Dilluns 27, partida ArmA 3 "Enemy Assault CO-36" a les 22h

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo

REQUISITS
ArmA3 + Estàndard CC

SITUACIÓ
El govern de l'Iran ha acomplert les seves amenaces després que l'OTAN aproves el bloqueig de mercaderies a les seves fronteres, i a començat el desplegament militar a l'illa d'Altis, que compte amb una base d'operacions avançades de l'exercit Català. El nostre govern per la seva banda, en veure fracassades les negociacions, i sense tancar la porta al diàleg, tot i que el govern de l'Iran en cap moment ha fet gestos per conversar, ha començat a fortificar posicions, i te previst el desplegament d'unitats de reforç.

La nostre part en aquest conflicte serà la de mantenir l'ordre i evitar que un exercit rebel venjatiu crei baixes a la població civil. Un tasca difícil atès que Altis te una important quantitat de població civil ocupant gran part de l'illa.

FORCES AMIGUES

- Batalló amfibi Garotes de la mort

- Batalló blindat Gossos de Guerra

- Esquadró de combat Voltors

- Esquadró de transport Vueling

- Flotilla de combat "Neptú"
-- 1 EADR "Equip Amfibi de Desplegament Ràpid".

FORCES ENEMIGUES

- Patrulla de infanteria motoritzada i vehicles blindats.

MISSIÓ

Per determinar segons informes d'intel·ligència.

EXECUCIÓ

Tasques

ADMINISTRACIÓ/LOGÍSTICA

Suport
- La base aèria proporcionarà el suport proper.
- L'evacuació medica serà a xarrec del portaavions Mare Nostrum.
- Les missions CAS seran a xarrec del portaavions Mare Nostrum.
- El foc de suport esta proporcionat per 4 peces mòbils d'artilleria M4 i 4 peces mòbils llançacoets M5 Sandstorm MLRS.

Abastiment
- Dins la base hi ha armament general.

COMANDAMENT/SENYAL
Cavallers del Cel SOP "Standard Operating Procedure"

APUNTATS
- ZeroQ
- Viper
- Tuixó
- Frodo
- Kopant
- Magnetar
- Diplock

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Re: Dilluns 27, partida ArmA 3 "Enemy Assault CO-36" a les 2

Han assistit:

A1
- Viper
- Magnetar (FA)
- ZeroQ (M)

A2
- Diplock
- Frodo (AFA/AAT)
- Tuixó (AT)
- Kopant (FA)

Demano disculpes per no tenir el server llest a l'hora. A partir d'aqui ja no hem pogut complir horaris per planificar, equipar i executar a temps. Propera sessió tornem a mirar de fer els horaris estrictes per les fases designades.

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo

Avui no m'he enrecordat de fer captures de pantalla o sigui que només faig un debriefing ràpid escrit sense massa detall (que es molt tart) però remarcant algunes coses que crec interessant de mencionar.

Planificació
Ingres per carretera fins a IP. Eliminar dos militars enemics i trobar dos maletes amb material de inteligència.

