Bones,
avui us parlaré una miqueta de les diferents opcions que tenim al mercat actual (i tambè les que ja estan obsoletades) si voleu fer una experiència de joc més realista a jocs com l'Arma. Per als simuladors segur que tots ja conexeu de tot però, i per l'Arma?
Com tots sabreu l'evolució dels interficies d'usuari amb l'ordinador va tenir un salt inmens des de l'aparició del ratolí però des de llavors la cosa està força estancada. Potser en els darrers anys el que més ha sobtat ha estat el WiMote. Es un dels molts temes que em fascinen.
Interficies de control
No entraré a parlar dels mil·lers de teclats, pads, ratolins i joysticks que hi ha al mercat sino que aquells que els que trobo més interessants. Tampoc parlaré ni del Kinect ni del WiMote però si que comentar que hi ha alternatives a aquest per a PC.
Novint falcon
Una de les meves preferides es la Novint Falcon. Es tracta d'una interfície hàptica, es a dir que ens proporciona estimuls de resposta d'interacció amb el joc per emular el tacte. Explicat a la meva manera imaginem que estem movent el ratolí però quan trobem un obstacle en pantalla el ratolí s'oposes al nostre moviment. Això es una mica el que fa aquest típus d'interfícies hàtpiques. Aquesta en concret es com un "robot delta" invertit. S'utilitza per programes de CAD però tambè per alguns jocs. Llàstima que es força car (uns 200$) i per ara no hi ha suport per l'arma (de manera que no tindríem efecte retrocés ni res del sistema hàpitc).
Delta Six
Un producte que prometia bastant gràcies al "crowd funding" però sembla que s'ha cancel·lat (diria que per violació d'alguna patent) i per ara no el veurem al mercat. Es tracta d'una replica d'arma real amb giroscopi (com el comanament de la wii) però pel que m'ha semblat entendre en comptes d'utilitzar posicionament absolut respecte a una pantalla utilitza posicionament relatiu en funció de la inclinació de l'arma cap a un costat o l'altre. Tambè té una mira telescòpica que activa la acció del joc quan acostem l'ull (com els view finder de moltes càmares).
EDITAT: Finalment han aconseguit tornar a fer una campanya de Crowfunding amb èxit i Deltasix sortirà al mercat aviat, això si un preu només per butxaques selectes ($240)
Power Glove
El mític Power glove de Nintendo que va treure el 1989 però que desgraciadament va quedar en l'oblit (no per tothom). Era un guant que portava uns sensors per cada dit, el qual canvia la resistència en funció de la seva flexió. Dit d'un altre manera el que tenim es un jostick analògic a cada dit. Aquests sensors avui en dia son molt baratos (uns 6€) per si algú està interessat.
NeuroSky Mindwave
Aquest dispositiu no us penseu que allò que penseu ho traslladi a l'ordinador ni molt menys, sino que en funció de les teves ones cerebrals pots controlar coses de l'ordiandor. Per exemple si et relaxes, estreses o concentres son estats molt diferenciats que et permet associar per exemple a una tecla. De fet aquest dispositiu es el que es diu un BCI (brain computer interface) i et permet veure les teves ondes cerebrals mitjançant un EEG d'una manera molt econòmica ($100 comparat amb el que valen aquets equips profesionals no es res). Si teniu més curiositat em vaig comprar un fa un parell d'anys per experimentar. Per cert OCZ també va treure un dispositiu semblant anomenat NIA totalment enfocat als videojocs però no va tenir èxit. Si us pregunteu com pot ajudar aquest periferic als jocs penseu que per exemple parpadejar produeix un pic en les nostres ones cerebrals, apa però ja us dic que es molt cansat disparar només amb els ulls.
3D Connexion space navigator
Aquest dispositiu s'utilitza sobretot pel disseny 3D però van treure una versió del driver que et permet utilitzar-ho com un Joystick. Això si un joystick amb sis graus de llibertat.
Perifèrics per l'entorn
3rd Space vest
Es una armilla creada creat per la casa TN Games conectat per usb a l'ordinador i a un petit (però sorollós) compressor d'aire. Això el que permet es simular els impactes en 8 zones del teu cos (4 d'avant i 4 d'arrera). Vaig estar apunt de comprar-ne un, ho vaig trobar en una botiga de segona mà per 30€ però vaig pensar que la dona em faria fora de casa. Encara avui en dia m'apenedeixo de no haver-ho fet. Per cert tampoc té suport (almenys fins on he pogut mirar) per l'Arma.
Cyborg Gaming Lights
Es un sistema de l'empresa amBX que et permet iluminar l'estança en diferents colors depenent de per exemple l'acció dintre del joc. No el trobo tan interessant com els altres però no deixa de ser curios.
