Dilluns 20, partida ArmA 3 "Enemy Assault CO-36" a les 22h

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo

REQUISITS
ArmA3 + Estàndard CC

SITUACIÓ
El govern de l'Iran ha acomplert les seves amenaces després que l'OTAN aproves el bloqueig de mercaderies a les seves fronteres, i a començat el desplegament militar a l'illa d'Altis, que compte amb una base d'operacions avançades de l'exercit Català. El nostre govern per la seva banda, en veure fracassades les negociacions, i sense tancar la porta al diàleg, tot i que el govern de l'Iran en cap moment ha fet gestos per conversar, ha començat a fortificar posicions, i te previst el desplegament d'unitats de reforç.

La nostre part en aquest conflicte serà la de mantenir l'ordre i evitar que un exercit rebel venjatiu crei baixes a la població civil. Un tasca difícil atès que Altis te una important quantitat de població civil ocupant gran part de l'illa.

FORCES AMIGUES

- Batalló amfibi Garotes de la mort

- Batalló blindat Gossos de Guerra

- Esquadró de combat Voltors

- Esquadró de transport Vueling

- Flotilla de combat "Neptú"
-- 1 EADR "Equip Amfibi de Desplegament Ràpid".

FORCES ENEMIGUES

- Patrulla de infanteria motoritzada i vehicles blindats.

MISSIÓ

Per determinar segons informes d'intel·ligència.

EXECUCIÓ

Tasques

ADMINISTRACIÓ/LOGÍSTICA

Suport
- La base aèria proporcionarà el suport proper.
- L'evacuació medica serà a xarrec del portaavions Mare Nostrum.
- Les missions CAS seran a xarrec del portaavions Mare Nostrum.
- El foc de suport esta proporcionat per 4 peces mòbils d'artilleria M4 i 4 peces mòbils llançacoets M5 Sandstorm MLRS.

Abastiment
- Dins la base hi ha armament general.

COMANDAMENT/SENYAL
Cavallers del Cel SOP "Standard Operating Procedure"

APUNTATS
- ZeroQ
- Viper
- Frodo
- Diplock
- Tuixó
- Kopant
- Davidaf

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Re: Dilluns 20, partida ArmA 3 "Enemy Assault CO-36" a les 2

Per tots els assistents a veure si podem començar a promoure la rigurositat per dinamitzar la sessió amb les bases establertes a la darrera reunió de grup (convocatòria, llançament, planificació, equipació i execució)

- Convocatòria a les 22:00
- Al servidor a les 22:05
- Llançament de la missió 22:15: tothom llest en el seu rol per poder llançar la missió i anar a mapa
- Planificació de la missió 22:15 - 22:25
- Equipació 22:25 - 22:30
- Execució 22:30 - 01:15
- Passat aquesta hora límit analitzar la situació i arribar un consens amb els assistents

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya

Doncs jo ho tinc una mica difícil pel que fa als horaris, :(
Una setama si i una no surto de treballar a les 22:00 i tot i tenir la feina a 5 min en cotxe de casa, tot i que quan arribo a casa pujo directe al pc, m'és impossible arribar abans de les 22:15 - 22:20, per aixó si us haig de fer anar malament si cal només asistiré cada dos setmanes.

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS

Kopant said:
Doncs jo ho tinc una mica difícil pel que fa als horaris, :(
Una setama si i una no surto de treballar a les 22:00 i tot i tenir la feina a 5 min en cotxe de casa, tot i que quan arribo a casa pujo directe al pc, m'és impossible arribar abans de les 22:15 - 22:20, per aixó si us haig de fer anar malament si cal només asistiré cada dos setmanes.
Els horaris que posem aquí estan pensats perque la gent que no te el teu problema d'horari, estigui dintre i preparat a l'hora, i aixi tots gaudim d'unes partides que no acabin super tard. Si tu no pots per temes de força major, això no es cap problema, entra a l'hora que puguis i et reenganxes :çsi:

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo

Han assistit:

- Viper
- Diplock
- Frodo
- Tuixó
- Davidaf
- Kopant
- ZeroQ

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo

Un debriefing (o com diuen els anglesos AAR, After Action Review) molt ràpid

Nota1: Destacar que tot i ser el primer dia que implantem les bases (convocatòria, llançament, planificació, equipació i execució) ho hem aconseguit molt bé.

