Dissabte 3 de juny 22.00 h - Jungle Sting

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
Primer de tot dir que la missió em va semblar molt bona, de les que a mi m'agraden particularment, ja que teniem suport d'artilleria/CAS, però vull comentar algunes coses ;

Els "hueys" que hi havien a base, podien donar suport CAS no? Potser millor que un bombardeig, jo hauria demanat foc del helicopter en si per acabar amb els enemics, però com que és algo que mai he utilitzat, només ho dic per comentar.

Segón, em va agradar molt que em deixesiu incorporar a mitja partida (degut a que vaig tenir un problema alhora de descargar els "CUP", sort del "alive" que em va portar al checkpoint.

Tema "checkpoint", molt bona idea, potser hauria faltat tenir allà algunes caixes amb recursos mèdics o munició, però molt bona idea.

Referent al "assalt final al bunker enemic", era un moment molt delicat i difícil de coordinar ja que només els líders d'escuadra portaven ràdio, tot i així crec que ens en vam sortir força bé i felicito als respectius líders d'equip.

Abans he llegit també sobre el tema metges, que quan hi havia un ferit tothom es volcava a ajudar-lo i es deixaven de cobrir els sectors, bé, per resoldre això potser ens aniria bé tenir un altre metge o un infermer al equip, rol del qual em presento voluntari amb moltes ganes.

Tema avançar en filera (també comentat anteriorment, no recordo per qui), per la meva curta experiència en el grup, he vist que de vegades es porta "a rajatabla" i de vegades simplement avancem en fila índia, crec que és un punt que hauriem de pulir.

Dit això, crec que no em deixo res per comentar, dir que estic molt content de haver participat a la partida i espero amb ganes la seguent (si els estudis m'ho permeten). Salut senyors!

9 Abril 2017
144
0
0
Manresa
Assumeixo la culpa que alfa caiés a la primera de canvi per mala gestió de l'equip i la mala cobertura. Vaig caure inconscient al primer tret degut a la mala disposició de les cobertures, és així. Va ser a causa de falta d'experiència. Segurament la propera vegada tindré en compte moltes coses que ahir simplement ni em van passar pel cap.

Tot i així, crec que estava cantat, que les coses anirien com van anar per a Alfa des del moment en que es van fer els grups i se'm va donar a mi el comandament.

Entenc que sempre hi ha d'haver un primer cop per a fer qualsevol cosa i m'afalaga que es "confies" en mi ( bé no.. em va tocar perquè ningú més volia fer-ho i jo com a bon soldat vaig mirar de complir les ordres tant be com vaig poder ç:D ç:D ) però no crec que una misió oficial sigui el millor moment per a fer experiments.

Els grups estaven mal fets, descompensats, el meu rol l'hauria d'haver fet algú amb més rang que jo i experiència, o perquè serveix tenir un rang i experiència?

La missió tenia bona pinta, llàstima! Espero que ningú s'enfadi per els meus comentaris, donc no són un atac a ningú de cap de les maneres, senzillament són coses que veig i que he cregut oportú comentar.

Seguirem aprenent! Salut!

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,003
98
48
No passa res Ashdrick es molt normal que aixo passi inclus per gent experimentada. Personalment vaig estar a punt de demanar al Paper si volia comamdar l'equip de suport pero al final es bo que ho proveu ja que aixi us acostumeu i guanyeu experiencia. A mes el rol de l'equip de suport era bastant senzill i per aixo vaig pensar que te'n podies sortir be. Va ser mala sort lo del bunker pero com he dit dels errors s'apren.

Lo ideal seria organitzar algun entrenamenr de tant en tant per entrenar coses com combois i formacions.

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Els rols de lideratge no es poden donar mai a novells, siguin equips fàcils o no. L'experiència determina molt els lideratges, i cal experiència per comandar encara que sigui un equip de foc de 3. Jo no podia comandar, venia molt cansat i vaig estar apunt de no entrar a la partida per això. Com diu l'Ash, s'hauria d'haver refet els equips, sempre posar a gent experimentada als llocs de lideratge.

9 Abril 2017
144
0
0
Manresa
Estic d'acord, el meu comentari no anava dirigit a ningú en especial Viper, nomès venia a dir aixó, que no estic preparat per aquesta tasca encara. Em queda molt per apendre. També entenc que fer sempre de líder de missió ha de ser un pal i que a vegades també agrada despreocupar-se i simplement jugar.

Potser no estaria malament algun tipus de sistema per a que el lideratge de les misions sigui rotatiu i no acabi sent sempre el mateix ( disculpeu si em fico on no em toca ) però crec que estaría be perquè ningú es cremi en aquest sentit.

El que deia l'atunero sobre fer algun tipus d'entrenament a part de les missions jo crec que estaria bé i no em refereixo als cursos sinó alguna mena de maniobres que fessin cobertura de diferents aspectes tàctics en grup. En la meva opinió no nomès aniria bé als que som novatos i paquetes, crec que faria agafar complicitat entre els membres del grup i es notaria a l'hora de fer missions.

Però bueno tot es resumeix a disponibilitat i entre feina, estudis i familia és complicat.

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
Comentar que els reports desprès d'acció són per parlar de quins protocols i tàctiques s'han fet bé i quins cal millorar. No per culpabilitzar ni parlar de les accions especifiques d'una persona concreta -això no està permés, a no ser que parleu de vosaltres mateixos, cas que no recomano-.

