Dilluns 13, partida ArmA 3 "Combat dinàmic" a les 22h

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS

REQUISITS
ArmA3 + Estàndard CC

SITUACIÓ
Tropes rebels amenacen la pau a l'illa d'Altis, la situació posa en perill els civils mentre els països aliats miren cap a un altre costat degut a interessos econòmics. Degut a la delicada situació política, el nostre país nomes ha pogut establir una petita Base d'operacions avançades (FOB en anglès), el Campament Cavallers, que amb la seva limitada disponibilitat de recursos haurà de mirar de mantenir la pau com pugui en la seva zona d'operacions.

La nostre part en aquest conflicte serà la de mantenir l'ordre i evitar que un exercit rebel venjatiu crei baixes a la població civil. Un tasca difícil atès que Altis te una important quantitat de població civil ocupant gran part de l'illa.

FORCES AMIGUES

- Batalló amfibi Garotes de la mort

- Batalló blindat Gossos de Guerra

- Esquadró de combat Voltors

- Esquadró de transport Vueling

- Flotilla de combat "Neptú"
-- 1 EADR "Equip Amfibi de Desplegament Ràpid".

FORCES ENEMIGUES

- Patrulla de infanteria motoritzada
- S'estima que els rebels tenen pocs vehicles blindats pesats.
- No es preveu antiaèria.

MISSIÓ

Gràcies als documents robats en la missió de inserció nocturna, hem pogut saber que les forces enemigues han comprat el que sembla ser un aparell de transvasament per aeronaus, el que podria indicar que volen armar-se amb avions de combat. La vostre missió es fotografiar l'aparell i destruir-ho. S'ha localitzar en un recinte a zona enemiga, fortament defensat.

EXECUCIÓ

L'aparell es troba dintre d'un recinte tancat, amb varis edificis i ben cobert. Sereu inserits en helicòpter a l'Est de l'AO. Des d'allà us desplaçareu a peu amb extrema precaució (es territori controlat per les forces rebels).

Atacareu el recinte, suprimint les forces enemigues i assegurant la zona. Heu d'actuar ràpid, ja que les forces rebels poden enviar reforços. Tot i que les fotografies aèries mostren un numero reduït d'efectius, se sap que tenen un contingent important de soldats en tot el recinte, així que haureu d'actuar amb contundència. Degut a la localització i als últims informes sobre reforços antiaeris de l'enemic, no tindrem suport aeri.

Aquest es l'aparell que heu de fotografiar i destruir. Consta de dos parts, una gran amb tubs i una mes petita. Es molt important fe fotografies abans de destruir-ho, per poder rastrejar els venedors i esbrinar la intenció de l'enemic. Per fer-ho feu captures de pantalla, sense captures de les parts importants com etiqueta de model, numero de serie, etc... no es donarà per valida.

Hi han civils a les cases de fora del recinte, ja que es zona urbana no ocupada, per tant s'ha de limitar l'ús de la força fora del recinte.

Tasques
- Fotografiar els dos aparells de transvasament de combustible.
- Destruir els aparells.

ADMINISTRACIÓ/LOGÍSTICA

Suport
- El portaavions Mare Nostrum proporcionarà el suport proper.
- L'evacuació medica serà a càrrec del portaavions Mare Nostrum.
- Les missions CAS seran a càrrec del portaavions Mare Nostrum.
- El foc de suport esta proporcionat per 4 peces mòbils d'artilleria M4 i 4 peces mòbils llançacoets M5 Sandstorm MLRS.

Abastiment
- Dins la base hi ha armament general.

COMANDAMENT/SENYAL
Cavallers del Cel SOP "Standard Operating Procedure"

ROLS

ESQUADRA ALFA 1 - Canal alternatiu 5 - Freqüència 41

SIERRA 1-1 - Element de pilots- Canal 4 - Freqüència 204/41
- Pilot: IA/Viper
- Copilot: IA

ALFA 1-1 - Element de tiradors- Canal 1 - Freqüència 201
- Tirador lider: Lliure
- Tirador: Lliure

ALFA 1-2 - Element de suport - Canal 2 - Freqüència 202
- Lider d'esquadra i patrulla: ZeroQ
- Tirador: Arnau
- Metge: Viper
- Granader: Moska

ALFA 1-3 - Element d'assalt - Canal 3 - Freqüència 203
- Lider d'equip: Diplock
- Fuseller: Anthas
- Fuseller: Magnetar
- Granader: Silverarrow

APUNTATS

- Viper
- Anthas
- ZeroQ
- Magnetar
- Moska
- Silverarrow
- Arnau
- Diplock

Han participat
- Balder
- Arnau002
- ZeroQ
- Viper
- Moska
- Diplock
- Anthas
- Magentar
- SilverArrow

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Missió no acomplerta.