Planificació
Ingrés per carretera. Objectiu principal D1 eliminar artilleria. Secundari D2 trobar munció catxe.

A1:
Viper
Frodo (Metge)
Kopant (Ametrallador)
Davidaf (AT)

A2:
ZeroQ
Diplock (Ametrallador)
Tuixó (Explosius)

Execució
En intentar l'ingrés per carretera ens han abatut en el punt "Inserció fallida" a les 22:48 hora local.

Després hem replatejat la missió fent un salt Halo al punt de retrobament PR

Des del punt PR ens hem dirigit al cap davant A2 cap al punt E1. Pel camí hem perdut al lider d'A1 amb problemes tècnics. A2 no hem acabat d'arribar a E1 perquè hem vist un millor punt de vista d'una posició més al NE. Allà ens hem retrobat amb A1 quan hem començat a ser atacats del N de diversos contactes 4-5 a uns 500 m. A1 ha tingut baixes i entre A2 i Viper que es tornava a reagrupar hem pogut donar cobertura als membres A1 que necessitaven suport. En aquest punt crec que hi ha hagut una mica de caos, caldria potser comentar l'actuació que hem fet en aquest punt. Un cop normalitzada la situació hem demanat suport aeri marcant com a objectiu l'artilleria previament localitzada per en Diplock. El suport aeri ha fallat l'objectiu però ha deixat l'artilleria tocada i al descobert.

A A2 ens hem tornat a moure direcció a E1 per intentar abatre l'artilleria amb AT. Abans d'arribar a E1 hem aturat perquè hem trobat múltiples contactes propers a l'antena de telecomunicacions al SW de E1. A2 hem mantingut posició i A1 ha començat la marxa cap a E1. En aquestes noves posicions hem començat l'atac simultani desde A1 i A2 demanat suport aeri (helicòpter). En disparar A2 (ZeroQ) cap a l'artilleria ha fallat el tret i ha sigut l'acció de l'helicopter la que ha donat fi a l'artilleria. Des d'aquella posició A2 en perdut en Diplock (problemes tècnics amb la conexió) i hem hagut de recular Tuixò i jo direcció NE, muntanya amunt donant-nos cobertura mutuament. A1 ha pogut tambè atacar les tropes enemigues que ens estàvem atacant des de l'W.

Posteriorment hem fent neteja en posicions al S per poder acostar-nos a la ciutat. Des d'alla hem necessitat demanar suport de munició perquè tant A1 com A2 anàvem curts.

En tornar a entrar cap a Pyrgos hem abatut múltiples contactes, alguns que ens han atacat per les nostres 6 però afortunadament gràcies a la cobertura d'en Tuixò i el suport d'A1 han pogut eliminar els contactes a temps. Hem continuat avançant pel S fins a enfilar la carretera principal de Pyrgos cap al N. En arribar a una intersecció molt aprop de D2 ens hem aturat A1 i A2 i molt aprop teniem un munt de brosa acumulada al mig de la carretera. Als pocs segons erem morts tots els membres de les dues esquadres.

Tot i que es un resum molt ràpid la meva valoració de la missió es molt positiva. Crec que hem fet bona cobertura i bona feina. Potser la missió s'ha allargat massa en haver de reamunicionar-nos un altre cop però era arriscat entrar en combat curts de munició. Per la resta destacar que hem acomplert l'objectiu principal de la missió i ha estat una llàstima que tot hi haver divisat la muntanya de brossa no he tingut temps de comunicar a A1 del problema que ja estàvem al mig del fregat.

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS

DEBRIEFING

Pla de missió

L'Esquadra Alfa, amb set efectius, es desplaçà per carretera en Humvees fins a Dorida o es desviarà cap al Sud Oest muntanya a traves fins al punt E1. Allà farà un reconeixement de la zona, marcarà la peça d'artilleria, demanant atac aeri amb bombes GBU. Després el suport aeri acabarà de netejar una mica la zona de vehicles enemics i infanteria. Tot seguit Alfa es desplaçarà fins a la carretera al Sud Oest d'E1 per avançar fins a D2, cercarà la partida d'armes, destruint-les, i farà el camí invers per ser evacuats.

