de tant en tant, són aquestes errades que podem corregir per millorar la nostra acció en combat.

Atacar un enemic que s'ha ocultat: Un dels errors clàssics és quan anem avançant i ens topem amb un enemic a poca distància, l'enemic s'oculta o ens ocultem nosaltres, però ens impacientem, i el que fem és sortir a buscar- . Això la majoria de vegades és un error, l'enemic ens estarà esperant perquè a la mínima que traiem el cap disparar. El millor és tendir-li una emboscada, ens ocultem procurant que no ens vingui per la rereguarda i esperem a que aparegui, si som pacients l'enemic es cansarà abans i vindrà a buscar-nos.

De vegades si que paga la pena, sobretot si sou ràpids de reacció, podeu sortir de la cantonada i disparar ràpidament, però no és la millor opció.

Ser predictibles en la trajectòria: Tornem a agafar l'exemple anterior, ens topem amb un enemic, nosaltres ens ocultem amb la casa en direcció dreta. La majoria segueix aquesta direcció intentant envoltar l'enemic i atacar per l'esquena, si l'enemic ens ha vist ens estarà esperant. El que hem de fer, si sabem segur que ens ha vist fer la maniobra és una vegada ocults de la seva vista tornar a l'esquerra, per on anàvem al principi, l'enemic s'haurà pensat que l'atacaríem per la rereguarda i estarà vigilant la cantonada dreta , però nosaltres amb la nostra maniobra de S li atacarem per l'esquerra. Aquesta tàctica bàsica no sempre funciona, i és vital que l'enemic ens vegi movent-nos al principi. Obviament això nomes funciona contra humans, la IA no fa aquestes valoracions metafísiques.

Disparar massa seguit: Això és sobretot per als tiradors d'elit (franctiradors), però també serveix per a qualsevol que dispari ocult i des de lluny. L'habitual és que un cop obrim foc disparem de forma continuada, sigui tret a tret, ràfega o auto. El problema és que d'aquesta manera és fàcil detectar-nos. Això es fa palès sobretot en les missions en què les traçadores estan activades. Si és possible, i sobretot a franctiradors, intentar espaiar més els trets, per evitar la localització, no sempre es pot però és una cosa a tindre en compte.

No cobrir-nos correctament: Un altre dels errors comuns és no cobrir-se de forma correcta. L'habitual quan veiem un enemic és disparar immediatament, encara que estiguem al mig d'una carretera. Fora que l'enemic estes a punt de matar-nos el millor és cercar una cobertura la que sigui, ja només un pal de la llum ens cobreix mig cos. Sempre cercar una cobertura la que sigui, un vehicle, un pal del que sigui, un parada d'autobús, una cantonada, un cadàver, una pedra, el desnivell del terreny.

Entrar i sortir d'un vehicle en marxa: Una mica també molt comú és sortir d'un vehicle de forma incorrecta. L'exemple típic és quan pugem a un helicòpter i aquest aterra per a la inserció, molts salten sense esperar la confirmació. Això és un error ja que el pilot encara pot estar enmig de la maniobra d'aterratge, encara que no ho sembli. Quan hi ha comunicació amb el pilot haurem d'esperar la seva autorització per sortir del vehicle, això s'inclou per a qualsevol vehicle aeri, terrestre o marítim.

Inserció compromesa: Un altre error habitual és anar a la zona de combat en un vehicle i parar molt molt a prop. Això és un dels errors més comuns també, el millor sempre és parar en un lloc allunyat i avançar a peu, llevat que la missió indiqui el contrari clar.

Front erroni: Un altre error comú és assumir sempre que la zona d'atac és el front immediat dels enemics. Estem en un simulador amb mapes enormes, a un enemic se li pot atacar des de qualsevol angle, hem de ser conscient dels riscos però també valorar la possibilitat d'utilitzar altres direccions diferents de les òbvies.

Conducció temerària: La gent té tendència a anar a tota llet amb els vehicles, a anar pel mig de la carretera, a prendre les corbes com si fos una competició automobilística. Hem de calmar aquests nervis, hem de conduir com si fóssim amb un cotxe de veritat, prendre les corbes amb cautela i NO menjar-nos els pals, senyals, arbustos i d'altres. Hem de conduir per la dreta ja que així evitem col·lisions i augmentem la nostra perícia al volant.

