Maqueta Junkers A-88

Hola gent,
aprofitant el meu aniversari he decidit "tornar" al mon maquetista. Necessito una activitat tranquil·la i descansada i crec que m0anirà bé. Mai he estat un bon maquetista i excloent un submarí tipus XXI amb tots els interiors la major part de les maquetes que he fet han estat molt simples i no gaire ben acabades... però d'això ja fa molts anys... quan encara em sobrava el temps lliure.

Aquesta és la maqueta, la meva difereix una mica en colors i sobretot amb la magnífica capa protectora de pols que ja arrossega!

Avui doncs m'he decidit a fer una maqueta el millor que pugui, per a poder abordar amb mes garanties la maqueta del Ka-50 que fa un any que m'espera i a la qual tinc pànics d'espatllar-la. M'he llançat al Joguiva de Manresa i la decepció ha estat grossa... tots els models eren de la marca Italieri (blasfemada per tenir un encaix de peces molt i molt dolent) i a més pràcticament totes eren a escala 1:72 i jo buscava una a escala 1:48 per allò de tenir les mateixes proporcions que el Ka-50 i que fos un pel grossa per a la meva destraleria, doncs no ha pogut ser...

Finalment m'he decidit per una maqueta de Junkers A-88 1/72 de Italieri, a veure com surt. Tècniques com el pre-panellat i el panellat en si no les he provat mai, i estrenaré l'aerògraf que la meva dona m'ha regalat... i amb el tema de pintures em costa molt aclarir-me (tipus dissolvent, tipus pintura, mescla a emprar, etc...) així que això pot ser la barrabassada més gran del món maquetista!

En qualsevol cas, si m'ho permeteu, aniré penjant els avenços i d'aquesta manera us tortura amb les imatges del desastre.

Doncs "aprofitant" que tinc una grip de cavall he fet alguna coseta amb la maqueta.

He acabat amb la cabina, tot i que no s'aprecia en les fotos apareixen tres seients, un d'ells lleugerament enfonsat al costat del pilot. La cabina no te gaires detalls i si afegim la poca traça que tinc per pinter ha quedat tan bé com s'ha pogut. Per sort quedarà emmascarat per el vidre de la cabina ç;)

Finalment per acabar el dia he enganxat les ales i alerons...

He trobat un parell de cosetes a comentar. Tot i que Italeri te una fama horrible respecte als encaixos de les seves maquetes he de dir que per ara aquesta esta encaixant molt i molt bé, necessitaré ben poca pasta per acabar de rejuntar les ales.

Tanmateix no tot podia ser bo, m'ha sorprès el fet que a les ales no hi hagués punts d'ancoratge per encaixar les dues peces de cada ala. Això ha fet que aprofitar els pocs segons que triga en eixugar-se la cola d'impacte fossin dramàtics per a fer coincidir les dues peces i en una d'elles ha quedat un petit desnivell entre la part superior i la inferior. Tocarà dissimular-ho...

23 Juny 2010
147
0
0
Puigverd de Lleida
madelf said:
aprofitar els pocs segons que triga en eixugar-se la cola d'impacte fossin dramàtics...
Quin tipus d´impacte li fots a la cola per que s´empegui? :mrgreen: Suposo que serà cola de contacte

De totes maneres i fora bromes, quin tipus de cola fas anar per unir les peces? No se si has montat maquetes enteriorment, però hi ha coles per les maquetes de poliestiré, les quals et deixen uns minuts (inclús alguna hora) per poder unir les peces i que no et passi precisament això que t´ha passat a tu amb l´ala.

Salut!!
Edito: Pel tema de pintures, jo t´aaconsello Tamiya, i si fas anar l´aerògraf, també el disolvent de la mateixa marca. La barreja has de procurar que et quedi d´una textura similar a la llet. Comença amb 50/50 i a partir d´aquí ves fent proves, pero has de tenir en compte que si les proves les fas en paper, no et quedarà igual que al model, ja que són de diferent textura (si ets molt perfeccionista) però per tenir una idea i practicar diferents gruixos de linia ja t´anirà bé.

espero haver sigut d´ajuda, encara que ja fa uns anys que no toco cap maqueta, en tinc unes quantes esperant a l´armari per veure la llum del dia ç:D