Tasques:

- Destruir una peça d'artilleria 2S9 Sochor.
- Destruir una partida d'armes enemigues.
- Eliminar dos comandants enemics. (Secundaria)

Execució

Alfa un cop, armats i explicat el pla puguem a dos Humvees artillats amb M2 i agafem la carretera principal que surt del Nord de la base cap a l'Est, A2 davant i A1 darrera. Després de sortir del camí a Dorida, a pocs metres, som destruïts els dos Humvees. Estic molt convençut que va ser un atac aeri, però m'estranya que després en tota la partida no veiéssim cap avio enemic. Si va ser un atac aeri no teníem cap opció, i si va ser tropa terrestre, haurem d'estar mes atents per la pròxima, per intentar evitar-ho.
Tots morts, vam continuar amb el pla original, però fent un salt HALO 1km al sud d'on ens havien eliminat, però no perdre mes temps. Ens vam reagrupar al PR i vam posar direcció cap a l'Oest, A2 davant. A mig camí a mi s'hem va congelar l'ordinador, per variar.
Un cop re-connectat, vaig fer un salt HALO a 2 o 3 km al sud d'E1, i com tinc Zeus vaig crear-me un quad per anar cap a Alfa. Quan estava arribant sento que son atacats des del Nord Nord Est. M'uneixo a ells i sense saber molt be com estava la cosa intento reconduir la situació i orientar la defensa. Dos son ferits, que son ràpidament posats a coberts i curats. Repel·lim l'atac i en centrem en la missió. Em trobo que no estem a E1, tot i no ser una mala posició, no tenim visual de l'Oest, i per tant no podem veure si ens ataquen pel flanc esquerra ni que enemics tenim per allà.
Fet el reconeixement, planifiquem un atac de dos A-10D seguits, un per la peça d'artilleria 2S9 Sochor i l'altre per l'FV-510 Warrior. El problema es que els dos A-10D arriben a l'hora, i la designació per laser no permet discriminar. Per tant els dos avions acaben atacant la peça d'artilleria. Els dos fallen i son abatuts.
El problema amb els A-10D en el JTAC, es que ataquen massa baixos i massa lents, i son molt vulnerables a la AA. Haurem de mirar si poden col·locar suport d'un altre avió mes eficient contra la AA abans d'enviar A-10D.
A2 demana atacar els vehicles amb el TITAN, el problema, com la setmana passada, es que si ataquem nosaltres ens detectaran. Tot i aixi els hi concedeixo, a veure que tal, A2 vol anar cap a E1 per no atacar directament des de la nostre posició. A mig camí s'aturen perque tenen tropes per la zona. Llavors decideixo que A1 anem cap a E1, ja que necessito una visual de l'Oest. En arribar detectem varies patrulles que van cap al Sud, allunyant-se. Un cop en posició, i veient que no hi han vehicles enemics a l'Oest, coordino un atac aeri amb l'AH--99 Comanche i els TITAN de A2. L'Helicòpter de combat destrueix l'FV-510 però A2 falla el primer tret al 2S9 (o no l'acaba de destruir), llavors ordeno a l'AH-99 que ataqui al 2S9, es Frodo qui marca sempre amb laser, destruint-lo. Aprofitem l'helicòpter de combat per atacar grups d'enemics, i A2 ens reporta que estan sent atacats per davant a poca distancia, marquem amb laser els enemics que ataquen A2 amb l'ultim míssil AP que li queda a l'AH-99, eliminant gran part de l'amenaça, acabem de rematar-los entra A2 i A1 mentre l'AH-99 retorna a base.
Ordeno a A2 que es reagrupi amb nosaltres, per avançar ja cap a D2. La idea es avançar per la carretera que baixa de la ciutat cap al Sud (direcció Nord). Després de saltar A2 fins el primer punt de cobertura, son atacats per una patrulla al Sud a la carretera. Entre els dos grups eliminem la patrulla, però llavors en venen mes per l'Oest. També després d'un intens tiroteig, eliminem l'amenaça. En aquest punt anem curts de munició, amb lo qual demano una capça de municions via aèria al Sud del AO, a prop de la carretera. Mentre A2 fa el primer salt, apareix una altre patrulla al Nord que eliminem entra A2 i A1 a uns 300m. Quan saltem fins a la posició d'A2 apareix a l'Oest un MSE-3 Marid que destrueix Davidaf amb el TITAN, un parell d'enemics al Nord a poca distancia que elimina A2.
Seguim cap al Sud fins trobar la capça de municions. En aquest punt veiem l'altre MSE-3 del que teníem noticia, i mentre ens preparem per atacar amb TITAN aquest en dispara, ferint en ZeroQ. Davidaf el destrueix amb el TITAN, curem en ZeroQ i com son la 01:00h parlem si continuar o deixar aquí la missió, es decideix continuar la missió.
Mentre ens rearmem, deixant a Kopant i Frodo per cobrir, detecten una patrulla a l'Oest que ens intenta envoltar pel Sud, per això cal que sempre hi hagi algú cobrint. L'enemic pren la iniciativa atacant, mentre A2 esta cercant el segon grup de la patrulla que estava flanquejant per l'esquerra (Sud). A1 ens veiem atacats per la dreta, pel que podia ser el segon grup que hauria canviat de lloc, i retornem el foc mentre ens repleguem en parelles fins la posició d'A2. Un cop en una posició mes alta amb mes seguretat, ordena destravar el contacte per continuar amb la missió. Ens dirigim per la carretera cap al Nord. Fins a la ciutat de Pyrgos. Avencem en dues columnes una bona estona, tot i que no es la manera mes correcte, estem massa a prop de zona enemiga i massa al descobert, es tard i em d'anar fent via. Un cops a l'entrada, ja si tornem a avançar per grups, cobrint-nos. Mentre canviem de la carretera on estem a la paral·lela de l'Oest, detectem enemics al darrera, i mentre preparem l'atac, inicien ells el foc. Està sent recurrent que detectem enemics i acabin obrint foc ells, em de repassar els protocols d'actuació, perque no pot ser que l'enemic agafi la iniciativa si els detectem nosaltres primer. Recordeu que en veure enemics em de limitar els moviments i res de posar-se dempeus, no dic que fos el cas ahir.
Repel·lim l'atac eliminat els enemics de la rereguarda i continuem cap a l'Oest. A2 elimina una estàtica que hi havia dintre del recinte d'una casa i avancem per la carretera cap a D2. A mig camí va explosiu un artefacte, segurament com informa en ZeroQ un cop morts, devia ser a una acumulació de brossa a la carretera. Com son les 2 i hem mort tots, donem la partida per finalitzada.