Aterratge a lo hollywood: Una mica també habitual és veure la gent aterrant amb els helicòpters de manera "espectacular", bàsicament rotllo Black Hawk Down. Això és molt bonic, però innecessari i en alguns casos contraproduent. Sempre que no sigui necessari un aterratge tan apurat s'haurà fer de forma controlat i amb un descens suau. Tingueu en compte que aquests aterratges bruscs de vegades danyen al pilot i tripulació, i ja sabem que quan patim danys la precisió es va a passeig. Els aterratges excepte força major es fan amb suavitat i calma, això no és una pel·licula.

Tots a pel tanc: Un altre error habitual és quan veiem un vehicle, especialment un blindat, tots els soldats AT es llancen a per ell. El que s'ha de fer és un o dos d'antitancs es preparen i la resta cobreixen. Això si, sempre que hi hagi objectius per als AT almenys tenir dos soldats AT preparats, per si falla un l'altre poder disparar immediatament. També penseu que és innecessari moltes vegades destruir un jeep amb un antitanc, quan pots matar els tripulants.

La mida no és determinant: M'explico, el portar un vehicle poderós, vegeu un tanc o una aeronau de combat no ens fa indestructibles. És un error comú que els soldats en un tanc avancin sols a tot drap per la zona de combat pensant que com porten aquesta bèstia res els podrà parar. Els tancs viuen gràcies a la infanteria que els cobreix, l'avanç d'unitats blindades sense suport d'infanteria sobretot en zones CQB i de molta cobertura és un suïcidi, la infanteria enemiga és difícil de detectar i pot disparar al tanc AT sense que aquest pugui reaccionar a temps.

El mateix passa amb els helicòpters, entrar en una zona on encara queden antiaeris és massa arriscat, s'ha d'atacar des de lluny i exposant-se el mínim en curts períodes de temps o esperar que l'exèrcit de terra elimini la presència AAA de la zona.

També traieu-vos la idea que els helicòpters ataquen a passades, els helicòpters treuen el cap un pèl disparen i es tornen a amagar, no fer-ho així és morir, així de senzill, un helicòpter no té la capacitat de resposta que un avio per evadir míssils, no té acceleració ni velocitat punta suficient, la defensa de l'helicòpter és l'ocultació i la cobertura.

Arribar esgotats al combat: Un altre dels errors molt comuns és córrer a tota velocitat fins al combat, la qual cosa és un error. Com tots sabeu segons quines accions fem nostre soldat es cansa, i això fa que la punteria empitjori. Les accions que fan que el nostre soldat es cansi són, esprintar, arrossegar-se a velocitat normal (si li doneu al shift us arrossegueu lentament i no us canseu), caminar ajupits, mantenir la respiració per apuntar, rodar per terra i crec que no em deixo cap.

Molts el que fan és esprintar en tot moment, perquè és la forma més ràpida d'arribar on volem, i la creença popular diu que és millor esprintar cap a l'entrada de la ciutat per cobrir-te ràpid amb el mur, que córrer a velocitat normal, això és un error, de res ens serveix cobrir-nos ràpid amb el mur si després no tenim capacitat de reacció perquè el nostre pols es tan alt que no podem apuntar ni a un enemic a boca de canó.
Sempre que puguem evitar-ho, i sobretot si sabem que podem entrar en combat en qualsevol moment, haurem de procurar no esprintar i no fer accions que ens cansin, si no l'enemic ens dispararà sense nosaltres poder tornar-li el foc.

Aparcar els vehicles: Un error força freqüent és agafar un vehicle per desplaçar-nos i en arribar al lloc de destinació baixar del vehicle estant aquest al mig del camí. Quan s'arriba a on sigui, i es té intenció de baixar del vehicle el primer que cal fer és deixar lliure la carretera, camí, etc ... i posar el vehicle en un lloc que no destorbi el pas i que ofereixi una mínima cobertura si és possible.

També cal tenir una altra cosa en compte a l'hora d'aparcar els vehicles, i és deixar-los preparats per a una evasió ràpida. El primer que t'ensenyen (o això diuen els militars) a l'hora de planificar un combat o senzillament entrar al marro és a pensar en la ruta d'evasió, perquè quan tot falli serà això el que et salvi el cul.
Per això mateix quan aparquem és convenient deixar els vehicles a punt per arrencar i anar-te'n, sense haver de fer maniobres ni fer marxa enrere.

I mes que aniré omplint a poc a poc.
 

jaumem

Miquelet
3 Juny 2011
783
0
0
#2
Molt bò Viper :çsi: Sobretot veig que tinc carències d'estratègia de vehicles, jo soc dels qui va a "embestir" els enemics amb un tanc, jeep o el que sigui ç:D ç:D
La traducció està correcte.


salut!