Bones a tots i prepareu-vos per el maó que segueix , vull aclarar que totes les opinions son personals i debatibles.
Feia temps que volia escriure això i ara que tinc un moment doncs aprofito. Ja fa temps que vaig comprar-me el mòdul del Hornet i vaig "tornar" al DCS, ho poso entre cometes perque anteriorment havia volat més aviat poc. Quan vaig entrar a Cavallers del Cel cap a mitjans de 2016, més concretament al grup d'ArmA, vaig veure una cosa que predominava en el conjunt de la comunitat i era la poca organització. Se que alguns saltaran a dir que això fa anys no passava i que bla bla..., però el que importa es el present i el futur, no pas el passat.
Sortosament, amb el pas dels anys el grup d'ArmA ha anat guanyant en organització de manera gradual i, tot i que encara queda molta feina per fer, està en un estadi que considero força acceptable pels estàndards actuals pel que fa al milsim. Tanmateix, i aqui va el motiu principal de la meva proposta, no puc dir el mateix del grup de DCS.
Jo soc molt novato, pel que es pot dir al DCS, no hi he pogut dedicar tot el temps que voldria i ara mateix tinc el cor una mica dividit entre les diferents seccions de Cavallers del Cel, però si hi ha una secció que crec que te un potencial desaprofitat, aquesta es sens dubte la de DCS.
El perquè de tot plegat es un conjunt d'elements que combinats fan que la secció estigui estancada i hagi passat a un segon pla quan realment hauria de ser la secció principal de Cavallers del Cel, per alguna cosa el nom no? . Així que he decidit fer el pas i concretar el que crec que faria falta per a que el grup tingui possibilitats de creixer i escalar posicions per, en un futur no gaire llunyà, igualar-se al grup d'ArmA.
1- Esquadrons:
Actualment només existeix un esquadró, el Senglars, teoricament creat perque en algun moment van tenir molt d'èxit els A-10C Warthog (ni punyetera idea). El que jo proposo es crear un esquadró per cada aparell, amb un nom, una insignia pròpia (fotoshoperu needed) i un responsable, que podria ser el pilot més experimentat o amb més temps per dedicar-li per exemple. Tots els membres del grup de DCS haurien de triar obligatoriament un esquadró (aka aparell) i entrenar els sistemes i elements específics amb el responsable i demés membres. Això no tancaria la porta a també volar altres aparells a les missions, però permetria millorar el nivell i l'organització interna de manera progressiva.
2- Fulles de servei, rangs i cintes:
Es quelcom que pot sermblar estètic, però que crec que al final te un impacte psicològic positiu per al grup i es la creació de fulles de servei per a cada membre, de la mateixa manera que amb el grup de l'ArmA. Es duria el recompte de missions de vol, actes de valor, dedicació i altres elements, de manera que els membres anessin augmentant en rang i puguessin guanyar cintes i medalles per exemple per participar en campanyes i que mes tard podrien lluïr a la firma o on vulguessin.
3- Pack d'skins obligatori:
Actualment ja existeixen alguns skins, però crec que s'hauria de crear alguna plantilla d'skins obligatoris que tot membre s'hagi d'instalar, aquests skins poden ser genèrics per estalviar feina (no cal crear un skin per cada pilot...) però de cara a la galeria ens permetria fer fotos mes espectaculars a part de que donaria cert prestigi.
4- Reestructuració de l'staff:
Actualment l'staff del grup el formen si no vaig errat, Wotan, Buran i Viper, essent actualment l'únic membre que hi dedica prou temps al grup en Wotan, amb ajudes esporàdiques d'en Viper. Com que el grup del DCS es molt heterogeni, jo el que proposo es que l'staff estigués format pels caps d'esquadró. A la pràctica i de manera inicial això possiblement suposaria tenir més gent dintre de l'staff que a fora, pero crec que seria positiu, ja que permetria prendre decisions de manera més consensuada i sempre hi hauria algu disponible per actualitzar fulles de servei o prendre la batuta en un moment donat.
5- Formació:
Aqui tornem a un tema recurrent, la formació del personal del grup. Actualment aquesta formació es limita a "llegeix-te el manual del Chucks del teu aparell" o esporàdicament a classes voluntàries d'algun membre del grup a un altre. Compte que no dic que estigui malament això, el que jo proposo aqui no es nou i va en la línia del que va proposar en Viper no fa gaire (comunicacions). El que proposo es la creació d'un document amb una formació general que no depengui del tipus d'aparell que s'utilitzi, aquest document contindria únicament protocols, comunicació i desenvolupament d'una missió. Funcionament d'elements generals, com el briefing, nomenclatures, argot i altres elements necessaris sobretot pels nous pilots i també per molts de veterans. Aquest document serviria de pauta per a que els membres més experimentats realitzesin de manera periòdica entrenaments i cursos a nivell general. Després cada esquadró entrenaria els elements tècnics del seu aparell amb els manuals del Chucks o el que creguessin convenient.
6- Reclutadors i programa de benvinguda:
Un element essencial que fa falta es la presencia de membres que realitzin la tasca de reclutadors, es a dir, que es moguin per llocs adients intentant pescar adeptes. A això se li suma que caldria definir un document de benvinguda on s'explicaria com funciona DCS per a algú completament nou i on es definirien els requisits per a accedir al grup i el procés a nivell general.
7- Esquadró novell:
Els mes nous, es probable que s'iniciesin al DCS sense comprar cap mòdul, cal tenir en compte aquesta possibilitat. Per tant caldria crear un esquadró adicional del Su-25T portat per algú veterà i que permetés als nous reclutes iniciar-se sense haver de gastar un duro (recordeu que som catalans i tal).
8- Definir uns estàndards per a les missions:
Un element associat als punts anteriors, seria que caldria adaptar les futures missions, això es quelcom que ja es fa en bona part actualment, pero que hauria de ser respectat per al bon funcionament del grup. Primerament les missions haurien d'incloure els esquadrons del grup representats i amb prou aparells segons el nombre de pilots de cada esquadró. També haurien de ser missions realistes o basades en missions històriques (tal com es fa al grup d'ArmA) i degudament ajustades al nombre de pilots en un moment donat.
9- Obligatorietat d'ús del Simple Radio:
La no obligatorietat comporta que la gent que no vol utilitzar-lo arrosegui als que si (s'ha vist nombrosos cops), el Simple Radio es bàsic si el que volem al grup es simular de manera realista i no ho podem pas oblidar. La comunicació es la pedra angular de la simulació militar i a nivell aeri encara es molt més important, per tant, cal que l'ús del Simple Radio pasi a ser obligatori en totes les missions oficials.
10- Definició d'horaris:
Actualment es quelcom no escrit (fins a on jo se), els horaris del grup son els Divendres a les 22:30h i els Diumenges a les 19:00, però es quelcom que no està clarament definit. També caldria aclarir quins dies son oficials i quins no, ja que en els dies oficials es comptabilitzaria l'assistència, mentres que els altres no.
11- Servidor dedicat:
Aquest es un tema molt mes espinós, possiblement actualment impossible d'assumir. Però a mitjà o llarg termini caldria plantejar-se la necessitat de tenir un servidor dedicat propi, com la majoria d'esquadrons seriosos, això ens permetria no dependre de certs membres per a poder volar i també descarregaria aquests membres de la responsabilitat, a part que milloraria molt l'experiència de vol ja que tota la càrrega de la missió aniria al servidor. Actualment per a hostatjar un servidor dedicat de DCS cal un servidor molt potent amb Windows cosa que surt molt cara i com dic poc assumible. Tanmateix actualment hi ha una versió de servidor dedicat a l'Open Beta, que se suposa que algun dia passarà al DCS estable. Aquest servidor dedicat requereix de menys recursos per a funcionar i podria ser una bona opció de cara a futur.
Que en penseu de tot plegat?
Feia temps que volia escriure això i ara que tinc un moment doncs aprofito. Ja fa temps que vaig comprar-me el mòdul del Hornet i vaig "tornar" al DCS, ho poso entre cometes perque anteriorment havia volat més aviat poc. Quan vaig entrar a Cavallers del Cel cap a mitjans de 2016, més concretament al grup d'ArmA, vaig veure una cosa que predominava en el conjunt de la comunitat i era la poca organització. Se que alguns saltaran a dir que això fa anys no passava i que bla bla..., però el que importa es el present i el futur, no pas el passat.
Sortosament, amb el pas dels anys el grup d'ArmA ha anat guanyant en organització de manera gradual i, tot i que encara queda molta feina per fer, està en un estadi que considero força acceptable pels estàndards actuals pel que fa al milsim. Tanmateix, i aqui va el motiu principal de la meva proposta, no puc dir el mateix del grup de DCS.
Jo soc molt novato, pel que es pot dir al DCS, no hi he pogut dedicar tot el temps que voldria i ara mateix tinc el cor una mica dividit entre les diferents seccions de Cavallers del Cel, però si hi ha una secció que crec que te un potencial desaprofitat, aquesta es sens dubte la de DCS.
El perquè de tot plegat es un conjunt d'elements que combinats fan que la secció estigui estancada i hagi passat a un segon pla quan realment hauria de ser la secció principal de Cavallers del Cel, per alguna cosa el nom no? . Així que he decidit fer el pas i concretar el que crec que faria falta per a que el grup tingui possibilitats de creixer i escalar posicions per, en un futur no gaire llunyà, igualar-se al grup d'ArmA.
