Re: Dilluns 13, partida ArmA 3 "Enemy Assault CO-36" a les 2
DEBRIEFING
Pla de missió
Una unitat de 6 soldats embarcaran a base en un UH-80 i es desplegaran a 3km al nord de l'AO. Camiran cap el punt E1, una muntanya a 600m al nord de l'AO per fer un reconeixement de la zona.
Des d'allà primer marcaran amb laser la peça d'artilleria 2S9 Sochor perque un A-10D carregat amb bombes de guia laser GBU el destrueixi.
Un cop eliminada l'artilleria, atacaran des de la mateixa posició per netejar la zona, abans de poder baixar al poble a cercar el comandant enemic.
El rescat d'hostatges es secundari, atès la limitació d'efectius i temps.
Tasques:
- Destruir una peça d'artilleria 2S9 Sochor.
- Eliminar un comandant enemic.
- Rescatar 2 hostatges. (Secundaria)
Execució
Embarquem al UH-80, rumb LZ Eco, com ja sol passar, l'enemic detecta el UH-80, danyant aquest i obligant als pilots IA a fer un aterratge d'emergència. Queda pales que 3km de distancia per fer una inserció aèria amb la IA com a pilot es insuficient, haurem d'ampliar a 4km i veure que passa. Un cop aterrats i curats, posem rumb a E1.
A mig camí ens trobem una patrulla de tres a la rereguarda, semblen alertats per l'helicòpter, però no ens han trobat encara, tot i aixi van en rumb cap a nosaltres. Decideixo que poden representar una amenaça per la missió, aixi que preparo una emboscada. La idea es que mentre A1 manteníem visual dels enemics, A2 es col·loques a la dreta per fer un atac en L. El problema arriba quan estem a punt de perdre de vista els enemics, i A2 encara no els veu, ja que estem a diferents costats de la muntanya. Aquí haig de decidir si aprofitar la oportunitat, ja que l'enemic esta a curta distancia d'A1 i a mes en oblic posterior, o deixar-los passar, ja que porten rumb cap a A2, i seguir-los per fer un atac coordinat amb A2.
Em decanto per la segona opció, que si be no era pas un error, atès com va anar, crec que el millor hauria segut aprofitar la oportunitat. La lliçó a aprendre es que per molt ben planificat que tinguis una acció, aprofita les oportunitats quan es presentin. L'enemic, eren 3 i A1 érem tres, estàvem a uns 50m per darrera d'ells, una posició molt bona per eliminar-los.
Com els vam deixar passar, els vam perseguir, però van canviar una mica el rumb i van passar per la dreta d'A2. Quan els teníem A1 i A2 en visual i estàvem a punt d'atacar, ens van veure i van iniciar ells el foc (van agafar la iniciativa). Els vam poder eliminar però va ser una situació mes arriscada.
Addicionalment al darrera d'ells, al següent turó, va aparèixer una altre patrulla de tres que ens va fer la guitza. Un cop eliminades les patrulles, vam prosseguir l'avanç cap a E1.
En arribar a E1, vam fer un reconeixement, marcant enemics i vehicles, però no vam trobar el 2S9 Sochor. Vaig manar a A2 que es desplaces a l'esquerra (Est) 200m a veure si el veien, com va ser negatiu, el vaig manar avançar uns 200m muntanya avall (Sud) per canviar la cota, també contacte negatiu. Llavors els vaig manar desplaçar-se a la dreta (Oest) uns 200m, al costat Oest de la muntanya. També contacte negatiu. En aquest punt vaig decidir canviar el pla, deixar de banda l'artilleria de moment, i centrar-nos en el rescat dels hostatges, que ja teníem dues cases identificades com a possible localització dels hostatges i eliminació del comandant enemic.
Aquí vaig cometre un error recurrent en mi, vaig separar massa la unitat. Vaig enviar a A2 uns 600m al Sud Oest, a un turo a la costa, a l'Oest del poble de l'AO. El nou pla era netejar la zona amb un atac en L a distancia. El problema es que en està tant separats, no ens podríem cobrir entres nosaltres de manera efectiva, com vam comprovar després.