Tots cometem errors i tots podem millorar. :çsi:

Sobretot que ningú s'ho prengui personalment ni es mortifiqui. L'objectiu és millorar com a grup i res més.

Quan a fer alguna missió "soft" per entrenar, on ens dediquem a pràcticar, em sembla bona idea. En prepararé alguna. :çsi:

- - -

Copess said:
Els "hueys" que hi havien a base, podien donar suport CAS no? Potser millor que un bombardeig, jo hauria demanat foc del helicopter en si per acabar amb els enemics
Malauradament l'ALiVE nomes permet designar una categoria a un vehicle: o CAS o transport. Els Huey d'ahir eren designats com a transport, per tant no tenien disponibles les ordres de CAS.

Cal dir però que en general els Marines no fan servir mai Huey sols de CAS. Envien un binomi SuperCobra i Huey, on el primer fa de CAS mentre el segon li fa d'observador designant objectius i cobreix la reraguarda.

També apuntar que la doctrina americana actual dona prioritat a aviació d'ala fixa com a CAS. Vaja avionts tirant missils, coets i bombes. Doncs els helicopters són més debils i fàcils d'abatre.

Finalment apuntar que en alguna missió fem servir Helis de CAS, però no és habitual doncs cal controlar-los molt bé, perquè la IA té tendencia a anar pel seu compte i matar tots els enemics de l'area d'operacions. Els avions en canvi nomes ataquen vehicles o l'objectiu que els assignis.

Per defecte el suport bàsic de qualsevol exèrcit és l'artilleria.

Copess said:
Tema "checkpoint", molt bona idea, potser hauria faltat tenir allà algunes caixes amb recursos mèdics o munició, però molt bona idea.
Com deia al briefing, les capses amb munició eren al LHD. L'equipament mèdic només s'assigna el què portarien les unitats reals que simulem (de fet, he posat alguna vena de més...).

En algunes missions hi ha punts d'avituallament avançat o per reabastiment aèri.

Copess said:
Referent al "assalt final al bunker enemic", era un moment molt delicat i difícil de coordinar ja que només els líders d'escuadra portaven ràdio, tot i així crec que ens en vam sortir força bé
Era un assalt a una cabana de fusta amb nomes un grapat d'homes a dins. I com que vam fer servir suports intensos d'aviació i artillería, més que un assalt, era simplement acabar de netejar.

Comparat amb altres situacions similars, ahir va ser especialment caòtic.

Les ràdios personals habitualment només les porten els caps d'esquadra (una cada 7-15 homes). Per donar més joc jo també dono ràdios als líders d'equip de foc (un de cada 2-4 homes). Ahir hi havien 4 ràdios per 10 persones (dos líders d'equip de foc d'infantería de línia, el líder de l'equip recon, i l'assistent de líder de recon).

Copess said:
Abans he llegit també sobre el tema metges, que quan hi havia un ferit tothom es volcava a ajudar-lo i es deixaven de cobrir els sectors, bé, per resoldre això potser ens aniria bé tenir un altre metge o un infermer al equip, rol del qual em presento voluntari amb moltes ganes.
Teòricament només posem els metges que una unitat com la que simulem portaria.

En el cas d'ahir no ni hauria d'haver cap. Habitualment es fa un apanyo amb el que es té a mà i/o s'envia els ferits a un hospital a la reraguarda. Però per jugabilitat em vaig pendre la llicència de posar-ne un.

Quan simulem unitats d'operacions especials com els Marines MARSOC o Forces Especials de l'exèrcit americà, aleshores sí que hi ha dos metges per equip, com a les unitats reals.

Si ens demostres que tens els coneixaments, et puc posar de metge a les missions. Habitualment m'hi poso jo perquè no hi ha voluntaris.

Copess said:
Tema avançar en filera (també comentat anteriorment, no recordo per qui), per la meva curta experiència en el grup, he vist que de vegades es porta "a rajatabla" i de vegades simplement avancem en fila índia, crec que és un punt que hauriem de pulir.
En general la formació de línia/columna la fem bé. És la més fàcil. Nomes cal anar per ordre i mantenint distancies (1-2 metres en zona boscosa o urbana i uns 8 metres en zones més obertes). Els parells cobreixen drets, i els imparells esquerra.

De fet quan a formació de combat és bàsicament avançar en fila india en un ordre concret. No cal que sigui alineada perfectement, doncs és combat i no ordre tancat (desfilades).

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
Normes de convivència said:
12. No està permès prendre un vehicle, arma o equipament no relacionat amb el rol seleccionat sense permís del comandant de la missió.
Equipament vol dir també motxilles enemigues i similars. Si calguessin pel rol s'haurien posat al principi.

Les uniques excepcions són agafar una arma o munició quan no tens més munició i estas en combat. O quan s'agafa equip mèdic per falta d'aquest.

- - -

Un apunt ràpid. Les Stingray a la són un tipus de missió real dels Force Recon dels Marines. Creada i usada fortament a Vietnam.

Bàsicament són missións de cerca i destrucció.

S'envia un equip petit de Marines a dins de territori enemic per qualsevol mitjà. Un cop allà aquests busquen objectius predeterminats o el que trobin.

Un cop localitzats els objectius, si són assequibles els ataquen ells mateixos i sinó fan servir suports (habitualment artillería llarga o avions).