Les meves impressions sobre les avantatges del ka50 sobre el su25t son:
1.- Podem mantenir un atac sostingut, mentre els su25t han de fer passades. (en Tofolo i jo varem fer unes puntuacions semblants tot i no arribar jo a l'última columna).
2.- Controlem molt millor la zona calenta: al estar en estacionari podem amb calma repassar tot l'escenari, detectar unitats actives, moviments, etc. Ells passen i veuen "fotogrames" de tot l'escenari. (a nosaltres ens era molt més fàcil detectar si quedaven unitats vives a la columna, ells passaven i verificaven si eren atacats).
3.- Si utilitzem bé el terreny i les distàncies de seguretat podem arribar a no entrar en perill, ells en sobrevolar els objectius o acostar-se molt per mantenir el blocatge dels vikhar s'exposen molt. (no vaig estar en perill en tota la missió)
4.- Ens és "més fàcil" fixar-nos en els detalls dels enemics i identificar-los, prioritzant millor les amenaces. (identificava SAMs, després AAA i per ultim netejava tancs)
5.- En poder anar molt baixos (<30m) ens és fàcil esquivar determinats sistemes radar i sam (p.e.: hi havien Chaparrals que tenien una alçada mínima efectiva de 2500m... per nosaltres cap problema però si ells pugen per qualsevol raó poden tenir sorpreses). A més el moviment lateral és molt efectiu en la esquiva de míssils i coets (si els veiem venir i tenim temps per preparar-nos). (En Kronus va esquivar, no sé si volent, tres míssils de Bradley seguits)
Desavantatges:
1.- Portem menys armament, per tant hem de re-armar sovint i podem eliminar menys objectius per atac.
2.- La velocitat ens fa arribar tard, no poder fer passades ràpides per explorar la zona i si ens trobem de sobte en mig del merder no tenim la velocitat suficient per sortir-ne prou ràpid. Potser aquest és el pitjor punt.
3.- Anar enganxats al terreny ens fa perdre angle de visió (això crec que és pot resoldre sabent identificar quines situacions requereixen alçada i quines no, i utilitzar tàctiques de reconeixement).
Rellegint el post crec que he de treballar el tema de reconeixement de la zona de combat i cerca d'amenaces.
Com ho veuen les granotes?