Valoracions finals

Ahir va anar molt be la missió, deixant de banda el primer intent i l'IED. Però va tornar a passar lo de la setmana passada, sou impacients a l'hora d'iniciar l'atac, i no valoreu be el risc. Si nosaltres ataquem, l'enemic ens detecta i ens dispara. Tenint l'enemic com a mínim dos vehicles, mes les estàtiques, i tota la infanteria viva, atacar es massa arriscant. Hem d'aprofitar el suport aeri i l'artilleria per anivellar la situació. Aixi com que nosaltres no disparem directament, tot i que l'enemic s'alerti, no es detecta. Heu de ser pacients i valorar les eines al nostre abast per destruir l'enemic.
Com ja veieu tot i que el començament es mes lent, desplaçament llarg, reconeixement, planificació, un cop iniciat el foc tenim molta acció, per tant no cal afanyar-se tant en atacar.
Podem veure, en comparació al meu error de la setmana passada, com quan els grups estan a prop entre ells, es poden donar cobertura mútuament, millorant molt la capacitat de supervivència.
També es important que veieu com no podem deixar de cobrir els nostres sectors en cap moment, ahir mes d'una vegada vaig haver de dir a algun company que no deixes de cobrir el seu sector, i ens van atacar per tot arreu moltes vegades, sense aquests sectors coberts, ens agüessin pelat abans. Se que es difícil vèncer la necessitat de mirar on mira el lider, o on s'ha detectar un enemic, però penseu que si un company a detectat un enemic al seu sector, es perque esta cobrint el seu sector, si tu no cobreixes el teu, no li estàs fent cap favor al company.
També m'agradaria remarcar quan vam ser atacats per una patrulla a la capça de municions, si recordeu, com explico vaig fer recular el nostre grups parelles, fins a una posició mes alta i mes a cobert, per destravar el contacte. Penseu que no sempre heu d'eliminar una amenaça, si no es objectiu de missió, i la situació no es la millor, podeu trencar el contacte, per fugir de la patrulla, o portar-la a un terreny mes favorable a vosaltres.

