Dilluns 15, partida ArmA 3 "Enemy Assault" a les 22h

Frodo

Ja en porto tres-cents
28 Febrer 2014
326
0
16
Sant Fruitós de Bages
#21
Sobre el tema de seguretat A1:
1) en el primer perímetre que vam haver d'observar, se'ns va encomanar específicament assegurar la zona propera als vehicles i la rereguarda. El perímetre va ser molt eficaç en tant en que tot el foc que vareu rebre venia de la vostra línia frontal. De fet, quan vam sentir foc vaig comunicar amb comandament per sol·licitar ordres i se'ns va dir de mantenir posició. Posteriorment, vam ser requerits per recolzar la defensa, pel que vam ascendir pel flanc esquerre nostre per agafar posició de tir i mentre fèiem això, vam ser requerits per donar suport a A3 que estava en una aparent situació compromesa al flanc D. Vam procedir segons ordres sense més incidents.
Per tant, discrepo de que el perímetre va ser ineficaç. Ineficaç hagués estat un atac per rereguarda o que no hagués hagut un punt de retirada segura. A més, cal tenir en compte que amb la posició que es va assumir tornava a presentar-se la disjuntiva de sempre: O trenquem contacte visual amb l'equip que em de cobrir (aquí havíeu despuntat la carena i l'anterior missió estàvem en una zona de sotabosc i matolls) o ens posem a sobre perquè no hi havia més espai (com va passar més tard).

2) Sobre l'atac als vehicles realment hi ha quelcom que hem de re-considerar:
a) Quan perdem un efectiu tardem molt en reaccionar: És habitual que hi hagi un company ferit i tardem molt en notificar-ho i reaccionar. Obviament això sol estar en relació a moments de tensió i fa difícil estar pendent d'això. Crec que els caps de grup haurien de dedicar-se a tenir control sobre aquestes situacions i ordenar el foc més que al fet de retornar foc en sí. En el cas concret d'ahir amb els vehicles, vam patir una baixa evident per l'explosió i no va establir-se una comunicació entre unitats fins molta estona de l'incident, el que va propiciar que les dos unitats que estàvem operatives vam actuar de forma independent en una situació que podia haver estat crítica. Nosaltres vam retrocedir per la carretera fins un mur i vam fer perímetre al vehicle. Aquí vaig establir contacte amb A3 i va ser quan vaig saber que estaven vius i al nostre davant.
b) Ja hem comentat d'altres vegades el fet que seria bo, previ a l'execució de la missió, que s'establis una jerarquia que fes que en cas de caure el líder, sabéssim qui assumeix el comandament i així successivament. Ahir, en aquesta atac que comento, fins que no va reaparéixer en Víper vam estar escapçats.

3) Moment de relax: Sí vaig ser jo, però l'eslògan s'ho va valer. Teníem els enemics més propers controlats a 800m i tot i que és cert que podia ser perillós....... vam riure.

4) Atac final a l'AAA: Res a afegir, crec que l'error va ser evident i hem de prevenir-lo amb més pràctica.
Només recordar el lema de seguretat: "¿QUIENES SOMOS? ¡¡¡¡¡¡SEGURIDAD!!!!!. ¿QUÉ HACEMOS? ¡¡¡¡¡NADA!!!!!! ¡¡¡HO-HA!!!"

Pel demés, enhorabona als que vau acabar la missió. Es compleix l'axioma que diu que quan Víper palma la missió roda bé.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#22
Efectivament Seguretat al punt D0 va fer el que se li va manar, per això comento que va ser un error meu en la col·locació de seguretat, que no va ser la millor (tot i que tampoc la pitjor). L'atac no va venir de les 12, va venir de les 12 de les 9 i de les 3, i les 9 i les 3 si es responsabilitat de seguretat. Però com ja he dit, va ser mea culpa al no valorar be la posició per vosaltres.

Ja hem comentat d'altres vegades el fet que seria bo, previ a l'execució de la missió, que s'establis una jerarquia que fes que en cas de caure el líder, sabéssim qui assumeix el comandament i així successivament.
Per això no et preocupis perque al capítol de "Maniobrar i atacar com una esquadra es descriu la jerarquia" ç;)

Es compleix l'axioma que diu que quan Víper palma la missió roda bé.
O dit d'una manera mes correcta, com el Viper fa la seva feina be, encara que mori la resta jugadors poden completar la partida ç;)
 

Diplock

Miquelet
Community Manager
23 Juliol 2012
818
3
18
#23
El tema que comenta en viper de tenir llesta la missió abans es solucionarà quan tinguem el server dedicat.
Referent a la resta dir que crec que s'ha d'establir la jerarquia tant si cau en viper com si van caient successivament la resta. Es pot fer automàtic segons rangs ara que la gent acabarà l'EBC i podrà ascendir o com es vulgui però que cada grup ho tingui clar. Ahir vaig agafar el rol de lider però el podria haver agafat en Frodo també, no estava clar com calia procedir.
Referent a l'atac final estic d'acord amb tot el que heu exposat que va ser un error unir a1 a a3, però en defensa de la meva actuació diré que la meva idea era pirar d'allà un cop aixafat l'objectiu però era tard i era molt temptador establir combat amb tota aquella gent i per això no us vaig fer enretirar.
De tota manera el millor de la missió va ser poder ordenar a en viper arrossegar rodes ç:D
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#24
A la vida real el tema de la cadena de comandament és fa habitualment per rang i posició.

Per exemple si cau el cap d'esquadra, el que l'hauria de substituir seria el lider del primer equip de foc ( que acostuma a ser el més experimentat, veterà i amb més rang dels caps d'equip ), sinó el del segon, i sinó el del tercer.

Dintre d'un equip el segon en comandament acostuma a ser el que porta el rifle automatic ( M249 ), desprès granader i per últim el fuseller ( i si desprès del cap d'equip el que té més rang i veterania és l'AR, després el GR i per últim el RF, que habitualment és el novato ).

Habitualment quan hi ha un canvi de comandament s'ha d'avisar al nivell inferior directe i al superior directe.

La comunicació seria quelcom aixi com ( imaginem que ha mort A1, que era el lider d'esquadra ): "a totes les estacions/equips aqui A2, A1 ha estat abatut, prenc control de l'esquadra".

NOTA: a totes les estacions, és el terme que es fa servir quan vols comunicarte amb totes les emissores de la xarxa. ( a veure si trobo un moment i us faig la llista de paraules clau per radio )

NOTA 2:

SL: Cap d'esquadra, TL: Cap d'equip, AR: fuseller automatic, GR: Grenader, RF: fuseller, MG: ametrallador, RTO: radio operador,

Per cert si sóm com a màxim 12 persones, jo recomanaria fer servir un nom per cada equip de foc ( Alpha, Bravo i Charlie ), aixi és més senzilla la comunicació i no dona llocs a confusió. Si no us agraden les lletres, podem posar-hi colors, o ciutats, o el que us vingui de gust.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#25
Per la meva part, només comentar que m´es de gran utilitat que publiqueu la composició de les esquadres i els rols asssignats amb antel.lació, ja que degut al meu horari laboral, puc preparar-me més o menys el perfil al mati del dia de la partida i així al vespre quan entro només haig de carregar-lo i retocar cuatre coses si cal.
I com que per als aspectes tècnics ja esteu els entesos, només dir-vos que m´ho vaig passar teta!!! çXD

"¿QUIENES SOMOS? ¡¡¡¡¡¡SEGURIDAD!!!!!. ¿QUÉ HACEMOS? ¡¡¡¡¡NADA!!!!!! ¡¡¡HO-HA!!!" ç;)