Edició 101 : Com començar una missió - Plantilla i mòduls bàsics

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#1

Contingut
  • Primera part : Plantilla de missió
    • Introducció / Link de descàrrega
    • Explicació del contingut

  • Segona part : Mòduls bàsics
    • Zeus
    • Acre2
    • Alive
    • Cover map
    • Edit/Hide Terrain Objects

Primera part : Plantilla de missió

I tot apunta a que en Copess té molt de temps lliure, perquè seguim amb la "racha" de posts! Avui us compartiré la meva sencilla, sencillíssima plantilla de missió (un monstre fet a partir de la plantilla de'n Silverarrow i de l'Atunero, però funcional). Després us explicaré quins mòduls faig servir sempre sempre a les meves missions (Alive, ACRE2 i COVER, potser algún més).

https://drive.google.com/open?id=1dO_JYIB-M3dyUc7NbRyDpy8t5cQ62qty

Primer de tot aqui teniu una missió base, però sense missió, és a dir, vas a l'editor, tries el mapa que més t'agradi, fas un "save" a l'editor, i a la carpeta
C:\Users\EL TEU USUARI\Documents\Arma 3 - Other Profiles\CC_USUARI\mpmissions --> s'haurà creat una carpeta que es dirà algo així com "NOM_MISSIÓ.MAPA" (on mapa és el nom del mapa, i nom missió és el nom de la missió, segur que no us ho haurieu pensat eh?)

Allà podreu copiar el contingut de l'enllaç del drive a dins, i començar a tunejar la missió.

Anem a descriure les carpetes :
- Config : a dins hi ha l'arxiu "briefing", que és on, modificant segons la plantilla, podreu escriure tota la informació de l'operació/missió. És aquell text que de vegades algú llegeix durant el briefing, quan estem dins al mapa, o és el que surt quan apretes "J" (de manera predefinida) enmig de la partida, i adalt a l'esquerra et surt briefing.

- Sounds : carpeta on hi posarem els arxius .ogg de so que voldrem que "sonin" dins de la partida. Com es creen i com utilitzar-los està explicat aqui, en un dels meus altres posts d'edició.

- Textures : aqui dins hi van les textures de la missió, que poden ser desde la "foto" que surt mentres es carrega la partida, fins a la foto que pots posar dins de la missió (tema que explicaré en un altre post, és quelcom sencillet, ja ho veureu). El més important dins de la carpeta és el jpg/foto que es diu "loadingscreen", n'hi ha un de mostra, però si utilitzeu la meva plantilla, haureu de canviar la foto per una més adequada a la vostra missió (ara hi ha un dibuix de soviètics, vosaltres mateixos).

- Cba_settings : aqui hi ha la configuració actual mèdica de l'ace 3, en principi no s'hauria de tocar gaire. De moment, fins que no es canvi o no expliqui com va. És la configuració oficial del grup, a dia d'avui (16/11/2018).

- Description : el famós description, aqui dins hi ha mooolta teca, casi per fer-ne un post apart, però no caldrà explicar-ho gaire. En el post d'edició de so s'explica com modificar-lo per afegir sons/músiques. No caldrà que us expliqui gaire com va, ja que dins del propi description ja està explicat com funciona.


Com podeu veure, és força intuïtiu el que s'ha de modificar, el que no entengueu, pregunteu o ho deixeu així :D

- ExecBriefing : Complement del briefing que és dins de la carpeta config. Jo només le modificat 1 cop i l'utilitzo com a plantilla, ja que no és gaire important.

- Init : Un altre arxiu divertit com el drescription, però a no ser que feu quelcom molt avançat, no caldrà modificar-lo. De moment es queda així i tots contents.

- Intro : Sabeu quan entrem a la partida (després del briefing) i apareix text al mig, abaix a la dreta, els crèdits de la missió després... Doncs tots aquests paràmetres es poden modificar a gust! Crec que tampoc caldrà explicar-ho gaire, ja que dins del propi arxiu està explicat.

Segona part : Mòduls bàsics
No vull fer un post massa gran, així que explicaré per sobre els mòduls i anirem acabant.