Be, en general com dic content, va anar molt be la missió d'ahir, la pròxima com vam dir mirarem de fer-la mes tipus incursió rapida, arribar, eliminar i sortir ç;)

Frodo

Ja en porto tres-cents
28 Febrer 2014
326
0
16
Sant Fruitós de Bages

ZeroQ said:
Des del punt PR ens hem dirigit al cap davant A2 cap al punt E1. Pel camí hem perdut al lider d'A1 amb problemes tècnics. A2 no hem acabat d'arribar a E1 perquè hem vist un millor punt de vista d'una posició més al NE. Allà ens hem retrobat amb A1 quan hem començat a ser atacats del N de diversos contactes 4-5 a uns 500 m. A1 ha tingut baixes i entre A2 i Viper que es tornava a reagrupar hem pogut donar cobertura als membres A1 que necessitaven suport. En aquest punt crec que hi ha hagut una mica de caos, caldria potser comentar l'actuació que hem fet en aquest punt.

Aquí vull fer un apunt, doncs hi vaig tenir a veure.

Quan es desconecta en Víper, en ZeroQ em deixa al càrrec d'A1. Mantenim posició sense problema. En reconectar en Víper ens diu que continuem cap a A2 que teòricament havia anat cap a E1. Ho comunico i en ZeroQ ens recomana deixar un efectiu per esperar en Víper. No ho vaig fer perque em va sembla força arriscat deixar un efectiu sol i per altra banda em sembla preferible reunir les patrulles per agilitzar la missió i així ho vaig comunicar (aprofitant per insultar en Víper ç:D ç:D ). L'error que vaig cometre és que vaig entendre implícitament que en Víper saltaria sobre nosaltres o molt a prop (no ho va dir), no a distància de Quad, pel que crec que hauríem d'haver-lo esperat a la darrera posició i reprendre la marxa junts.

En aquest moment penso que es va donar un altre problema. No recordo si A2 havia comunicat a A1 el canvi de posició però vaig haver de confirmar la posició d'A2 per apropar-mi, doncs estava més a l'est de la posició teòrica.

Quan vam arribar tot bé, però de sobte vam rebre foc. I aquí surt el problema important: Ningú sabia d'on ens disparaven. El foc venia de rereguarda i quan vaig intentar dir a A1 que obrís foc amb tot l'equip cap allà ja vaig ser ferit.
En resum, els errors que jo detecto i que penso que paga la pena que posem en comú:

1) En perdre un efectiu i assumir un altre company el comandament, encara que ja ha de saber el que estem fent, no suposar que sap tots els detalls, doncs de vegades estàs a cobrir el teu sector o a veure que li passa a un company i no tens la "foto" complerta del que està passant.
2) Si aquest efectiu es reconecta en breu, penso que el més prudent hagués estat esperar-lo formant perímetre si la posició és prou segura. No és bo exposar-lo a un avanç en solitari ni deixar a un company al mig del prat per esperar-lo, exposant-lo de més. Fixem-nos com en Víper va arribar a nosaltres a través de la linea de foc establerta.
3) Com diu en Víper, la importància de cobrir sectors. Si en aquest moment concret haguéssim estat tots atents no hagués passat. Aquí vaig fallar per no ordenar els companys d'A1 que ho fessin quan ens vam reunir amb A2. Quan vam rebre foc em va semblar que venia de la ciutat i vaig dir els companys de saltar la cobertura i els vaig posar just del costat on hi havia l'enemic.
4) Sota foc, retornar foc. Si hi ha un objectiu que ens dispara i ja s'ha identificat, no esperar ordre de foc.