DEBRIEFING
Pla de missió
Una esquadra composada per 9 soldats avançaran per carretera en tres Humvees artillats (al final MRAP) fins al punt D0 per fer un primer reconeixement. Des d'allà es desplaçaran fins al sud d'E1, on A1-2 es situarà a la central solar de l'Oest (D2) i A1-1 se situarà a la de l'Est (D1), un cop establerta la BF i la seguretat, A1-3 avançara fins a D3 des d'on farà l'assalt final a la posició enemiga, per destruir l'antena de radio. Destruir el primer objectiu, tota l'esquadra es desplaçara cap al sud d'E2, seguint un patró similar amb A1-2 mes enrederit per cobrir la zona Oest de l'objectiu, perque A1-3 pugui cercar i destruir la AAA.
Tasques:
- E1. Destruir una torre de radio.
- E2. Destruir una AAA.
Execució
Be aquest dilluns també vam començar tard, entre unes coses i altres (ja mateix vaig arribar tard). Aixi que m'agradaria posar alguns apunts sobre això en comú.
- Hem de començar a tenir agilitat a l'hora d'equipar-nos, els perfils ja estant fets, i nomes cal personalitzar-los una mica segons la missió, hem explicat com funciona el Virtual Arsenal, i ja portem moltes partides i classes, per tant l'equipament hauria de ser una tasca rapida i eficient.
- Algú va suggerir que potser era en Buran que va bugejar els Humvees, tu Buran conduïes el primer Humvee que es va bugejar? el que va arribar l'ultim de la fila?.
- Ara que ja sabem que nomes entrar cal distribuir els equips amb l'AGM, (allò de fer-te lider de l'equip i tal), hauria de ser una feina automàtica. Nomes entrar no cal que el lider d'esquadra doni instruccions per coses com aquestes, nomes entrar els liders us encarregueu d'assignar grups i d'equipar els vostres soldats, a l'espera que el lider d'esquadra indiqui el pla de missió per veure com s'han de personalitzar els soldats.
- Des de l'staff volem veure si tenim alguna manera a les Enemy Assault de tenir la missió pre-planificada abans del propi dia de missió, però no sabem si serà possible perque les missions de les Enemy Assault son aleatòries.
Aquests apunts haurien de servir per agilitzar l'equipament i per tant començar abans la missió.
Imatge de l'execució.
Be, després de la planificació i l'equipament, vam pujar als vehicules per recórrer el trajecte per carretera (a l'ArmA 2 carregàvem els vehicles amb equipament, però a l'A3 com encara s'ha de fer manualment de moment no es fa, però si es te temps s'hauria de fer). Ja vau veure que anem aplicant alguns conceptes apresos en les classes, com els Punts de Reunió, però que per limitacions de temps passem molt de puntetes.
Un cop arribat al PRF (Punt de reunió final), desmuntem i A1-1 estableix un perímetre de seguretat, que no va ser del tot eficaç, però penso que va ser error meu, ja que no vaig indicar del tot be la distancia a establir, s'hauria d'haver fet en aquest cas mes proper.
Mentre A1-2 i A1-3 fem el reconeixement des de D0, i identifiquem l'antena objectiu d'E1, ens ataquen a curta distancia des de les 12. Retornem el foc, maniobro A1-2 perque assalti l'enemic mentre A1-3 cobreix (en aquella situació era millor aixi, ja que fer-ho al reves hagués implicat molts moviments i canvis de cobertura, A1-3 ja estava en posició de cobrir). Mentre repelim l'enemic ens disparen també des del Nord Oest esporàdicament, i uns pocs trets des del Sud. A1-2 es mou mes cap al Sud on troba enemics a la carretera (crec), i mentre els disparen ordeno a A1-1 recolzar A1-2 ja que vaig entendre que hi havia molts enemics (potser moure la seguretat hauria sigut un error fatal si l'enemic ens envoltava). A1-3 acaba amb l'enemic del Nord Oest i els altres dos grups fan el mateix. Tornem als vehicles per avançar cap al primer objectiu.
De camí, quan deixem la carretera principal i agafem el camí de terra cap al Sud Est de Nifi, A1-3 que va al capdavant s'atura per foc enemic, ordeno A1-1 mantenir-se a la carretera principal per cobrir la AO, i aquí crec que el nostre artiller (A1-2) comet un error, i dic crec perque no se segur cap a on apuntava, el nostre artiller hauria de cobrir el sector de 90º cap a la dreta, es a dir de la una i mitja fins les una i mitja. Sento el tret del AT enemic i veig el fum, però sense temps a reaccionar explotem A1-2, el van disparar des del Sud, es a dir a la 2 en punt de la formació, mes o menys. Morts A1-2 i sense en ZeroQ que havia de marxar, ens repartim Davidaf i jo, ell a A1-1 i jo a A1-3 fent respawn, i l'esquadra queda al comandament d'en Diplock.