Execució
L'ingrés per carretera ha sigutt correcte fins al punt d'ingrés. A partir d'allà en Viper ha desplegat un UAV per tenir visual de la zona i un cop control·lat l'espai aeri ens hem dirigit cap a F1. A mig camí hem sigut atacats i en algun moment A2 s'ha aturat demanat communicació per radio per dir si havien de continuar o no. Des del meu punt de vista no ens hem d'aturar anant amb vehicles si estem sota foc a no ser que sigui una ordre directa ja que si continuem la marxa podem mirar d'esquivar el punt calent amb rapidesa.
Un cop aproximats al punt F1 hem tingut una petita col·lisió A1 amb A2. Culpa meva perquè no he vist com el cotxe d'A1 aturava no se si per culpa del meu equip que avui m'ha fet el tonto tenia uns 20 FPS quan normalment tinc 50-60. No se si es amb algun nou pegat o la missió. Després de F1 ens hem dirigit al punt més elevat on hem tingut visual dels diferents punts de missió D1, D2, D3 i D4. En aquella posició hem rebut foc de morter o semblant veient explosions al nostres costat. Ens hem mogut de la posició per tornar més intetant desenfilar i identificar els múltiples contactes. Es en aquesta posició que crec que hi ha hagut una mica de descontrol, han abatut a en Frodo, en Viper i a mi quan intentava curar-los. En mig del merder no he sentit foc de supressió. Crec que s'ha comentat diverses vegades si som sota foc no cal esperar a que ens donin l'ordre directa d'obrir foc i més si veiem que es demana suport per curar a un company ferit. D'altra banda recordar que quan un company està inconscient es important treure'l de la situació de perill en que es troba per posteriorment curar-lo. Si està el company inconscient s'ha d'aplicar l'epinefrina i considero que es més important poder despertar a un company i posteriorment quan ja es pugui moure o posar a disparar li podem aturar les hemorràgies per curar-lo. També destacar que m'ha semblat que no s'han prioritzat els objectius, en aquest moment de descontrol no s'ha prioritzat per posar a cobert i canviar la posició. Crec que ens passa sovint que quedem aturats en una posició que ha sigut compromesa durant molt de temps.
Quan ens hem retirat cap al bosc perquè hem sentit un vehicle hem començat a fer una retirada donant cobertura entre els dos grups. Aquesta retirada ha sigut correcta però destacar que quan es demana a un dels dos grups que donin cobertura es perquè estiguin alerta i en cas de rebre foc obrir foc de supressió. Ho comento perquè mentre suposadament A1 estàvem avançant he vist algun membre del grup A2 que encara estava en moviment. A partir d'aquest moment ha sigut complicat perquè ens han emboscat i no hem sigut capaços de sortir

La segona part ha començat a quarts d'una quan ha marxat en Viper, Magnetar i Kopant. La resta hem continuat apropant-nos cap a D2 / D1 (el complex de més al SE) per intentar localitzar un dels dos maletins amb informació. Hem fet dos grups de dos binomis A1 (ZeroQ i Frodo) i A2 (Diplock i Tuixó). Hem intentant seguir el que hem aprés però sense perdre la capacitat de reacció i velocitat de manera que tot i ser sota foc en alguns moments hem continuat avançant en posicions més segures però sense quedar-nos massa estona en una posició. L'aproximació podria semblar una mica "rambo" i efectivament hem tingut la sort que prèviament en la primera fase de la missió havíem pogut eliminar diversos objectius amb el llançador AT però des del meu punt de vista (que he de dir si dirigia jo l'atac :p) l'execució era força correcta ja que intentàvem abatre els contactes si els teniem a prop i si ens disparaven de lluny obríem foc de cobertura des d'un grup i l'altra feia un salt. De manera que hem pogut prioritzar en infiltrar-nos al complex i eliminar totes les amenaces de dins registrant casa per casa (per cert una zona molt xula per practicar CQB). Tot tenir totes les cases de dintre de la zona assegurades no hem trobat la maleta amb informació de manera que hem donat la missió per finalitzada.

Com ja hem vist en les partides anteriors les missions "Enemy Assault" son molt divertides i donen molt de sí. Anem millorant tot i que avui en la primera fase hi ha hagut una mica de descontrol i errors que hem d'evitar. Bona feina companys !

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS

DEBRIEFING

Pla de missió

L'esquadra Alfa composta per dos grups de 3 i 4 soldats, haurà de eliminar dos comandants enemics i recuperar dos maletins amb informació. Es desplaçaran per carretera en dos Humvees fins al IP i continuaran a peu o vehicles segons es vegi la situació, fins a F1. Allà reconeixeran la zona, demanar suport aeri per eliminar els vehicles enemics, netejaran una mica la zona i llavors procediran als punts marcats per completar les tasques.

