DEBRIEFING
Pla de missió
Una esquadra composada per 11 soldats avançaran fins al punt 2 per fer un primer reconeixement, es marcaran objectius, i A3 avançara fins al punt 3, per iniciar l'atac, mentre A1 proporciona la seguretat. Un cop eliminada la AAA i la primera artilleria, es continuara l'atac segons es sigui la situació.
Tasques:
- Destruir dues peça d'artilleria 2S9 Sochor.
- Destruir una AAA.
- Destruir una torre de radio.
- Eliminar un comandant enemic (Secundaria).
Execució
Vam anar una mica de cul, ja que vam començar tard degut a que alguns per motius de feina ja arribaven tard i teníem uns quants reclutes nous. Per això cap problema, es normal, però hem d'anar mirant de ajustar-nos cada vegada millor als temps de missió, per no acabar tard.
Imatge de l'execució.
Un cop designats, grups, lider i rols i equipats, vam fer un avançament ràpid degut l'hora que era per la carretera exterior de l'Oest fins al punt 1. Allà A3 va demanar posicionar-se a la casa a l'oest de la corba de la carretera, tot i que flexibilitat i adaptació son bones, allà hauria d'haver sigut A1 que es posiciones, ja que al no fer-ho els rols es van invertir, com mes endavant veurem. Aquí la culpa va ser meva per no pensar uns quants passos cap endavant, que un lider sempre ha de fer.
Un cop posicionat A3, A2 i A1 vam avançar per la carretera interna fins al 2. De camí vam topar amb enemics a la part Nord dels barracons, amb un parell de ferits (jo mateix) per culpa d'un enemic fent clipping. Arribats a l'ultima casa, A3 va avançar cap a la nostre posició. Al meu parer l'avançament va ser massa lent, nomes havien de recórrer 200 metres per un camí on acabàvem de passar nosaltres i on teníem establert un perímetre. Tot i aixi, es millor se massa previngut, la seguretat davant de tot.
Un cop arriba A3 s'encarrega de netejar el barracó, com deia abans, al invertir els rols, vam A2 i A1 obrir camí, i vam haver d'esperar a A3 per netejar la casa, si haguéssim mantingut els rols, tot això hagués sigut mes ràpid.
Un cop net el barracó, vam fer un cop d'ull a la zona. En veure la AAA i l'artilleria, vam moure A3 cap al punt 3, cobert per A1. Aquí A1 va cometre un error recurrent, i era anar massa a prop d'A3. L'equip de seguretat ha de ser a una posició enrederida i separada d'assalt, ja que no ha de participar de l'atac, si no que nomes ha de cobrir a A3, uns 20m no es distancia suficient, això es com anar junts, com a mínim s'haurien de deixar uns 100m de distancia o mes. En la situació d'ahir, i vist ara amb calma, ja hauria d'haver establert a A1 amb A2 al punt 2, ja que a l'hora que podria cobrir l'avançament, també podria establir la seguretat de la base de foc, i això si que era la meva responsabilitat.
Precisament sobre això ultima, quan A3 i A1 avançaven, A2 vam ser assaltat a boca de canó per enemics, que vam eliminar sense baixes amigues, però en una situació molt perillosa, ja que si haguessin estat jugadors, segurament no hauríem sobreviscut.
Un cop A1 i A3 arriben al punt 3, i tenint en compte que des del punt 2 teníem una visual molt dolenta, vam avançar A2 cap al punt 3. Aquí vaig cometre un altre error, que va ser apilar totes les forces a un sol edifici. Haques estat molt millor deixar A2 i A1 al punt 3 i que A3 avances a la benzinera que teníem 200m a l'est, a la cruïlla, per iniciar l'atac.
No vam tenir prou temps de planificar l'atac, ja que una patrulla enemiga ens va flanquejar pel Nord, i vam haver d'obrir foc al mateix temps que una altre patrulla ens va atacar des de l'Est, obrint dos fronts. Mentre A2 i part dels altres repeli-em l'atac, A1 eliminava la peça d'artilleria a 150m. En aquesta situació A3 em deia que no tenia visual de l'enemic al Nord, el que va dificultar l'atac, aixi que els hi vaig ordenar moure's al balcó Nord dels barracons, tot i que per confusió d'ells o mala comunicació meva van anar a l'edifici en construcció adjacent de l'Est i mentre repeli-em l'atac vaig ordenar A3 moure's cap a la dreta (Sud) per maniobrar i no ser un objectiu fàcil.
Un cop en calma, A3 es va situar al turonet de la cara Est de l'artilleria per tenir visual dels blindats del complex, i mes o menys aquí es va acabar l'execució seriosa per un atac final mes distes degut l'hora.
Ara us deixo uns apunts que he fet.
- Suport han de ser 4 i no 3 si som suficients, ja que si no la seguretat es massa compromesa.
- Posar marques amb els noms dels grups va ser un error, que no fem mai, però ahir s'hem va passar, normalment fe servir altres lletres com Eco, Zulu, etc...
- Quan es facin servir els AT, vigileu molt, sobretot a prop d'edificacions o dintre, la deflagració rebota als obstacles i pot ferir o matar.
Be, per ser una primera partida d'uns quants, no va anar malament, però òbviament s'ha de consolidar el grup. Ara de moment tenim habilitat el reviure, però en algun moment es traurà, i llavors si es mor o el metge no pot curar-te s'ha acabat. I lo de les capces es van posar per error del simulador, perque el que no fem es posar pas capces per rearmar-se. Però be, en general be.