madelf said:
VIPER, VEIENT QUE ÉS UN PROBLEMA GLOBAL DE LA COMUNITAT: MANIFESTAT!!!
No pronunciareu el meu nom en va....
Això realment no es un problema de quantitat de gent, som els de sempre, mes o menys, es un problema de que de vegades la gent coincideix en que pot/vol fer partida i de vegades que no. Com han dit aquí hi han fluxos, i una setmana coincideix que la majoria te una mica mes de temps, que cap està a l'estranger, etc... i som uns quants a la partida, i la setmana següent que uns estan fora i els altres tenen feina extra, els nens, la xicota, temes familiars, etc... i no s'apunta ni crist. Tot i que si es cert que estem estancats, i fa mesos que no pugem de la mitja de membres.
I a això li hem de sumar un punt important, que es el que ha dit Tofolo, la implicació a la comunitat. Com han dit, es molest quant treballes per els demés gratuïtament, i no veus recompensada la teva feina, quan l'única recompensa que vols es veure que la gent participa a les partides, poca cosa mes. I clar es normal que la gent s'acabi cremant de veure que la gent no nomes no s'apunta, que ni tant sols diu res.
Jo ja se que tots no tenim massa temps, i amb els temps que corren pitjor encara, la crisi ha fet que la gent no tingui massa temps lliure, i quan ho te, nomes vol descansar de la feina del dia a dia. Però hem de recordar que en teoria això no es cap obligació, es una afició que ens agrada, que a alguns ens apassiona, i que per tant la nostre actitud hauria de ser de "genial avui hem toca partida al simulador X, estic cansat de la feina diària i aquesta es la meva recompensa, poder estar 1 o 2 hores amb el meu simulador preferit, que el nostre cap i el seu personal a mes s'han treballat una partida molt maca". Si, sona a ironia, però això normalment funciona aixi, o com a mínim jo sempre ho he viscut aixi, normalment quan t'agrada alguna cosa molt, fas el que sigui per poder-ho fer.
I en aquesta qüestió cal remarcar un punt important, l'actitud, i com es contagia. Els que hagueu fet feines de marketing sabreu mes de lo que us parlo, i es que l'actitud d'una persona pot ser molt contagiosa, i si arribes a la feina i sempre et trobes el mateix que esta deprimit i que es queixa de tot, t'acabes deprimint tu. Però si mirem de mantenir una actitud alegre (encara que les coses no vagin tant be), la gent empatitza amb aquesta actitud, i fa que tinguin mes ganes de participar, per poc que sigui. Els que heu fet de lider en algun simulador ho sabreu també, l'actitud del lider de grup, sobretot quan aquests no estan per la tasca o no et fan puto cas, ha de ser ferma però inclusiva, de motivació, i sabem que no sempre es fàcil (coi si ho sabre jo això), però ens hem d'esforçar, es lo que toca quan ets lider.
I els propis líders heu de cercar formules per millorar el grup, la mes bàsica es tenir un personal de l'Staff per repartir tasques, parlar amb altres líders per compartir experiències, per unificar criteris si es vol, per fer activitats conjuntes que fomentin la participació, etc...
Per tant i resumint, hem de implicar-nos mes a la comunitat, participar mes activament a les activitats, que al cap i a la fi son aficions que ens encanten, i no descarregar tota la feina als líders, posar el nostre gra de sorra, proposar partides, campanyes, activitats, parlar amb els companys per organitzar dintre del grup activitats que ens interessin, indicar als fils sobre partides si assistirem o no, sempre dir si o no. Tenir una actitud positiva, no contagiar una mal dia als companys o als nouvinguts, no dir als nouvinguts lo que no tenim, si no lo que SI tenim. I recordar sobretot que això ho fem perquè ens agrada molt la simulació, i per tant hauria de ser una cosa desitjada, una vàlvula d'escapament, no cap obligació, i lo primer es convèncer a nosaltres mateixos d'això.
Ara es tasca dels líders de grup, del seu personal, i de tots el membres fer difusió de totes les coses positives que s'estan traient aquí, de les propostes i consells, i de la motivació que estem demanant, i difondre-ho a la resta de la comunitat.