Tasques:

- Recuperar dos maletins enemics amb informació.
- Eliminar dos comandants enemics. (Secundaria)

Execució

Faré un resum ràpid que avui estic cansat. Vam anar fins a l'IP, de camí vam trobar enemics, com diu en ZeroQ, els combois sota foc no s'han d'aturar fins arribar al punt final a no ser que l'amenaça sigui prou greu per requerir desmuntar dels vehicles. Per tant, podeu preguntar si ens aturem o no, però en moviment.
En arribar a l'IP ens aturem i faig un reconeixement amb l'UAV. Aquí vaig preguntar qui tenia terminal i coneixements, perquè aquesta tasca no l'hauria de fer el lider. Després avancem amb vehicles fins a F1. Allà després d'un moment de reconeixement ens ataquen amb morters? coets? no estava molt clar que era, en movem de lloc, i un cop s'atura tornem al mateix. També tenim una patrulla al darrera molt lluny, controlada. Demanem suport aeri per destruir els vehicles, el primer AH-99 es fa la titola un embolic i no em demana objectius, mentre arriba el següent, els trets dels enemics abaten a 3 de nosaltres inclòs jo que estic inconscient.
Aquí fer dos apunts molt importants, primer, us he de cobrir molt be, al simulador no es cobrim prou be, degut a la poca immersió del nostre soldat, i la limitació de moviments, però ens hem de cobrir com si ens anés la vida, que de fet es el que passa.
El segon apunt, com diu en ZeroQ, un cop els enemics ens detecten i disparen, no cal demanar permís per disparar (a no ser que hi hagin ordres especifiques), sempre hem de retornar el foc, un enemic que ataca i no rep resposta, ataca amb mes ferocitat. Sempre es retorna el foc amb foc.
Avançaré una mica, un cop eliminats els objectius amb els AT, un vehicle enemic s'apropa per davant nostre cap a la nostre posició, reculem per equips i ens cobrim als arbres, començant a desplaçar-nos cap a l'Oest per cercar un nou punt de reagrupació. Aquí ens ataca infanteria enemiga.
En aquest punt m'agradaria que recordeu quan ens van caure morters? i ens atacaven amb fusells. Son dues situacions distintes, i cal deixar clar que la manera d'actuar no ha de ser la mateixa, perque molt sovint he sentit el comentari típic de "o ens movem o ens eliminaran".
Quan em de canviar de posició i quan no:

- En una posició consolidada, assegurada, i/o planificada, que t'ataqui un enemic no implica necessàriament canviar de posició. Es mes que previst que l'enemic t'atacarà si et detecta, en posició assegurada estem a cobert, si sortim estem mes en perill. I si nosaltres iniciem l'atac, es obvi i lògic que l'enemic respongui a l'atac, per tant no te cap sentir canviar, ja sabíem que passaria. Nomes deixaríem una posició com aquesta en cas d'absoluta necessitat.
- En una posició no assegurada, i amb mala visual i un terreny desfavorable, es recomanable maniobrar per assolir una posició on puguem reagrupar-nos amb seguretat i recuperar la iniciativa.

Tenint en compte això, ahir al punt F1 no calia abandonar la posició en ser atacats, nosaltres pensàvem de fet atacar des d'allà. Nomes quan les explosions es van apropar massa, vaig ordenar moure'ns, i després vam tornar al punt inicial.
Quan fugíem del vehicle, vam acabar a un terreny desfavorable, no massa cobertura, per sota del nivell de l'enemic, i amb visual restringida per arbres baixos. allà si que el meu grup em va sentir dir que o ens movíem o la cosa aniria pitjor.

Per tant, tingueu presents, com diu una cita de la nostre web, que no s'ha de confondre mai moviment amb acció (Ernest Hemingway).

La partida no va anar tant malament, però el problema amb el JTAC, i alguns errors puntuals i una mica recurrents (falta de practica) la van dificultar mes del degut. També cal tenir en compte, que ser 7 persones per fer aquesta missió, no era un numero ideal ni molt menys, jo no podia establir una esquadra o equip de foc com a mínim per fer de seguretat, i ens vam trobar que nomes podíem fer una cosa a l'hora, o repel·lir l'atac o atacar nosaltres els objectius. En una situació com aquesta, calen com a mínim 12 soldats, 4 s'encarreguen de la seguretat, 4 cobreixen el front i ataquen, i els 4 restants al grup lider per dirigir tot.
Però com diu una de les altres cites que tenim a la web, "Fes el que puguis, amb el que tinguis, estiguis on estiguis" - Theodore Roosevelt.