Rush jo no parlo d'independència com a motiu de vot, jo parlo de votar per millorar el país, en el sentit que sigui, i en el meu cas personal, un dels motius es aquest. Tu pots votar per millorar altres coses que et preocupin, d'això es tracta.
Sobre el tema de si estaríem millor, la gent veu l'independencia com un objectiu final, i en part ho es, però també es una eina important. A cap se li escapa per exemple, que tenint un estat propi, s'acabarien els problemes amb el nostre idioma, que el dèficit fiscal milloraria moltíssim, que la nostre projecció internacional milloraria també molt, ja que seriam un país, no una regió d'un altre país que a mes ens menysté.
Aixi doncs, la separació ens donara les eines necessitaries per començar a modificar el nostre país, i poder re-orientar-ho a un sistema mes just, prosper i democràtic, cap diu que sigui fàcil, però es possible. La separació ens dona la oportunitat de treure'ns de sobre la caspa Espanyola.
Sobre els dubtes de l'espoliació fiscal, aquí ja veig que hi ha una mica de desinformació. Els polítics no parlen mai de l'espoliació fiscal, ni del dèficit fiscal, perquè no els convé per a les seves poltrones, en part perquè saben que un proces de separació implica un proces de renovació de la democràcia i de re-configuració del país, i això fa perillar l'status quo.
Per això no veieu ni informes oficials, ni res de res. Son els organismes fora del parlament i dels llocs de poder (i ara els nous partits independentistes que han sorgit, uns fora i d'altres dins del parlament actualment), els que ens informen d'aquests temes, i en molta profunditat, aixi doncs teniu el CCN, la Fundació Catalunya Estat, Sobirania i Progres, i d'altres que han fet extensos informes amb dades objectives i extretes de documents oficials com els BOE.
Jo que visito aquests llocs i m'informo molt sovint conec aquestes dades, i estan disponibles a les seves webs i a les seves oficines, a mes el Cercle Català de Negocis i la Fundació Catalunya Estat, per posar un parell d'exemples, fan presentacions periòdiques (una per setmana em sembla) on expliquen moltes d'aquestes coses, l'entrada es gratuïta.
Recordeu a mes, que els impostos que es paguen aquí, es van a Madrid, i des de allí el govern central els redistribueix. Catalunya no te cap control sobre els impostos fins que no ens retornes les engrunes, i les inversions al nostre país ho decideixen des del Govern Central, amb les conseqüències que ja coneixem.
Molts dels impostos que tenim els Catalans, encara que no ens agradin, han sigut "necessaris" per culpa de l'espoliació fiscal, els peatges son un bon exemple de una cosa que tenim, que es necessària, però que si fóssim independents no seria necessària.
Us diré una cosa, ens els últims 100 anys, i en les ultimes dues dècades, s'han independitzat molts països, i cap ni un ha tornat al seu país d'origen, i tots han millorat després de la separació. Els Catalans no tenim que ser cap excepció.
El problema es que actualment tenim una classe dirigent apoltronada, i que no es creu molt lo de la independència, si no que ho veu com opció nomes, però amb l'esforç de tots, podem empenya el país cap a on cal. I estem en el millor marc internacional i Europeu des de que el mon es mon per aconseguir-ho.