Jo discrepo una mica del que diu en Viper.
El tema dels paracaigudes ja existia a la primera guerra mundial...però els pilots eren massa homes per posar-se'l i utilitzar-lo.(per exemple els observadors que estaven en els famosos globus de vigilància en duien). Vaja que era una deshonra fer servir el paracaigudes.
Després a la Guerra Civil, els alemanys i italians -aquests darrers uns autèntics sàdics durant la guerra- es "divertien" ametrallant els pilots enemics que descendien en paracaigudes. Sabien que la república disposava de cada cop menys pilots i era una manera de incrementar les baixes entre les files enemigues (llegiu "un aviador de la república, de Joan Sayós).
Disparar a una persona en paracaigudes està prohibit per la convenció de ginebra, sigui un pilot o un soldat aerotransportat. El que es diu és que has d'esperar a que toqui terra per poder obrir foc. Òbviament, no és el mateix que et caigui a sobre un escamot de Fallschirmjägern que un pilot desarmat i ferit...
Quan comença la Blitzkrieg alemanya, els pilots polacs no veuen com els seus pilots abatuts són metrallats també durant els descensos (tot i que cada cop menys), i sobretot durant la batalla d'anglaterra aquests es venjaren dels seus compatriotes abatent a tot alemany que saltava en paracaigudes (a vegades s'equivocaven i disparaven contra els seus).
El cercle es vicià i els alemanys respongueren que, clar, al lluitar sobre territori enemic els anglesos recuperaven sempre els pilots que saltaven però els alemanys eren fets presoners o ajusticiats allà mateix, i amb les notícies de les pràctiques polaques els alemanys tornaren a les velles tradicions de disparar contra el que es mou.
Ja pensant en clau més moderna, tot i que també s'anà aplicant a mitjans/finals de la 2GM, has de pensar que el component humà sempre és el més difícil de substituir en un avió de guerra: els diners i el temps invertits en formar un pilot competent augmenten exponencialment amb la complexitat dels aparells, per tant sempre podràs substituir un avió per un altre, però és molt més difícil i costós substituir un pilot.
Segurament en Kronus ens en podria fer una explicació molt més precisa i intel·ligible.
I pel que fa a la simulació, si, és un codi d'honor que no es dispari al pilot ejectat, tot i que rarament sol estar prohibit.