- Zeus :

Que veiem en aquest mòdul de game master? Poques coses. Owner : qui tindrà el poder de Zeus, aqui o pots posar un "variable name" d'un slot en concret, o pots posar #adminLogged si tens la sort de ser l'administrador de la partida :D. On posa "Name" no ho tocarem, ja que seria per tenir un zeus permanent, que no sol ser el cas. "Default addons" Aqui sempre posarem "all addons (including unofficial ones)". D'aquesta manera el Zeus (que entra a la interficia apretant "Y" de manera predeterminada) podrà utilitzar totes les funcions que aporten els mods presents al repostori.
*Avís! Hi ha alguuuns addons (poquets) que requereixen fer més coses per utilitzar el seu propi zeus, però són casos molt específics.

- ACRE2 :

Només hi ha un mòdul (dels que es posen a l'editor) que ens caldrà, que és el "basic mission setup". Aqui no caldrà remanar gaire, però cal avisar. Channels per side? Res, disabled. Babel Language per side? No babel, així ens estalviem problemes (això es podria utilitzar per multiplayer, una missió de jugadors contra jugadors, perquè els 2 bàndols (o tres) enemics no es puguin entendre entre ells). Default radio aqui ve la part divertida, que es mereix un "enter" :

La radio default/predeterminada és la ràdio que tot jugador real obtindrà només d'entrar a la partida. Si posem com a la foto "ACRE_PRC343", tothom tindrà la 343 (la radio petita que no va gaire bé en entorns urbans, i no té gaire "abast"). En canvi, també podriem posar la "ACRE_PRC152", una radio més professional, i més cara, que té un abast d'uns 10km mooolt aproximadament. Aquesta només caldria posar-la si fèssim de marsoc, delta force, SAS... forces especials, vaja, tot i que de vegades també s'utilitza en soldats convencionals degut a que facilita molt la comunicació entre els jugadors. Ah! Si no posem res en aquest camp de "Default Radio 1", els jugadors no tindran radio predeterminada, simplement utilitzaran les orelles i les boques que tenim de manera default desde que vam nèixer (almenys la majoria).


- Alive (required) :

No entraré en gaire detall sobre els mòduls de l'alive, però si que explicaré que cal posar de manera predefinida. En general, durant les missions, els objectes que són destruïts o les entitats (soldats, civils...) que moren, al cap d'un temps desapareixen, per estalviar recursos al servidor/ordinador/pc. Normalment, a les nostres missions no caldrà, ja que no són tant grans (com una interclan, potser) que necessiten tenir rendiment molt elevat. Així que els paràmetres Garbage Collector Interval + Garbage Collector Limiter, en principi, es canviaran a valor 0, per indicar que l'alive no ens "netegi" cap objecte mort/destruït.


- Cover map :

Més que mòdul imprescindible, és un detall de puresa. Si el posem a l'editor, i configurem la seva "grandaria/llargada/amplada", quan els jugadors mirin el mapa veuran en "fosc" tot el mapa menys l'àrea que haguem delimitat amb el mòdul. Podeu fer proves per veure com funciona, és molt intuïtiu.


- Edit terrain object / Hide terrain objects

Aquest mòdul ens permet borrar o modificar un objecte en concret. El podem borrar, fer que estigui destruït, bloquejar-li algunes portes (si és una casa, per exemple)...


I aqui tenim el seu mòdul company, el "Hide Terrain Objects", que ens permet borrar mooolts objectes predeterminats al mapa, és a dir, tot objecte predeterminat (no que hagis posat tu) que estigui dins de l'àrea que ocupa el mòdul (àrea modificable, ofc) serà borrada. És força útil per fer zones d'aterratge, per borrar un poble, qui sap, les possibilitats són molt grans.




Conclusions :
Uf! Crec que al final me passat una mica amb el post, però diria que no me deixat gaire res. He explicat com afegir briefing, intro, foto de la pantalla de càrrega, us he compartit la meva plantilla i he explicat 4 mòduls sencillets que donen moltíssim joc. Cada cop veig que em queda menys coses (que jo sé) per poder explicar, però bé! Espero que us hagi servit, qualsevol dubte, feu un comentari al post!
 
Last edited: