Com ja sabeu, a la reunió del Dimecres 17 de Juny es va aprovar fer el canvi a l'ACE3, ja que l'AGM en no tenir manteniment dels autors, cada cop dona mes errors.
Es va decidir que la configuració de l'ACE3 s'hauria d'aprovar pel grup, i aquí us presentem una proposta per aquesta configuració. Es la que recomanem, com a mínim a provar.
La idea es que digueu si esteu d'acord amb aquesta proposta de configuració, i en cas que vulgueu proposar canvis ho digueu.
L'ACE3 es basa bàsicament en l'AGM, per tant, les coses de l'AGM funcionen exactament igual que abans (o quasi), i son les coses addicionals les que presenten opcions noves. Aquesta proposta de configuració presenta un sistema molt molt similar a lo que teníem amb l'AGM, per tant en aquest sentit no veureu canvis dràstics.
Com que l'ACE 3 es altament configurable, i te moltes coses, no pretenem posar a debat tot, ja que seria una mica bogeria, si no només les parts mes importants.
Aquests son els mòduls mes crítics amb la proposta de configuració per part del grup d'editors i de l'estàndard.
Per si algú no es vol llegir tot, primer us poso un resum ràpid.
Balística avançada - Una balística molt mes realista e interessant que no complica la feina i només afecta als franctiradors, amb eines per fer-ho molt fàcil tot.
Mapa - Una limitació de zoom de mapa per ser mes realistes. Està pendent d'implementar o no segons unes correccions de l'ACE3.
GPS - Incorporació del nou model militar de GPS MicroDAGR, amb desactivació del minimapa tipus TomTom.
Clima - Clima dinàmic per part de l'ACE3 en comptes de la missió.
Sistema medic - Sistema medic avançat que fa del rol de metge un rol molt interessant, al nivell de franctirador o AT, amb un sistema de ferides i cures mes dinàmic i complex, però sense ser excessivament complicat.
I aquí us deixo l'explicació detallada:
Balística avançada
Fins ara teníem una balística una mica retocada amb l'AGM, però no excessivament realista. Si implementem la balística avançada de l'ACE3, aquesta ens donara un nivell de simulació molt alt en aquest camp. Nosaltres proposem la configuració per defecte que porta, ja que es la mes adequada.
Aquesta configuració fa que es tingui en compte en la trajectòria de la bala coses com la temperatura ambiental, la humitat, la velocitat de sortida del projectil, l'angle de foc, l'efecte Coriolis, l'efecte Magnus i moltes altres coses.
¿Us heu de preocupar perque tot això sigui massa complex?
- La resposta es un rotund NO. Tots aquests càlculs en un combat normal no cal fer-los. Es només en rols de tirador/franctirador, o en moments molt puntuals, que podríem desitjar fer aquests càlculs.
¿Es mes difícil el rol de franctirador amb totes aquestes variables?
- La resposta de nou es un rotund NO. La majoria d'aquestes variables afecten tan poc el tret a distancies menors de 800 que son totalment menyspreables. Es a partir dels 800 quan s'han de tenir mes en compte. Tot i així, mesurar aquestes variables es molt molt fàcil, i no cal fer cap calcul mental. Tenim el Kestrel, que es un aparell que ens dona totes aquestes dades (temperatura, humitat, vent...), tenim els telèmetres que ens donen distancies, i tenim un aparell nou, el AtragMX, que es una PDA que fa càlculs balístics, i es molt molt fàcil de fer servir.
¿A pesar dels aparells tant fàcils de fer servir, no son massa aparells i coses a fer servir?
De nou NO. Encara teniu una opció mes fàcil si no voleu complicar-vos massa la vida, per molt fàcil que sigui. Hi ha un objecte que es diu Taula de distancies, on ens dona la solució de foc segons distancia i temperatura. Per tant, només sabent la distancia i la temperatura, ja sabem com hem d'ajustar la mira, mes fàcil impossible.
El sistema de balística avançada permet que funcioni pel foc semiautomàtic només (tret a tret) o pel foc automàtic. Nosaltres preferim deixar-ho com ve, només el semiautomàtic, ja que si ho actives amb mode automàtic, el rendiment baixa molt, ja que calcula cada bala. En canvi en mode semiautomàtic, no es veu afectat el rendiment.
Tampoc ho activem per la IA, no ens interessa per temes de rendiment.
Mapa
De les diferents configuracions del mapa, que deixarem per defecte, hi ha una que creiem necessària comentar. I es l'opció de limit de zoom al mapa. Amb aquesta opció activada, el mapa limita el zoom que podem fer, apropant la mida del mapa així a un nivell mes realista, ja que els mapes militars es fan a certes escales. Tot i així, en la versió 3.1.0 (que no es l'ultima, es la que ho he provat), el limit que tenia no ens semblava adequat, i de fet estava previst canviar-se per part dels desenvolupadors. Per tant, estem pendents de veure quin es el limit final per decidir si aplicar o no aquest modul.