En arribar a2 a posició, va detectar per fi la peça d'artilleria, Vam demanar atac d'A-10D amb marcació laser de A2, l'A-10D va destruir la peça, però es va estavellar contra la muntanya, coses de la IA. A mes nomes entrar l'A-10D a l'espai aeri enemic, aquests van fer explosionar els hostatges, justament a les posicions on creiem que estaven. En aquest punt, A2 va demanar permís per atacar, denegat perque encara quedaven 2 BTR-K Kamish i 2 Ifrids artillats. Tot i que l'enemic estava ja alertat, no sabia de nosaltres, nomes de l'A-10D, atacar era convidar els vehicles a que ens facin saltar pels aires, com ja ens ha passat altres vegades. Hem de mantenir la calma i esperar el moment oportú, no atacar sense garanties. Encara que l'enemic s'apropi a tu, no vol dir que t'hagi detectat, es millor que 3 soldats enemics avancin cap a tu, sense saber si et detectaran, que tot un exercit inclòs 4 vehicles artillats et detectin i disparin.
Llavors vaig demanar un altre A-10D per eliminar els vehicles restants, aquí tinc una mica borrosa la memòria i no se si vam eliminar tot amb l'A-10D o vam fer servir els nostres TITAN.
Un cop eliminada l'amenaça dels vehicles, vaig ordenar l'atac dels dos 2 grups. El pla era netejar la zona, i llavors A1 avançaríem des de la petita vall que teníem en front, coberts per A2, i en reagruparíem en E2, una casa al principi del poble.
Va passar lo previsible, despres d'una estona disparant, els enemics ens van atacar a A1 per tot arreu i a poca distancia, com vaig cometre l'error de separar massa els grups, A2 no podia ajudar-nos. A1 vam lluitar a la desesperada, però atacats per 3 fronts, no vam poden replegar-nos i vam acabar morts els tres.
Llavors vam fer salt HALO a la rereguarda d'A2. Ens vam reagrupar amb ells, i des d'allà vam avançar cap el poble, per eliminar el comandant. Vam anar avançant pel carrer principal netejant cases i cobrint-nos entre grups correctament. En un dels punts es van cometre dos errors, un soldat MG enemic ens va sorprendre per l'esquerra a pocs metres, sector a cobrir per A2. Recordeu que hem cobrir els sectors sempre, precisament per evitar això.
I l'altre es que jo vaig detectar una
APERS Bounding Mine (mina saltadora) (
imatge), i Frodo va decidir fotre-li un tret directament, ferint-me a mi i no se si algú mes. Quan detectem explosius, mines, IED enemics, no els hi dispareu. Primer s'ha d'avisar, s'ha d'establir un perímetre de seguretat per evitar que una detonació accidental o intencionada fereixi els companys. Després s'ha de decidir com actuar, evitant el dispositiu, desactivant-lo, o fer-lo explosionar, però mai podeu fer explosionar un artefacte sense permís i sobretot sense avisar. Vam tenir sort ahir de no morir uns quants.
Llavors vam anar avançant repel·lint atacs enemics, vam acabar de netejar les coses del carrer, i vam decidir provar sort a les dues cases del perímetre del a tasca, al nord uns 100-200m. Allà va aparèixer un Ifrid, en ZeroQ no aconseguia tenir angle d'atac amb el TITAN, i jo molt erroneament vaig decidir saltar cap a A2 que estava al graner, sense ordenar ni tan sols cobertura del meu salt. Salt que igualment no hauria d'haver fet, sota l'amenaça de un vehicle artillat, em de mantenir posicions i pensar ve l'estratègia. En mig del salt em vam eliminar.
Fins aquí el meu debriefing, en general la missió va anar bastant be, es van cometre errors, jo també, i el rescat dels hostatge va fallar per culpa de la missió, no nostre.