Dissabte 11, partida ArmA 3 "Gos amagat" a les 22h

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1


REQUISITS
ArmA3 + Estàndard del grup Bàsic i Opcional

NORMES
Normes de convivència a les partides.

SITUACIÓ
Tropes rebels amenacen la pau a l'illa de Tanoa, la situació posa en perill els civils mentre els països aliats miren cap a un altre costat degut a interessos econòmics. Degut a la delicada situació política, el nostre país només ha pogut establir una petita Base d'operacions avançades (FOB en anglès), el Campament Cavallers, que amb la seva limitada disponibilitat de recursos haurà de mirar de mantenir la pau com pugui en la seva zona d'operacions.

La nostre part en aquest conflicte serà la de mantenir l'ordre i evitar que un exercit rebel venjatiu crei baixes a la població civil. Un tasca difícil atès que Tanoa te una important quantitat de població civil ocupant gran part de l'illa.


FORCES AMIGUES

- Batalló amfibi Garotes de la mort

- Batalló blindat Gossos de Guerra

- Esquadró de combat Voltors

- Esquadró de transport Vueling

- Flotilla de combat "Neptú"
-- 1 EADR "Equip Amfibi de Desplegament Ràpid".

FORCES ENEMIGUES

- Patrulla d'infanteria motoritzada
- S'estima que els rebels tenen pocs vehicles blindats pesats.
- No es preveu antiaèria.

MISSIÓ

La insurgència local té ocupada una petita propietat al Sud-Est de l'illa principal, a les muntanyes. Intel·ligència creu que poden tenir un petit arsenal i quantitats importants de cocaïna processada. La vostre missió serà destruir-ho. Per aconseguir-ho, sereu inserits per aire amb desplegament en rapel, assegurareu la zona, destruireu les armes i la cocaïna amb explosius i se us recollirà amb helicòpter.

EXECUCIÓ

A les 4:00, quan s'estigui fent de dia, pujareu als UH-1Y direcció a l'AO. Un cop en zona els helicòpters passaran a estacionari a pocs metres i vosaltres haureu de desplegar les cordes per baixar ràpidament. Un cop a terra haureu d'establir un perímetre de seguretat i assaltar la posició enemiga. S'espera resistència hostil, però no podeu fer servir armes grans ja que podrien tenir hostatges retinguts. Un cop assaltada la posició i assegurada la zona procedireu a revisar la propietat.
Un cop acabada la tasca, marxareu cap al nord fins al punt de recollida del UH-1Y. Si estigues compromès, haureu d'anar cap a la costa i demanar un rescat des d'allà.

Aquí teniu una foto presa des d'un Raven per un equip de reconeixement de marines.



I aquestes dues fotos van ser preses per un col·laborador civil des de la seva furgoneta.





Tasques
- Destrucció d'arsenal i cocaïna.
- Rescat d'hostatges si n'hi hagueren.

ADMINISTRACIÓ/LOGÍSTICA

Suport
- No tenim suport de cap mena a la zona.

Abastiment
- Dins la base hi ha armament general.

COMANDAMENT/SENYAL
- Cavallers del Cel SOP "Standard Operating Procedure"
- No està permès l'ús d'artilleria o atac aeri a l'AO.
- És una missió per preparar amb Combat dinàmic.

ROLS

ESQUADRA ECO 3 "LLOP" - Canal alternatiu 5 - Freqüència 41

ECO 3-1 - Element de tiradors- Canal 1 - Freqüència 201
- Tirador lider: Lliure
- Tirador: Lliure

ECO 3-2 - Element de seguretat- Canal 2 - Freqüència 202
- Lider d'esquadra: Silverarrow
- Operador: Viper
- Metge: Kronus
- Operador: Lliure

ECO 3-3 - Element d'assalt - Canal 3 - Freqüència 203
- Lider d'equip: Magnetar
- Operador: Atunero
- Operador: Paperboy
- Operador: Lliure

SERVIDOR
- Viper

EDITOR
- Viper

APUNTATS

- Viper
- Silverarrow
- Kronus
- Magnetar
- Atunero
- Paperboy

Han participat

- Viper
- Silverarrow
- Kronus
- Magnetar
- Atunero
- Paperboy
- Oriol
- Welrod17
- Charlio18

RESULTAT
- Missió acomplerta, destruït coca i arsenal i rescatat un hostatge. Equip d'assalt eliminat.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#8


Desplegament ràpid amb cordes (Fastropping).

Durant la missió haurem de fer una inserció amb cordes des d'un helicòpter, aquí us deixo les pautes de seguretat i procediments a seguir.

IMPORTANT: Tindrem dos sistemes, el de l'ACE 3 i el de l'addon de Fastropping. Farem servir aquest ultim, ja que l'altre te unes complicacions. El de l'ACE3 quan l'helicòpter ho permet, surt al menú del helicòpter (Tecla d'interacció, normalment Windows esquerra). Aquest NO EL FAREM SERVIR.