Repel·lim l'atac, Diplock m'ordena reparar les rodes del seu vehicle, i re-emprenem la marxa. En arribar al Sud d'E1 deixem els vehicles a la central solar, i preparem l'atac. Ens ataque des de davant, els repel·lim amb algun ferit (jo mateix i això que estava super a cobert), avancem fins a D3 i mentre A1-1 cobreix A1-3 arribem a l'antena, plantem els explosius, i detonem. Molt be perque no vam avançar mes per cercar mes enemics, vam fer el que s'havia de fer, arribar detonar i marxar.
Aquí va haver un moment de relax, no preocupant, però que s'ha de vigilar, recordeu que el relax porta la ineficàcia i la fallada de seguretat.
Jo entenc el relax, soc el primer que quan no mano, com ahir després de morir, estic menys estressat, però es que quan fas de lider tot es estres i preocupació, ja que un error de la unitat ho assumeixes com un error teu, del teu lideratge. Però ja us dic, no passa res, va ser un moment distes, que no es va prolongar massa, i que es va mantenir la seguretat, simplement vigilem que això no pugui acabar en una abaixada de la guarda.
Un cop destruir el primer objectiu, vam avançar cap al segon, en l'avançament, jo no vaig veure les formacions perque anava d'home en punta, però em va fer l'efecte que avançàveu en columna, i en zona de combat, s'ha de mantenir una formació mes versàtil com el tascó per exemple, però ja dic que no vaig veure quina portaveu al darrera meu.
En arribar a D2, es van trencar els rols dels grups sembla, A1-1 i A1-3 ens vam ajuntar, de tal manera que no es podia establir aixi un bon perimetre de seguretat, i ho vam pagar car mes endavant. Vam localitzar l'objectiu, i el vam decidir atacar des de camp obert, amb un mur baix de pedres de cobertura, quan teníem a D2 que estava allà mateix cases i murs. No ho puc assegurar, però potser en alguna casa de dos plantes podríem haver disparat els AT, i tots estaríem mes a cobert. Un cop destruir la AAA, ens van disparar i vam retornar el foc, fins aquí be, però a partir d'aquí ja hi van haver una successió d'errors, en part motivats pel trencament de la separació d'elements.
Un cop retornat el foc, i sense demorar-nos, hauríem d'haver començat la reculada coordinada per trencar el contacte i aixi retornar als vehicles i cap a base. En comptes d'això ens vam quedar immòbils allà, repel·lint atacs i veiem com ens flanquejaven per ambdós costats. A mes, no vam fer cap maniobrar per contrarestar el flanqueig enemic, ja sabeu un grup cobreix i l'altre flanqueja per exemple. Tampoc es va aprofitar el suport aeri i d'artilleria, era un moment ideal per demanar un suport aeri per cobrir la nostre retirada, si be hauria trigat una mica, vam estar molt de temps allà, massa. La falta del metge es va notar i molt, sense un rol dedicat, i sense tot l'equipament medic del metge, vam fer el que vam poder amb el que portàvem cadascú, i va ser insuficient. Quatre companys van quedar inconscients, els restants van recular i jo vaig queda sol a la dreta, vaig carregar un company a l'esquena per moure'l a una posició mes segura, però em van ferir, i com estava inconscient, era tard, i ja havia mort abans, vaig decidir que jo ja no podia continuar.
I aixi va anar la missió d'ahir, tot i els errors, em va agradar i es va notar la instrucció. Abans de continuar un apunt que volia fer, tot i que la part final va tenir certs errors, cal remarcar que en Diplock igual que la resta no fa normalment de lider d'Esquadra, si no d'Equip, i es mes que comprensible que per falta de costum portar tota una esquadra el va poder atabalar i per això es van cometre errors, no es pas motiu de preocupació, es perfectament comprensible, i serveix com a lliçó.
Ara us deixaré uns apunts importants:
- Tenir en tot moment clara la missió i les tasques (un cop objectiu complert, passar al següent, no mantenir el contacte innecessàriament).
- No caure en la immobilitat, restar disparant sense fer res mes, a una posició compromesa, sense bona cobertura i sense consolidar, pot ser perillós. Les tàctiques i maniobres enemigues requereixen de tàctiques i maniobres pròpies.
- Si el contacte enemic deixa de ser necessitat, trencar el contacte enemic, disparar-se per matar simplement no dona cap redit.
- Mantenir en tot moment la separació entre elements, dintre de la lògica de combat.
- Recordar que en algunes missions tenim suport aeri i artiller.
- El metge es un rol cabdal, per les capacitats i per tot el material medic que porta.
Conclusió final
En general bona missió, hi van haver encerts i errors, però crec que els conceptes i tècniques s'aprenen be i mica en mica es van aplicant millor. Cada vegada es mes fàcil per mi fer de lider, ja que cada vegada feu de forma mes automàtica la vostre feina. Com sempre jo també cometo els meus errors i procur-ho millorar.