Resultats grup 1RA primer semestre 2015 (esborrany)

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Aprofitant que s'ha ajornat la reunió general de la comunitat he aprofitat per fer un repàs dels resultats de la comunitat i com que soc un friki doncs la manera que ho he plantejat ha estat considerant com un report financer d'un departament (com seria el grup 1RA) dintre d'una empresa (els Cavallers del Cel) amb la diferència que la nostra moneda es l'activitat.

De moment la idea es poder fer cada semestre de manera que ens permet avaluar coses tant interessants com les tendències de la caiguda de participació d'alguns membres així com avaluar els objectius del grup en format de KPIs (indicadors claus de rendiment). Exemple d'indicadors clau de rendiment nombres de membres nous, index de participació, index de missions internes, index de sessions de formació, etc.

Per a aquesta primera mostra he agafat les dades des del gener del 2015 fins a dia d'avui (s'haurà d'actualitzar amb les dades del de maig i juny) i només he comptabilitzat les missions oficials dels dilluns.

Report del grup 1RA, primer semestre 2015

Total missions internes realitzades gener: 1
Total missions internes realitzades febrer: 1
Total missions internes realitzades març: 6
Total missions internes realitzades abril: 2
Total missions internes realitzades maig: 1
Total missions internes realitzades juny: N/A
Total missions internes realitzades: 11
Total missions internes realitzades tipus "Enemy Assault": 5
Total missions internes realitzades tipus "Combat dinàmic": 4
Total missions internes realitzades enllaunades: 1

Total membres actius 1RA: 17 (he considerat els que surten al nostre web al llistat de membres)
Participació mitja membres actius: 47,06%
Participació mitja per missió interna: 7

ZeroQ
Participació mitja 1er semestre 2015: 90,91%

Moska
Participació mitja 1er semestre 2015: 36,36%

Diplock
Participació mitja 1er semestre 2015: 72,73%

Viper
Participació mitja 1er semestre 2015: 100,00%

Buran
Participació mitja 1er semestre 2015: 27,27%

Frodo
Participació mitja 1er semestre 2015: 81,82%

Tuixó
Participació mitja 1er semestre 2015: 63,64%

Kopant
Participació mitja 1er semestre 2015: 27,27%

Magnetar
Participació mitja 1er semestre 2015: 54,55%

Davidaf
Participació mitja 1er semestre 2015: 36.36%

SilverArrow
Participació mitja 1er semestre 2015: 100,00%

Arna002
Participació mitja 1er semestre 2015: 90,91%

Deyvol
Participació mitja 1er semestre 2015: 0.00%

Goldfinger

Ury18

Jaumepf
Participació mitja 1er semestre 2015: 9.09%

Perdiz
Participació mitja 1er semestre 2015: 9.09%

Comentaris
  • Compte amb la interpretació de les dades ja que per exemple es com si tots els membres actius ho fossin des del gener del 2015 cosa que no es certa.
  • La participació global es inferior al 50% però el nombre mitjà de membres per missió interna es d'uns 7,8 que no està gens malament si ho poguéssim comparar a anys anteriors però penso que es una xifra que hem de millorar (segurament incrementant el nombre de membres ja que crec que no podem fer gaire cosa perquè els membres menys actius es tornin més actius)
  • Amb aquestes dades podem identificar alguns membres que des del març no han tornat a participar en les missions i es important la feina de persecució per veure si es un tema personal o bé es perquè estan descontents amb temes relacionats amb el grup 1RA / comunitat
  • Tingueu present que aquestes dades les he extret manualment del fòrum, introduïdes a una fulla de càlcul i analitzades per trobar sentit de manera que es una feina que actualment es feixuga i manual, però, que es pot arribar a automatitzar (per exmeple amb Python vaig fer un script per recorrer el fòrum en busca de les missions internes i el seu contingut)
  • Destacar que en Viper i en SilverArrow tenen un index d'assistència del 100%, vol dir que durant les 11 missions internes realitzades el que portem d'any no han faltat cap dia
  • Espero que trobeu interessant aquest anàlisis i trobem maneres de que ens serveixi per assolir objectius per millorar com a comunitat

Diplock

Miquelet
Community Manager
23 Juliol 2012
818
3
18
Re: Resultats grup 1RA primer semestre 2015

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: bona feina

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya

Jo aquí faré un punt de crítica constructiva i vull posar emfasis en les preguntes següents preguntes:

- "Perquè serveixen aquestes estadístiques?
- Quin és l'objectiu?
- Evaluar la participació dels membres de la comunitat a les partides/dedicació a la comunitat?

Si aquest és l'objectiu, l'estudi previ pot donar impressions equivocades al no tenir en compte una part de les activitats de la comunitat: partides externes i reunions del grup d'arma. Únicament llavors, després d'evaluar el conjunt d'activitats, es poden treure números, posar estadístiques, timelines etc ja que, el títol del post és "Resultats grup 1RA primer semestre 2015". Des del meu punt de vista:

- Es dóna la impressió en aquest post que l'única activitat important són les partides internes, les partides externes i les reunions són secundàries.
- Què passa amb EBC? On és la participació dels membres, tant del staff com reclutes?
- Es resta importància a les activitats adicionals i totalment necessàries pel funcionament de la comunitat com ara (sense ser exaustiu): configuració del servidor (tots sabem que no és trivial), manteniment del estàndard/addons, edició de les partides (Combat dinàmic) i perfils, planificació de les reunions del grup i feina del staff que els altres membres no veiem.
- Per últim, què passa amb aquells membres que tenen més disponibilitat els divendres en comptes dels dilluns? Només considerant una part de les activitats no se'ls està tractant, i exagerant una miqueta, com a ciutadants de segona classe?