1- El lider ha de marcar el punt final d'inserció amb la tablet per l'helicòpter. Tot i que te una barra per determinar l'alçada de l'estacionari de l'helicòpter, aquesta no funciona bé i normalment passa de pocs metres a 20-50 metres.
2- Verificar l'alçada, si és massa baixa canviar de punt de desplegament.
3- Si es correcte, ordenar el rapel. Ho heu de fer cadascú individualment, al seu menú d'usuari (la rodeta del ratolí) li sortirà l'opció Self Rappel. Feu-lo en ordre, segons les cordes disponibles.
4- Les tecles son, S per baixar i Shift+S per baixar ràpid. Es poden tallar les cordes. Tot i que és pot disparar des de les cordes, no us atureu o dificultareu el descens als companys que venen darrera.
5- Un cop a terre establir un perimetre de seguretat, i si cal fer foc de contenció.

Sistema alternatiu de l'ACE 3.

Si per qualsevol cosa es decidís de fer servir el de l'ACE 3, és fa tot amb el botó de la interacció amb l'helicòpter del ACE 3. Primer es despleguen FRIES, despres es despleguen cordes, i finalment es baixa. No és te control sobre el descens, i l'alçada que permet es inferior.
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
44
Warcelona
#16
Bona partida i acabada si senyors! :çvic: Tot i que l'assalt el vaig trobar una mica massa directe i vam patir baixes que crec que amb una mica de foc de supresió o unes stun granades previes...hagués sigut un xic més fàcil. A la pròxima no ens passarà! Lliçó apresa!

Vull puntualitzar unes coses que no m'agraden gaire i crec que s'haurien d'aclarir:

1. "Hora d'inici de la partida". Les 22h és l'hora exacte que ha de ser tothom, amb el modset testejat i que tot funcioni correcte. Tant ho dic pels jugadors com per a la persona que fa de server, no podem començar a les 22:45 i fer un test de rapel...ho trobo fora de lloc,

2. "Discutir ordres a un superior". Si ens diuen un uniforme i un arma específics, s'agafa allò i punt, discutir una vegada sobre això al principi de la partida, fa gràcia...dues ja NO, crec q tenim els collons negres per anar fent aquestes tonteries, per mi es motiu d'expulsió de la partida.

3."Preguntes obvies" que a vegades trenquen la dinàmica de la partida. Si alguna cosa no la saps, pregunta al company que tinguis més a la vora i quan sigui el moment edient, no en un briefing i molt menys fent servir la ràdio per a que ho escolti tothom.
Per als nous...preneu apunts, jugueu partides fora de cavallers i poc a poc us fareu amb el teclat. O si no, hi ha unes classes de puta mare fetes per en Kronus, en les quals jo que porto més de 3 anys jugant a l'Arma encara aprenc coses i es que hi estem anant els tres de sempre, i així és difícil avançar.

A veure si poc a poc i entre tots, podem anar afinant les partides i fer una bona simulació militar. Salut! :çsi:
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#17
per la meva part, si us plau, preneu nota: com no m'agrada el sistema medic que s'adopta per aquestes missions, I no vull entrar en discusions esterils amb talibans del realisme que en canvi deixen el respawn obert, no vull tornar a fer de metge en misons oficials en molt, molt, molt temps. :çnopas: Si el unic puesto obert que hi ha per mi es el de metge, no participaré a la misió.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#18
paperboy said:
Bona partida i acabada si senyors! :çvic: Tot i que l'assalt el vaig trobar una mica massa directe i vam patir baixes que crec que amb una mica de foc de supresió o unes stun granades previes...hagués sigut un xic més fàcil. A la pròxima no ens passarà! Lliçó apresa!
Estic d’acord amb tu paperboy, el tema de les flashbangs s’hauria d’haver comentat explicitament (error meu), especialment perquè ja no fem servir perfils pre-fets.

Comentar però que durant l’assalt d’ECO 3-3, l’element ECO 3-2 donava cobertura de foc en els espais oberts. Es van abatre una bona quantitat de contactes en aquella zona.

Quant als punts que has comentat:

1. Hi estic d’acord. El problema és que per sistema les missions de combat dinàmic s’han de fer in-situ. Crec que fora bo que féssim com abans, quan les missións dinàmiques es muntaven uns 20-30 minuts abans de la hora de la partida. Així es pot començar a temps.

Quan al test del ràpel, fins on sé no era per testejar els addons, sinó per refrescar la memoria als veterans i explicar com funciona el sistema als més nous (això s’ha fet alguns cops per procediments més especifics com saltar de C-130, salts HALO, i similars).