GPS
Ara amb l'ACE3, tenim dos tipus de GPS militars, l'antic DAGR, i el nou MicroDAGR. El DAGR ja el coneixeu alguns de l'ACE2 de l'Arma 2. El MicroDAGR es l'evolució, mes petit, tàctil, millor refresc de dades, i les mateixes capacitats del DAGR. El MicroDARG es el GPS que farem servir als perfils, segons els sistema que es va decidir en reunions anteriors. L'únic tema a configurar es el minimapa. El MicroDAGR incorpora un mapa tipus TomTom. Et diu on estàs, i et segueix, amb zoom i marques. Pensem que si be a la realitat existeix, aquí el GPS es fa servir com un minimapa permanent a pantalla, no com un GPS que treus de tant en tant. A vegades la realitat s'ha d'adaptar a la simulació, perque les coses no acabin sent massa fàcils. I aquesta es una d'elles.
Per començar, i de moment, a no ser que després no ens convenci, el minimapa del MicroDAGR vindrà desactivat (es una opció de configuració que te l'ACE3). Totes la resta de funcions seguiran actives, connexió al Vector, brúixola, Punts de ruta, etc... però no tindrà minimapa.
Clima
Es un sistema de clima dinàmic propi del ACE3. Aquest es sobreescriu al de l'editor i al de la missió. Com que l'ACE3 te el seu propi sistema balístic, ja sigui el bàsic o l'avançat, i els sistemes dinàmics de clima de les pròpies missions no sempre van be, el millor es fer servir el del propi ACE3, per evitar problemes.
Sistema medic
ACE3 te dos sistemes diferents, el bàsic i l'avançat. El sistema bàsic es com l'AGM, però encara mes cutre. Nosaltres proposem el sistema avançat. El sistema avançat configurat al màxim, es un sistema molt interessant i que dona molt de joc. Ens dona diferents tipus de ferides i diferents tipus de venes i equipament medic.
¿Es molt mes complicat el sistema avançat?
- La resposta es no. Es mes complex si, però no molt mes complicat.
¿Puc fer de metge encara que no hagi aprés el sistema medic avançat?
- La resposta es si, pots fer perfectament de metge sense haver aprés com funciona el sistema medic avançat. Tot i ser mes complex, es molt intuïtiu.
Us explico els canvis potser mes importants, o que mes ens interessa resumir aquí, sense entrar en detalls del seu funcionament.
Amb l'AGM teníem només un tipus de ferida amb tres nivells de gravetat i un tipus de vena. Amb l'ACE3 tenim 8 tipus de ferides (de bala, de trituració, d'aixafament...), 4 tipus de venes, 6 nivells de gravetat i d'altres objectes mèdics (torniquets, equip quirúrgics, etc...). Però es molt fàcil.
Cada tipus de ferida, te la seva vena ideal, que es la que farà el major efecte curatiu. Però tu pots fer servir la vena que vulguis, la tinguis o no, la coneguis o no, simplement farà mes o menys efecte. A mes, es fàcil aplicar la lògica si no has aprés el funcionament, per exemple, una vena compressiva o una coagulant segur que fan el millor efecte a una ferida de bala, ja que vols compressió i/o coagulació per evitar el dessagnat. Com veieu es fàcil.
A mes del tema de venes, s'apliquen altres novetats. Ara per exemple si et fereixen a la cama, segons la ferida encara que et curin ja no pots córrer, com seria lògic, si la cama et fa un mal terrible, es molt difícil que puguis córrer. O per exemple la morfina te un efecte de 15 minuts, passat aquest temps, com qualsevol droga, deixa de fer efecte i s'ha de tornar a aplicar si el dolor encara hi es.
Addicionalment, la cura total i absoluta d'un soldat només es podria fer a un Centre medic. Els centres mèdics poden ser qualsevol edifici o vehicle que habilitem com a tal, com per exemple un edific a base, o un vehicle medic que portem. D'aquesta manera s'acaba la immortalitat i la cura rotllo Lobezno, i les ferides tindran les seves conseqüències.
Tot això fa que el metge passi d'un rol poc útil (el fèiem servir mes com a mula de carrega de drogues) a un rol molt mes actiu i interessant. Ara el metge ja no es un soldat avorrit al darrera que no fa res, ara d'aplicar-se quan ha de curar un company, saber o intuir quines son les millors cures, i aplicar-les correctament. El rol de Metge passa a ser un rol tant interessant com el Franctirador o l'AT. I repeteixo, no es tant difícil com pugui semblar a priori, de fet es molt fàcil de fer servir.
Es va decidir que la configuració de l'ACE3 s'hauria d'aprovar pel grup, i aquí us presentem una proposta per aquesta configuració. Es la que recomanem, com a mínim a provar.
La idea es que digueu si esteu d'acord amb aquesta proposta de configuració, i en cas que vulgueu proposar canvis ho digueu.
L'ACE3 es basa bàsicament en l'AGM, per tant, les coses de l'AGM funcionen exactament igual que abans (o quasi), i son les coses addicionals les que presenten opcions noves. Aquesta proposta de configuració presenta un sistema molt molt similar a lo que teníem amb l'AGM, per tant en aquest sentit no veureu canvis dràstics.
Com que l'ACE 3 es altament configurable, i te moltes coses, no pretenem posar a debat tot, ja que seria una mica bogeria, si no només les parts mes importants.
Aquests son els mòduls mes crítics amb la proposta de configuració per part del grup d'editors i de l'estàndard.
Per si algú no es vol llegir tot, primer us poso un resum ràpid.
Balística avançada - Una balística molt mes realista e interessant que no complica la feina i només afecta als franctiradors, amb eines per fer-ho molt fàcil tot.
Mapa - Una limitació de zoom de mapa per ser mes realistes. Està pendent d'implementar o no segons unes correccions de l'ACE3.
GPS - Incorporació del nou model militar de GPS MicroDAGR, amb desactivació del minimapa tipus TomTom.
Clima - Clima dinàmic per part de l'ACE3 en comptes de la missió.
Sistema medic - Sistema medic avançat que fa del rol de metge un rol molt interessant, al nivell de franctirador o AT, amb un sistema de ferides i cures mes dinàmic i complex, però sense ser excessivament complicat.
I aquí us deixo l'explicació detallada:
Balística avançada
Fins ara teníem una balística una mica retocada amb l'AGM, però no excessivament realista. Si implementem la balística avançada de l'ACE3, aquesta ens donara un nivell de simulació molt alt en aquest camp. Nosaltres proposem la configuració per defecte que porta, ja que es la mes adequada.
Aquesta configuració fa que es tingui en compte en la trajectòria de la bala coses com la temperatura ambiental, la humitat, la velocitat de sortida del projectil, l'angle de foc, l'efecte Coriolis, l'efecte Magnus i moltes altres coses.
¿Us heu de preocupar perque tot això sigui massa complex?
- La resposta es un rotund NO. Tots aquests càlculs en un combat normal no cal fer-los. Es només en rols de tirador/franctirador, o en moments molt puntuals, que podríem desitjar fer aquests càlculs.
¿Es mes difícil el rol de franctirador amb totes aquestes variables?
- La resposta de nou es un rotund NO. La majoria d'aquestes variables afecten tan poc el tret a distancies menors de 800 que son totalment menyspreables. Es a partir dels 800 quan s'han de tenir mes en compte. Tot i així, mesurar aquestes variables es molt molt fàcil, i no cal fer cap calcul mental. Tenim el Kestrel, que es un aparell que ens dona totes aquestes dades (temperatura, humitat, vent...), tenim els telèmetres que ens donen distancies, i tenim un aparell nou, el AtragMX, que es una PDA que fa càlculs balístics, i es molt molt fàcil de fer servir.
¿A pesar dels aparells tant fàcils de fer servir, no son massa aparells i coses a fer servir?
De nou NO. Encara teniu una opció mes fàcil si no voleu complicar-vos massa la vida, per molt fàcil que sigui. Hi ha un objecte que es diu Taula de distancies, on ens dona la solució de foc segons distancia i temperatura. Per tant, només sabent la distancia i la temperatura, ja sabem com hem d'ajustar la mira, mes fàcil impossible.
El sistema de balística avançada permet que funcioni pel foc semiautomàtic només (tret a tret) o pel foc automàtic. Nosaltres preferim deixar-ho com ve, només el semiautomàtic, ja que si ho actives amb mode automàtic, el rendiment baixa molt, ja que calcula cada bala. En canvi en mode semiautomàtic, no es veu afectat el rendiment.
Tampoc ho activem per la IA, no ens interessa per temes de rendiment.
Mapa
De les diferents configuracions del mapa, que deixarem per defecte, hi ha una que creiem necessària comentar. I es l'opció de limit de zoom al mapa. Amb aquesta opció activada, el mapa limita el zoom que podem fer, apropant la mida del mapa així a un nivell mes realista, ja que els mapes militars es fan a certes escales. Tot i així, en la versió 3.1.0 (que no es l'ultima, es la que ho he provat), el limit que tenia no ens semblava adequat, i de fet estava previst canviar-se per part dels desenvolupadors. Per tant, estem pendents de veure quin es el limit final per decidir si aplicar o no aquest modul.
