A veure, faré un report curt de la missió. Comentar que molt be tots, vau actuar de manera molt correcte durant tota la missió, em va agradar veure com aplica-vau en tot perímetres de seguretat tant amb els vehicles com a peu, i com sempre pensàveu d'anar mes a poc a poc per minimitzar els riscos, en general molt satisfet de l'actuació vostre.
Ara el motiu de perque ens van rebentar la unitat.
En arribar a la zona objectiu, nosaltres estàvem a A i Charlie estava a C. El meu pla, degut a les experiències anteriors, era moure'ns a B per donar suport a Charlie a cobert. El problema es que B te un petit turó al sud amb arbres (me'l conec molt aquest turó), i per tant segurament des de B no tindríem visual. Llavors Charlie va comunicar amb mi i em va comentar de pujar a la seva posició, d'on es tenia una perfecte visual. Llavors jo li vaig dir, que nosaltres ens situaríem a C per fer un foc de base, i ells es situarien a D per atacar des del flanc esquerra a l'enemic, tots a l'hora. D'aquesta manera, un atac coordinat des de dos flancs i per sorpresa, ens donaria l'avantatge que necessitàvem pel fet d'estar nosaltres al damunt del turó, o no tens bona defensa. El pla era aquest, i si s'hagués fet com estava previst hauria anat be.
El problemes van se varis, primer, Charlie em van dir que estaven de camí a D, però quan vam arribar a C encara estaven allà. A mes ells estaven de genolls, no cos a terra, un error que ho vam pagar molt. Si nosaltres haguéssim arribat allà sols, ho hauríem fet cos a terra amb l'enemic tant a prop, però com la zona estava ocupada per Charlie, jo vaig cometre l'error d'aassumir la postura de Charlie (tot i que no hagués canviat res). Al estar tots de genolls, l'enemic, que era lògic, ens va veure i ens va disparar, i llavors vam perdre tota la iniciativa.
En aquest punt nomes podíem fer dues coses, o continuar amb el pla original, però ràpidament, o recular i revaluar la situació. Jo vaig decidir continuar, intentant donar foc de suport perque Charlie avances cap al flanc, però ells no es van moure, i vam disparar des d'allà. Això va fer que totes les nostres forces estiguessin concentrades en un sol punt i a mes de baixa defensa. Degut això, l'enemic tenia l'avantatge i la iniciativa i el seu blindat ens va polir en un parell de rafegues (si no hagués sigut la IA, ens hauria matat a tots d'un cop).
Si s'hagués fet be, l'enemic no hauria alertat la nostre presencia, Delta estaria a C i Charlie a D preparats, i el nostre AT hagués tingut temps i calma per preparar correctament el primer tret cap el blindat, que hagués sigut la senyal per atacar.
Les claus:
- Atacar des d'un turó nomes es viable si tens una força de combat molt superior o si pots efectuar un atac coordinat i per sorpresa efectiu, des de dos flancs preferiblement.
- Si perds la iniciativa, revaluar immediatament la situació abans de continuar.
- La coordinació entre esquadres es vital.