Re: Dilluns 27, partida ArmA 3 "Enemy Assault CO-36" a les 2
DEBRIEFING
Pla de missió
L'esquadra Alfa composta per dos grups de 3 i 4 soldats, haurà de eliminar dos comandants enemics i recuperar dos maletins amb informació. Es desplaçaran per carretera en dos Humvees fins al IP i continuaran a peu o vehicles segons es vegi la situació, fins a F1. Allà reconeixeran la zona, demanar suport aeri per eliminar els vehicles enemics, netejaran una mica la zona i llavors procediran als punts marcats per completar les tasques.
Tasques:
- Recuperar dos maletins enemics amb informació.
- Eliminar dos comandants enemics. (Secundaria)
Execució
Faré un resum ràpid que avui estic cansat. Vam anar fins a l'IP, de camí vam trobar enemics, com diu en ZeroQ, els combois sota foc no s'han d'aturar fins arribar al punt final a no ser que l'amenaça sigui prou greu per requerir desmuntar dels vehicles. Per tant, podeu preguntar si ens aturem o no, però en moviment.
En arribar a l'IP ens aturem i faig un reconeixement amb l'UAV. Aquí vaig preguntar qui tenia terminal i coneixements, perquè aquesta tasca no l'hauria de fer el lider. Després avancem amb vehicles fins a F1. Allà després d'un moment de reconeixement ens ataquen amb morters? coets? no estava molt clar que era, en movem de lloc, i un cop s'atura tornem al mateix. També tenim una patrulla al darrera molt lluny, controlada. Demanem suport aeri per destruir els vehicles, el primer AH-99 es fa la titola un embolic i no em demana objectius, mentre arriba el següent, els trets dels enemics abaten a 3 de nosaltres inclòs jo que estic inconscient.
Aquí fer dos apunts molt importants, primer, us he de cobrir molt be, al simulador no es cobrim prou be, degut a la poca immersió del nostre soldat, i la limitació de moviments, però ens hem de cobrir com si ens anés la vida, que de fet es el que passa.
El segon apunt, com diu en ZeroQ, un cop els enemics ens detecten i disparen, no cal demanar permís per disparar (a no ser que hi hagin ordres especifiques), sempre hem de retornar el foc, un enemic que ataca i no rep resposta, ataca amb mes ferocitat. Sempre es retorna el foc amb foc.
Avançaré una mica, un cop eliminats els objectius amb els AT, un vehicle enemic s'apropa per davant nostre cap a la nostre posició, reculem per equips i ens cobrim als arbres, començant a desplaçar-nos cap a l'Oest per cercar un nou punt de reagrupació. Aquí ens ataca infanteria enemiga.
En aquest punt m'agradaria que recordeu quan ens van caure morters? i ens atacaven amb fusells. Son dues situacions distintes, i cal deixar clar que la manera d'actuar no ha de ser la mateixa, perque molt sovint he sentit el comentari típic de "o ens movem o ens eliminaran".
Quan em de canviar de posició i quan no:
- En una posició consolidada, assegurada, i/o planificada, que t'ataqui un enemic no implica necessàriament canviar de posició. Es mes que previst que l'enemic t'atacarà si et detecta, en posició assegurada estem a cobert, si sortim estem mes en perill. I si nosaltres iniciem l'atac, es obvi i lògic que l'enemic respongui a l'atac, per tant no te cap sentir canviar, ja sabíem que passaria. Nomes deixaríem una posició com aquesta en cas d'absoluta necessitat.
- En una posició no assegurada, i amb mala visual i un terreny desfavorable, es recomanable maniobrar per assolir una posició on puguem reagrupar-nos amb seguretat i recuperar la iniciativa.
Tenint en compte això, ahir al punt F1 no calia abandonar la posició en ser atacats, nosaltres pensàvem de fet atacar des d'allà. Nomes quan les explosions es van apropar massa, vaig ordenar moure'ns, i després vam tornar al punt inicial.
Quan fugíem del vehicle, vam acabar a un terreny desfavorable, no massa cobertura, per sota del nivell de l'enemic, i amb visual restringida per arbres baixos. allà si que el meu grup em va sentir dir que o ens movíem o la cosa aniria pitjor.
Per tant, tingueu presents, com diu una cita de la nostre web, que no s'ha de confondre mai moviment amb acció (Ernest Hemingway).
La partida no va anar tant malament, però el problema amb el JTAC, i alguns errors puntuals i una mica recurrents (falta de practica) la van dificultar mes del degut. També cal tenir en compte, que ser 7 persones per fer aquesta missió, no era un numero ideal ni molt menys, jo no podia establir una esquadra o equip de foc com a mínim per fer de seguretat, i ens vam trobar que nomes podíem fer una cosa a l'hora, o repel·lir l'atac o atacar nosaltres els objectius. En una situació com aquesta, calen com a mínim 12 soldats, 4 s'encarreguen de la seguretat, 4 cobreixen el front i ataquen, i els 4 restants al grup lider per dirigir tot.
Però com diu una de les altres cites que tenim a la web, "Fes el que puguis, amb el que tinguis, estiguis on estiguis" - Theodore Roosevelt.