2. El punt dos a nivell de staff estem estudiant possibles accions ja que incompleix el punt 11 de les Normes de convivència bàsica de les missions internes.

3. Quan al punt tres, ja és més complicat. Doncs els dubtes són normals i està bé que es consulti. Ara bé, si no són directament relacionats amb la missió, per exemple si es pregunta quelcom tècnic com el volum del joc s’hauria de prioritzar l'ús de missatges privats o consultar-ho desprès de la missió.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#19
Kronus said:
per la meva part, si us plau, preneu nota: com no m'agrada el sistema medic que s'adopta per aquestes missions
Per ara el sistema mèdic és quelcom que es deixa obert a la llibertat creativa dels autors de les missions.

Tot i que podria ser interessant que s’indiqués quin sistema s'emprarà a l’entrada de la missió del fòrum (així cada persona pot decidir si vol o no participar-hi).

Per la meva banda dir que a les missions on jo sigui l'autor, al apuntar-vos em podeu indicar explícitament si no voleu ser col·locats a un rol especialitzat concret (metge, tirador, TEDAX, líder) i respectaré la vostre decisió. :çsi:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#20
Bé, anem a pams.

1- El retard en l'hora d'inici de la missió va ser culpa meva. Com ja han comentat, les Combat dinàmic es una missió tipus sandbox, que permet fer de tot, però que ho has de preparar amb el servidor ja obert. La meva idea, com he fet altres cops amb la Combat dinàmic, era entrar mitja hora abans per deixar-ho tot preparat per l'hora d'inici. Però per altres motius no vaig poder entrar fins a les 22 quasi-bé, i això va fer que ho tingues enllestit més tard. Tot i així, dir que jo vaig acabar de preparar la missió quan encara quedava molta gent per equipar-se, de fet, quan la vaig acabar, em vaig començar a equipar jo, i fins i tot tenint que reconnectar un moment, vaig acabar d'equipar-me abans que d'altres companys.
Així que recordeu practicar més el Virtual Arsenal també, per anar més ràpid ç;)

El rapel no era un test de l'addon (això estava més que testejat), era una prova perquè els que no miren les capacitats del simulador pel seu compte, sabessin com fer servir el rapel durant aquella missió. Malauradament, es l'única manera que la gent sàpiga fer servir segons que coses.

2- Expulsió no cal, però si que estic d'acord amb tu que no és poden anar discutint les coses quan t'ho estan dient el teu lider d'esquadra, el teu lider d'equip, i fins i tot alguns companys. Estem parlant l'Staff sobre el tema en privat igualment.

3- Jo sempre ho dic, el que se, ho se perquè m'he espavilat pel meu compte per aprendreu. Nosaltres resoldrem tots els dubtes que tingueu, i us ajudarem tant com puguem, però heu de posar de la vostra part, i practicar i provar l'Arma 3 fora de les partides del grup, és la millor manera d'aprendre bé com funcionen les coses sense haver de dependre de cursos/classes que no sempre podem fer. I com han dit, apunteu-vos al curs d'en Kronus que imparteix aquests dies i així sabreu mes :çsi:

Respawn- El respawn no és va deixar obert perquè si, es una Combat dinàmic, es a dir, es la nostra missió Sandbox, on a l'entrar no hi ha res més que la base, no hi han enemics, objectius, ni res semblant. En un sistema per poder programar qualsevol tipus d'escenari al vol. I és per aquest motiu que el respawn està obert, perquè depèn del tipus de missió que es prepari voldrem una cosa o una altre. Fins ara no hem tingut pràcticament mai mode espectador al morir, en cap missió del grup (excepte alguna excepció passada).

Rol per agafar- Quan us inscriviu a les mission, com a mínim a les meves, els rols disponibles ja estan publicats. Si teniu un rol preferent, o hi ha un rol que no voleu, ho podeu dir perquè a l'hora de repartir-los ho tinguem en comptes.

Sistema medic- El sistema mèdic de la partida és el mateix que es va pactar fa més d'un any, el mateix que s'ha jugat quasi-bé sempre, excepte en algunes partides d'altres editors. El sistema està pensat perquè tinguem por a les ferides, perquè si no, ens passem "la meitat del temps" curant-nos. D'aquesta manera, es penalitza d'una manera més implicadora el ser ferit. Ja que no pots morir realment, doncs que com a mínim puguin tenir conseqüències les ferides.
La configuració no sempre pot ser del gust de tothom, a un del grup no li agrada no poder fer servir la tercera persona, a un altre el sistema de ràdios que fem servir, etc i és per això que al llarg del temps s'han establert una seria d'estàndards, per ser coherents, per no anar canviant constantment, i per tenir unes partides interessants. A mi per exemple no m'agrada fer de franctirador sense l'ACE 3, però quan m'ha tocat a partides amb d'altres grups, m'he hagut d'aguantar.