I volsaltres, coneixeu algun perifèric de joc digne de mencionar?
avui us parlaré una miqueta de les diferents opcions que tenim al mercat actual (i tambè les que ja estan obsoletades) si voleu fer una experiència de joc més realista a jocs com l'Arma. Per als simuladors segur que tots ja conexeu de tot però, i per l'Arma?
Com tots sabreu l'evolució dels interficies d'usuari amb l'ordinador va tenir un salt inmens des de l'aparició del ratolí però des de llavors la cosa està força estancada. Potser en els darrers anys el que més ha sobtat ha estat el WiMote. Es un dels molts temes que em fascinen.
Interficies de control
No entraré a parlar dels mil·lers de teclats, pads, ratolins i joysticks que hi ha al mercat sino que aquells que els que trobo més interessants. Tampoc parlaré ni del Kinect ni del WiMote però si que comentar que hi ha alternatives a aquest per a PC.
Novint falcon
Una de les meves preferides es la Novint Falcon. Es tracta d'una interfície hàptica, es a dir que ens proporciona estimuls de resposta d'interacció amb el joc per emular el tacte. Explicat a la meva manera imaginem que estem movent el ratolí però quan trobem un obstacle en pantalla el ratolí s'oposes al nostre moviment. Això es una mica el que fa aquest típus d'interfícies hàtpiques. Aquesta en concret es com un "robot delta" invertit. S'utilitza per programes de CAD però tambè per alguns jocs. Llàstima que es força car (uns 200$) i per ara no hi ha suport per l'arma (de manera que no tindríem efecte retrocés ni res del sistema hàpitc).
Delta Six
Un producte que prometia bastant gràcies al "crowd funding" però sembla que s'ha cancel·lat (diria que per violació d'alguna patent) i per ara no el veurem al mercat. Es tracta d'una replica d'arma real amb giroscopi (com el comanament de la wii) però pel que m'ha semblat entendre en comptes d'utilitzar posicionament absolut respecte a una pantalla utilitza posicionament relatiu en funció de la inclinació de l'arma cap a un costat o l'altre. Tambè té una mira telescòpica que activa la acció del joc quan acostem l'ull (com els view finder de moltes càmares).
EDITAT: Finalment han aconseguit tornar a fer una campanya de Crowfunding amb èxit i Deltasix sortirà al mercat aviat, això si un preu només per butxaques selectes ($240)
Power Glove
El mític Power glove de Nintendo que va treure el 1989 però que desgraciadament va quedar en l'oblit (no per tothom). Era un guant que portava uns sensors per cada dit, el qual canvia la resistència en funció de la seva flexió. Dit d'un altre manera el que tenim es un jostick analògic a cada dit. Aquests sensors avui en dia son molt baratos (uns 6€) per si algú està interessat.
NeuroSky Mindwave
Aquest dispositiu no us penseu que allò que penseu ho traslladi a l'ordinador ni molt menys, sino que en funció de les teves ones cerebrals pots controlar coses de l'ordiandor. Per exemple si et relaxes, estreses o concentres son estats molt diferenciats que et permet associar per exemple a una tecla. De fet aquest dispositiu es el que es diu un BCI (brain computer interface) i et permet veure les teves ondes cerebrals mitjançant un EEG d'una manera molt econòmica ($100 comparat amb el que valen aquets equips profesionals no es res). Si teniu més curiositat em vaig comprar un fa un parell d'anys per experimentar. Per cert OCZ també va treure un dispositiu semblant anomenat NIA totalment enfocat als videojocs però no va tenir èxit. Si us pregunteu com pot ajudar aquest periferic als jocs penseu que per exemple parpadejar produeix un pic en les nostres ones cerebrals, apa però ja us dic que es molt cansat disparar només amb els ulls.
3D Connexion space navigator
Aquest dispositiu s'utilitza sobretot pel disseny 3D però van treure una versió del driver que et permet utilitzar-ho com un Joystick. Això si un joystick amb sis graus de llibertat.
Perifèrics per l'entorn
3rd Space vest
Es una armilla creada creat per la casa TN Games conectat per usb a l'ordinador i a un petit (però sorollós) compressor d'aire. Això el que permet es simular els impactes en 8 zones del teu cos (4 d'avant i 4 d'arrera). Vaig estar apunt de comprar-ne un, ho vaig trobar en una botiga de segona mà per 30€ però vaig pensar que la dona em faria fora de casa. Encara avui en dia m'apenedeixo de no haver-ho fet. Per cert tampoc té suport (almenys fins on he pogut mirar) per l'Arma.
Cyborg Gaming Lights
Es un sistema de l'empresa amBX que et permet iluminar l'estança en diferents colors depenent de per exemple l'acció dintre del joc. No el trobo tan interessant com els altres però no deixa de ser curios.
I volsaltres, coneixeu algun perifèric de joc digne de mencionar?