Aqui us deixo les captures de partida retocades.

Aquest franctirador enemic va estar a punt de rebentar-vos a tot A3 a traves de la finestra, sort que el vaig veure a temps.

Malauradament, aquest altre cabró em va matar a mi. Consell, amb mires ACOG a tan poca distancia no mireu d'apuntar amb la mira, es triga els mil·lisegons justos perque l'enemic sigui mes ràpid que tu.

El meu cadàver encara està esperant que l'aneu a recollir.

Alguna cosa em diu que la missió va ser difícil...... o que mes d'una estava en aquells dies del mes.

L'enemic que va pelar en Silverarrow.

I a molt poc de pelar dos mes ç;)

L'equip de forces especials fent un Mojito abans d'anar a salvar el cul a Alfa.

Per això sempre us dic que us cobriu be, mai saps qui et pot estar observant.

Els tiradors van estar molta estona, moooooolta, massa exposats.

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
Jo a la partida d'ahir m'ho vaig passar molt bé. Hi va haver més enemics que a les altres partides i això es va notar crec per les següents raons.

- Estem acostumats a tenir poques patrulles i això combinat amb un avan¢ conservador va fer que ens envoltéssin. Tenir mods que milloren la AI no ajuda ja que entre ells es demananen ajuda i acaben tots a la nostra posició. Aquesta és una situació recurrent i que ens passa molt sovint. El que crec que hauriem d'aprendre és a moure'ns de forma més agresiva cap a l'objectiu.

- També des del meu punt de vista no es van utilitzar del tot les "armes" que teniem a la nostra dispoció. Intentem quedar-nos massa a cobert dintre les cases sense adonar-nos de que no tots nosaltres tenim visual a través de finestres/portes i això fa que tinguem un parell de fusells menys (un 10% dels nostres efectius!) ni tampoc tenim visual completa del que passa al nostre voltant.

- Crec que hem de millorar a més a més la coordinació entre equips de foc i el suport que ens puguem donar entre nosaltres mateixos i donar més informació als líders d'esquadra i de foc per tal de que puguin reaccionar millor.

- Aprendre a tornar a agafar la iniciativa (què fàcil que és escriure-ho!) i no sempre posar-nos en situació defensiva (dins d'una casa, dalt d'un turó, etc) sinó fer ús de maniobres per acabar més ràpidament amb l'enemic.

En general jo no rebaixaria la dificultat de les missions ja que només amb missions com la d'ahir podem veure les nostres mancances i millorar la qualitat del grup. Per últim dir que això que dic és totalment subjectiu i que no va dirigit a cap dels que feien de líder: jo ho hagués fet, pel que ha passat a altres partides, pitjor!

Ens veiem a la propera i Viper, bona missió!

Anthas

Nou usuari
21 Juny 2015
28
0
0
jajajaja.... Si, sembla ser que em van fer bastanta pupeta.... molta saaangg!!! Vaig passar-me la meitat de la partida sobant-la.... :çrubl: Només volia agrair al metge que em permetés arribar amb vida a l'evacuació... tot i que em vaig sobar de nou al heli i vaig acabar caient! :çno:

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
Viper said:
Una petita observació, tenint en compte que en aquell moment ens vam moure jo i el Magnetar (a proposta del Magnetar amb "teoricament" cobertura de l'esquadra de Suport)... ç?|

(Mentres el Mosca curava a l'Anthas a dintre la casa petita)

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Magnetar said:
Tenir mods que milloren la AI no ajuda ja que entre ells es demananen ajuda i acaben tots a la nostra posició.
Només matisar això. Ahir només la meitat com a molt dels enemics del AO es va apropar a vosaltres a E3. L'altre meitat es va quedar a la seva zona defensant. La resta d'enemics van ser les patrulles del combat ambient que van venir en ajuda dels seus companys i no van ser totes. De fet van anar menys enemics a E3 de lo que us penseu, però la situació era tan complicada per la posició, que van semblar mes ç:D

