Chickenhawk - Robert Manson
Aquest el vaig comprar en un aeroport durant l’escala d’un viatje de feina llarguíssim. Em va enganxar des-de la primera pàgina. (original anglès)
Han dit d’aquest llibre que es “el millor llibre que ha sortit de Vietnam” i que “es millor que cap pel•lícula”
Desde que era un nen, en Robert Manson somniava amb volar. Quan va créixer, somniava particularment amb volar helicòpters. I finalment va veure la seva oportunitat de fer el seu somni realitat enrolant-se a les forces aèries. En aquell moment, la guerra de Vietnam es un tro llunyà al altre costat del mon i en Manson la veu molt lluny i encara més per un pilot d’helicòpter . Però segons en Manson avança per la escola de vol, el govern americà es va involucrant més i més. I just quant arriba la seva graduació com a pilot de helicòpter, el govern anuncia la creació de una nova brigada aerotransportada que implementarà un nou concepte de combat: L’assalt aeri amb helicòpters. Manson es enviat a Vietnam a on entre agost de 1965 i Juliol de 1966 va haver de volar més de 1000 missions de combat.
Al llibre, en Manson ens dona de primera ma una vista d’ocell d’aquella guerra en tot el seu horror mentre experimenta un terror creixent i es veu forçat a exercir el desesperat coratge de un home normal a la pell d’un heroi molt després de adonar-s ‘en que aquella guerra es una bogeria. Viurem el dia a dia de la vida d’un pilot des de el seient d’un helicòpter d’assalt en plena acció una i un altre vegada.
El estil de Mason es simple, directe i t’enganxa de seguida. Vaig trobar que es un dels millors llibres que he llegit sobre la temàtica de combat aeri en una faceta poc coneguda: l'helicòpter d'assalt.
Altament recomanat.