A mi no m'ha agradat el resultat, jo no he votat CiU, però aquesta davallada d'ells no es bona per nosaltres, no havien d'aconseguir la majoria, però tampoc perdre escons, per a l'estranger es CiU qui lidera tot això, i per tant de cara a fora que CiU perdi escons amb un programa per l'estat propi, no ens ajuda de cara a en fora. A mes, CiU segueix sent un partit polític, i la regla bàsica de qualsevol partit, per damunt de les seves idiologies o estatuts interns, es sobreviure com a partit, per tant si perceben que l'aposta clara per la independència els podria fer perdre poder, s'ho poden tornar a rumiar i tornar a l'autonomisme, val que es difícil això, ara mateix la cosa esta massa avançada com per recular, però amb CiU ja se sap.
Jo lo que estic convençut que CiU realment no ha perdut partidaris, si no que tot això be del joc brut de PP i PSOE. Per una banda, l'impossibilitat de votar des de l'estranger. De uns 150.000 Catalans que viuen fora, em sembla que mes de 100.000 s'han quedat sense poder votar, i molt d'aquests anirien cap a CiU, a mes em de comptar tot lo que ha sortit a les noticies ahir diumenge, que PP posava paperetes seves als sobres vuits, perquè la gent que votes a altres partits fossin nuls en sortir dues paperetes, o la gent votes en blanc acabaria votant PP, també han canviat paperetes de CiU per les de les eleccions del 2010, que passarien a ser nul·les, han portat un TGV carregat d'apoderats Espanyols, perquè fessin de les seves. Si sumem tot això, es mes o menys els 200.000 vots que ha perdut CiU amb respecte el 2010.
Tot i aixi no hem de caure en l'anàlisi derrotista que destil·len el partits unitaris, perquè tenim 87 escons sobiranistes al govern, 1 mes que el 2010, molts mes que els 48 unionistes que son un menys que el 2010 i ERC com a segona força.