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
Viper said:
Magnetar said:
Tenir mods que milloren la AI no ajuda ja que entre ells es demananen ajuda i acaben tots a la nostra posició.
Només matisar això. Ahir només la meitat com a molt dels enemics del AO es va apropar a vosaltres a E3. L'altre meitat es va quedar a la seva zona defensant. La resta d'enemics van ser les patrulles del combat ambient que van venir en ajuda dels seus companys i no van ser totes. De fet van anar menys enemics a E3 de lo que us penseu, però la situació era tan complicada per la posició, que van semblar mes ç:D
El problema no va ser la quantitat d'enemics. Sinó que ens van neutralitzar. Vam regalar l'iniciativa i la IA ens va rodejar, fins al punt de que es passejaven entre les cases on erem. La part curiosa és que erem forces, però al quedar estancats i en part mal colocats vam perdre totalment el control de la situació, cosa que s'ha d'evitar.

Anthas

Nou usuari
21 Juny 2015
28
0
0
Ahir volia comentar això dels flancs i se'm va oblidar... Realment va ser un festival del flanqueig per la IA, ens van destrossar, sempre des dels laterals... El Silver i jo ens vam parar a un muret que només donava cobertura frontal pràcticament (mea culpa, vaig parar allà pensant que no hi estaríem massa estona) i ho vam pagar car al quedar allà atrapats. Potser va faltar estar més pendents dels flancs (jo el primer) perquè si haguéssim estat controlant-los més tota l'estona no ens haurien pillat amb els pantalons als turmells tantes vegades...

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Així en fred, després de la missió, aquest va ser el problema en la defensa perimetral, assolint ja la posició.

En groc trobeu la defensa que vam fer nosaltres a la partida, una defensa de poc abast, centrada només en l'entorn mes immediat. Si be es cert que això ens protegia millor de les bales, no ens donava prou abast de foc.

En vermell, teniu un defensa mes acurada que podríem haver fet. Fixeu-vos que només he posat 4 zones, però érem mes i per tant encara es pot defensar millor.
Els soldats col·locats al mur de la dreta, tenia una defensa total des de l'esquerra, ja que era zona controlada per nosaltres, i fora de la línia de visió de l'enemic. L'únic punt perillós es la part superior de la imatge, però això es soluciona cobrint-la amb un soldat des de una de les finestres de la casa allargada, mes l'equip de tiradors.

Un dels soldats a dintre de la casa petita de l'esquerra, podia cobrir molt be des de la finestra cap a l'esquerra (Est), i un altre soldat, cobrir la pujada del nord. Encara ens restarien 1 o 2 soldats si comptem el lider d'esquadra per cobrir.

I aquest es l'anàlisi de l'àrea ocupada per nosaltres, com veieu, només ocupàvem les cases. Fixeu-vos que parlo d'àrea ocupada, no dic coberta. Com veieu els enemics podian entra dintre del perimetre exterior de les cases.

En canvi, amb un desplegament mes correcte, com el que comentava abans (i que sempre es pot millorar mes clar), l'àrea ocupada hagues sigut mes gran, i hagues abastat tot el recinte.

Que extrec de tot això, en resum:

Com ja vaig comentar (fixeu-vos que les conclusions es mantenen), les posicions elevades, si no disposem d'una gran defensa, o si no tens efectius suficients, son difícils de defensar.
No es el mateix cobrir que ocupar. S'ha de crear un perímetre de seguretat al voltant del qual l'enemic no pugui entrar i nosaltres ens puguem desplaçar amb seguretat, per qualsevol cosa (curar, parlar, canviar de sector, etc...).
Deixar la col·locació i cobertura de l'esquadra en mans de tothom, no proporciona una seguretat perimetral eficient, els líders (en plural) han de coordinar-se per proporcionar la millor cobertura possible.
Els tiradors per molta bona visual que tinguin, poden tenir punts morts importants (ahir ells no tenien cap visual de l'Est d'E3.
Els edificis per dintre ofereixen una gran cobertura immediata, però no sempre la millor visual perimetral, s'ha de mantenir un equilibri per tant.

24 Novembre 2014
120
0
0
Girona
Sobre lo de que se'm veu d'una hora lluny diguéssim que la IA no pensava el mateix ç;) . Em vaig moure més avall de la meva posició perquè ens havia vingut un enemic per darrere i llavors volia cobrir més part del complex enemic.
Segurament aquesta imatge és de quan em disparava un enemic des de darrere la vostra posició, és el que em va ferir varies vegades perquè costava de tocar-lo ja que només se li veia la part de dalt del cap. Per culpa d'aquest més tard em vaig desmaiar.

A més a més a la zona des d'on se'm podia veure ja no quedaven contactes enemics.