Crec que des del meu punt de vista s'hauria de modificar l'estudi per tal de proveïr realment:

ZeroQ said:
tendències de la caiguda de participació d'alguns membres així com avaluar els objectius del grup en format de KPIs (indicadors claus de rendiment). Exemple d'indicadors clau de rendiment nombres de membres nous, index de participació, index de missions internes, index de sessions de formació, etc.

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo

Primer de tot la feinada que m'ha portat fer això era un primer exercici per tenir unes xifres que ja he dit que cal saber-les interpretar i personalment em sembla totalment vàlid agafar només la mostra de les missions internes dels dilluns perquè es prou significativa. Està clar que com a primer exercici el que hauria d'haver posat es que es un esborrany i us encoratjo a que aporteu les vostres dades d'aquells punts que teniu pendents ja que jo no he tingut més temps per dedicar a la comunitat.

- Es dóna la impressió en aquest post que l'única activitat important són les partides internes, les partides externes i les reunions són secundàries.
- Què passa amb EBC? On és la participació dels membres, tant del staff com reclutes?
Torno a remarcar, les missions internes dels dilluns son les que es porta fent històricament al grup d'Arma des de fa ja uns anys i per això m'ha semblat el més adient per començar a fer dades. Els percentatges que es veuen son sobre l'activitat de les missions internes dels dilluns i es cert que no contempla les missions externes i reunions (de fet només fem una al mes) per tant només es un estimador d'una part suficientment importat. D'altra banda hi ha tantes dades que es poden recollir que saber ben ve que es vol extreure d'aquest conjunt de dades ho veig més experimental (la mineria de dades que puc estar acostumat a fer es bastant més complexa i no veig necessari aplicar classificadors ni res semblant ja que estem parlant d'estadística bàsica) .
- Es resta importància a les activitats adicionals i totalment necessàries pel funcionament de la comunitat com ara (sense ser exaustiu): configuració del servidor (tots sabem que no és trivial), manteniment del estàndard/addons, edició de les partides (Combat dinàmic) i perfils, planificació de les reunions del grup i feina del staff que els altres membres no veiem.
Això es un balanç "econòmic", he considerat la moneda com la generació d'activitats versus participació i per tant les hores invertides de tots nosaltres per fer que funcioni la comunitat no surten reflectides i veig que es poc viable quantificar això.
- Per últim, què passa amb aquells membres que tenen més disponibilitat els divendres en comptes dels dilluns? Només considerant una part de les activitats no se'ls està tractant, i exagerant una miqueta, com a ciutadants de segona classe?
Aquells membres que no participen els dilluns realment no estan participant en una part de l'activitat de la comunitat i es precisament el que es veu en aquestes dades. Per exemple la participació dels divendres es nefasta i realment el que he fet es prioritzar el meu temps en veure una mostra de les dades.

- "Perquè serveixen aquestes estadístiques?
- Quin és l'objectiu?
- Evaluar la participació dels membres de la comunitat a les partides/dedicació a la comunitat?
Si volem veure com evolucionem com a grup de simulació d'Arma hem de trobar alguna manera de poder "estimar" (i per definició es errònia) un numero per poder comparar amb els semestres anteriors. Com que encara no he trobat la formula màgica encara no et puc dir si aquest "estimador" que he proposat es prou bo per aquesta tasca. A hores d'ara em sembla prou significatiu com per fer-nos una idea.

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Ara que em fixo, si segueixes el llistat de la web, som 18 no 17, t'has deixat en Dart. Si, fa temps que no sabem res d'ell, però tampoc del Deyvol ni del Goldfinger i estan contats.

Jo entenc el que diu en Magnetar, per mi te certa lògica, però també potser seria ja una feina massa gran, agafar tantes dades, algunes de les quals son difícils de trobar o transformar en numero, i codificar-ho tot, es molta feina.
Personalment, i això ho dic des del total desconeixement d'aquest tipus de feina, jo d'estadístiques i anàlisi de dades no en se res de res, com dic personalment, em sembla que la idea d'en ZeroQ d'agafar les partides dels dilluns com mostra (es nomes una mostra entenc jo) es bona idea. El dilluns es el dia de mes afluència, i des de fa molt el dia oficial de partida, com a reflex de l'activitat del grup es un bon indicador.
Aquí cal veure aquest anàlisi no com una eina per cercar els membres menys actius i dir-lis que no fan res, no crec que sigui aquesta la idea, tot i que ens dona un valor numèric que ens útil per controlar la participació de cadascú. L'anàlisi s'ha de veure com un indicador global de la salut del grup, perque de forma global puguem aplicar les polítiques correctes.
Per exemple, a priori veiem que al Març es van fer 6 partides internes, va ser el mes amb més, amb diferencia, i per tant ara podem mirar per quin motiu.
I suposo que es en aquest punt on entra el que comenta en Magnetar, però que igualment en ZeroQ també volia fer, sense mes dades, no puc creuar la informació i extreure millors conclusions. Es a dir, al maig tenim mes partides internes, però nomes agafant aquestes dades, no puc saber perque, ja que no contempla altres coses.

En definitiva, em sembla un bona idea, molt interessant, i que quan la tinguis polida ZeroQ serà molt útil, ara ja ho es de útil, però encara ho serà mes :çsi: