El meu ordinador també ha fet l'operació bikini.

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
O mes ben dit, s'ha rentat que era un porcon. El cas es que ahir un dels ventiladors de la gràfica va començar a fer un sorollet, vaig fer un cop d'ull, i tenia bastant merda acumulada, aixi que vaig pensar que podia ser la pols incrustada que desequilibrara el ventilador, i com jo que soc un tio net i cuido les meves coses, li faig a l'ordinador una neteja general cada any (a part de les bàsiques cada mes), doncs he aprofitat per aspirar tota la pols i la merda de l'ordinador, incloent la gràfica que he hagut de treure per arribar be. Lo millor diuen es fer servir un bufador d'aire, però jo d'això no en tinc, però el que va molt be son els raspalls petits que venen amb les maquines de tallar el cabell o la barba, s'emporten tot que dona gust, i arriben a tot arreu, això amb la boca de l'aspiradora al costat, i net com una patena, pala a pala dels ventiladors, reixes i demés coses del pc.

Ara que arriba l'estiu, toca posar macos als ordinadors perquè no es sobreescalfin nois :calor:

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Doncs semblava que la neteja havia solucionat el soroll del ventilador, però s'han confirmat les meves sospites i a tornat. La solució? com estic segur que es nomes una descompensació de l'eix, degut ves a saber perquè, he posat un tros de cinta de carrosser plegada, a un costar de l'eix, per donar-li estabilitat, i de moment ja no fa soroll. A grans mals, la solució mes ximple que he fet en ma vida em sembla.

13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
Viper said:
Lo millor diuen es fer servir un bufador d'aire, però jo d'això no en tinc, però el que va molt be son els raspalls petits que venen amb les maquines de tallar el cabell o la barba, s'emporten tot que dona gust, i arriben a tot arreu, això amb la boca de l'aspiradora al costat, i net com una patena, pala a pala dels ventiladors, reixes i demés coses del pc.
Amb un pinzell normal i corrent d'aquests del Leroy Marlón va superbé. Això i fer-ho en un lloc ben ventilat.

I ja que fas la neteja, també pots aprofitar per ensiliconar la CPU.

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
Compte amb els aspiradors que es poden carregar molt d'electricitat estàtica (pel fregament de les partícules de merda) i fregir components electrònics.

Jo encara haig de fer la neteja de rigor a la pols del PC. És molt important ara que comença a fer calor. :çsi:

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
A on treballo hem fet servir l'aspirador 1000 vegades per netejar equips i mai ens ha petat cap PC per això.

D'altre banda Viper, el ventilador aquest fa cara que comença a tenir malament els rodaments, i seguraments bruts. Si tens oli de maquina de cosir n'hi poses una mica i tirarà un temps més.

Urwald

Ja en porto tres-cents
11 Gener 2012
364
0
16
38
BCN
Doncs com ja vaig posar en un post els meus problemes de sobreescalfament del portàtil (problema habitual en equips compactes) i llegint que la pasta tèrmica que posaven feia pena em vaig decidir a comprar una bona pasta i fer-ho jo mateix.

Després de mirar alguns vídeos de youtube per tenir localitzats CPU i GPU i mirar uns quants vídeos sobre mètodes d'aplicació vaig obrir el l'equip, treure el ventilador inclosa la tapa i amb un raspall vaig treure tota la merda incrustada, a continuació li tocava als col·lectors de calor que són de bronze o aram (pel color) així com les reixetes de ventilació, tot ben net.

Al aixecar els col·lectors deixen al descobert la placa dissipativa de tant CPU com GPU:

Ara toca netejar la merda de pasta aquesta que surt a la foto, alcohol i un mocador d'aquests de netejar ulleres per no deixar fibres lliures, fins que queda ben net:

Un cop ho tenim així toca posar la pasta, aquí tenim mil mètodes, jo ho vaig probar escampant amb el dit i no em va agradar, així que vaig tornar a netejar i vaig posar una bola de la mida d'un pèsol.
Al tornar a muntar els col·lectors s'han d'apretar els cargols per ordre, així asegures que s'escampi uniformament. A continuació monto el ventilador tapa i el poso en marxa aviam que tal anava.

Resultats en el meu cas han estat mooolt satisfactoris.

La CPU m'arribava als 90 o més i ha baixat fins a 70-75 amb càrrega, a 40-50C en repòs. (L'habitació deu estar a 25ºC)
La GPU 3/4 del mateix, no ha arribat als 80 en cap cas des de la nova aplicació (Abans al BF3 pujava a 90ºC)

Molt recomanable sobretot en equips compactes!