GPS
Ara amb l'ACE3, tenim dos tipus de GPS militars, l'antic DAGR, i el nou MicroDAGR. El DAGR ja el coneixeu alguns de l'ACE2 de l'Arma 2. El MicroDAGR es l'evolució, mes petit, tàctil, millor refresc de dades, i les mateixes capacitats del DAGR. El MicroDARG es el GPS que farem servir als perfils, segons els sistema que es va decidir en reunions anteriors. L'únic tema a configurar es el minimapa. El MicroDAGR incorpora un mapa tipus TomTom. Et diu on estàs, i et segueix, amb zoom i marques. Pensem que si be a la realitat existeix, aquí el GPS es fa servir com un minimapa permanent a pantalla, no com un GPS que treus de tant en tant. A vegades la realitat s'ha d'adaptar a la simulació, perque les coses no acabin sent massa fàcils. I aquesta es una d'elles.
Per començar, i de moment, a no ser que després no ens convenci, el minimapa del MicroDAGR vindrà desactivat (es una opció de configuració que te l'ACE3). Totes la resta de funcions seguiran actives, connexió al Vector, brúixola, Punts de ruta, etc... però no tindrà minimapa.
Clima
Es un sistema de clima dinàmic propi del ACE3. Aquest es sobreescriu al de l'editor i al de la missió. Com que l'ACE3 te el seu propi sistema balístic, ja sigui el bàsic o l'avançat, i els sistemes dinàmics de clima de les pròpies missions no sempre van be, el millor es fer servir el del propi ACE3, per evitar problemes.
Sistema medic
ACE3 te dos sistemes diferents, el bàsic i l'avançat. El sistema bàsic es com l'AGM, però encara mes cutre. Nosaltres proposem el sistema avançat. El sistema avançat configurat al màxim, es un sistema molt interessant i que dona molt de joc. Ens dona diferents tipus de ferides i diferents tipus de venes i equipament medic.
¿Es molt mes complicat el sistema avançat?
- La resposta es no. Es mes complex si, però no molt mes complicat.
¿Puc fer de metge encara que no hagi aprés el sistema medic avançat?
- La resposta es si, pots fer perfectament de metge sense haver aprés com funciona el sistema medic avançat. Tot i ser mes complex, es molt intuïtiu.
Us explico els canvis potser mes importants, o que mes ens interessa resumir aquí, sense entrar en detalls del seu funcionament.
Amb l'AGM teníem només un tipus de ferida amb tres nivells de gravetat i un tipus de vena. Amb l'ACE3 tenim 8 tipus de ferides (de bala, de trituració, d'aixafament...), 4 tipus de venes, 6 nivells de gravetat i d'altres objectes mèdics (torniquets, equip quirúrgics, etc...). Però es molt fàcil.
Cada tipus de ferida, te la seva vena ideal, que es la que farà el major efecte curatiu. Però tu pots fer servir la vena que vulguis, la tinguis o no, la coneguis o no, simplement farà mes o menys efecte. A mes, es fàcil aplicar la lògica si no has aprés el funcionament, per exemple, una vena compressiva o una coagulant segur que fan el millor efecte a una ferida de bala, ja que vols compressió i/o coagulació per evitar el dessagnat. Com veieu es fàcil.
A mes del tema de venes, s'apliquen altres novetats. Ara per exemple si et fereixen a la cama, segons la ferida encara que et curin ja no pots córrer, com seria lògic, si la cama et fa un mal terrible, es molt difícil que puguis córrer. O per exemple la morfina te un efecte de 15 minuts, passat aquest temps, com qualsevol droga, deixa de fer efecte i s'ha de tornar a aplicar si el dolor encara hi es.
Addicionalment, la cura total i absoluta d'un soldat només es podria fer a un Centre medic. Els centres mèdics poden ser qualsevol edifici o vehicle que habilitem com a tal, com per exemple un edific a base, o un vehicle medic que portem. D'aquesta manera s'acaba la immortalitat i la cura rotllo Lobezno, i les ferides tindran les seves conseqüències.
Tot això fa que el metge passi d'un rol poc útil (el fèiem servir mes com a mula de carrega de drogues) a un rol molt mes actiu i interessant. Ara el metge ja no es un soldat avorrit al darrera que no fa res, ara d'aplicar-se quan ha de curar un company, saber o intuir quines son les millors cures, i aplicar-les correctament. El rol de Metge passa a ser un rol tant interessant com el Franctirador o l'AT. I repeteixo, no es tant difícil com pugui semblar a priori, de fet es molt fàcil de fer servir.