1- Esquadrons:
Actualment només existeix un esquadró, el Senglars, teoricament creat perque en algun moment van tenir molt d'èxit els A-10C Warthog (ni punyetera idea). El que jo proposo es crear un esquadró per cada aparell, amb un nom, una insignia pròpia (fotoshoperu needed) i un responsable, que podria ser el pilot més experimentat o amb més temps per dedicar-li per exemple. Tots els membres del grup de DCS haurien de triar obligatoriament un esquadró (aka aparell) i entrenar els sistemes i elements específics amb el responsable i demés membres. Això no tancaria la porta a també volar altres aparells a les missions, però permetria millorar el nivell i l'organització interna de manera progressiva.
2- Fulles de servei, rangs i cintes:
Es quelcom que pot sermblar estètic, però que crec que al final te un impacte psicològic positiu per al grup i es la creació de fulles de servei per a cada membre, de la mateixa manera que amb el grup de l'ArmA. Es duria el recompte de missions de vol, actes de valor, dedicació i altres elements, de manera que els membres anessin augmentant en rang i puguessin guanyar cintes i medalles per exemple per participar en campanyes i que mes tard podrien lluïr a la firma o on vulguessin.
3- Pack d'skins obligatori:
Actualment ja existeixen alguns skins, però crec que s'hauria de crear alguna plantilla d'skins obligatoris que tot membre s'hagi d'instalar, aquests skins poden ser genèrics per estalviar feina (no cal crear un skin per cada pilot...) però de cara a la galeria ens permetria fer fotos mes espectaculars a part de que donaria cert prestigi.
4- Reestructuració de l'staff:
Actualment l'staff del grup el formen si no vaig errat, Wotan, Buran i Viper, essent actualment l'únic membre que hi dedica prou temps al grup en Wotan, amb ajudes esporàdiques d'en Viper. Com que el grup del DCS es molt heterogeni, jo el que proposo es que l'staff estigués format pels caps d'esquadró. A la pràctica i de manera inicial això possiblement suposaria tenir més gent dintre de l'staff que a fora, pero crec que seria positiu, ja que permetria prendre decisions de manera més consensuada i sempre hi hauria algu disponible per actualitzar fulles de servei o prendre la batuta en un moment donat.
5- Formació:
Aqui tornem a un tema recurrent, la formació del personal del grup. Actualment aquesta formació es limita a "llegeix-te el manual del Chucks del teu aparell" o esporàdicament a classes voluntàries d'algun membre del grup a un altre. Compte que no dic que estigui malament això, el que jo proposo aqui no es nou i va en la línia del que va proposar en Viper no fa gaire (comunicacions). El que proposo es la creació d'un document amb una formació general que no depengui del tipus d'aparell que s'utilitzi, aquest document contindria únicament protocols, comunicació i desenvolupament d'una missió. Funcionament d'elements generals, com el briefing, nomenclatures, argot i altres elements necessaris sobretot pels nous pilots i també per molts de veterans. Aquest document serviria de pauta per a que els membres més experimentats realitzesin de manera periòdica entrenaments i cursos a nivell general. Després cada esquadró entrenaria els elements tècnics del seu aparell amb els manuals del Chucks o el que creguessin convenient.
6- Reclutadors i programa de benvinguda:
Un element essencial que fa falta es la presencia de membres que realitzin la tasca de reclutadors, es a dir, que es moguin per llocs adients intentant pescar adeptes. A això se li suma que caldria definir un document de benvinguda on s'explicaria com funciona DCS per a algú completament nou i on es definirien els requisits per a accedir al grup i el procés a nivell general.
7- Esquadró novell:
Els mes nous, es probable que s'iniciesin al DCS sense comprar cap mòdul, cal tenir en compte aquesta possibilitat. Per tant caldria crear un esquadró adicional del Su-25T portat per algú veterà i que permetés als nous reclutes iniciar-se sense haver de gastar un duro (recordeu que som catalans i tal).
8- Definir uns estàndards per a les missions:
Un element associat als punts anteriors, seria que caldria adaptar les futures missions, això es quelcom que ja es fa en bona part actualment, pero que hauria de ser respectat per al bon funcionament del grup. Primerament les missions haurien d'incloure els esquadrons del grup representats i amb prou aparells segons el nombre de pilots de cada esquadró. També haurien de ser missions realistes o basades en missions històriques (tal com es fa al grup d'ArmA) i degudament ajustades al nombre de pilots en un moment donat.
9- Obligatorietat d'ús del Simple Radio:
La no obligatorietat comporta que la gent que no vol utilitzar-lo arrosegui als que si (s'ha vist nombrosos cops), el Simple Radio es bàsic si el que volem al grup es simular de manera realista i no ho podem pas oblidar. La comunicació es la pedra angular de la simulació militar i a nivell aeri encara es molt més important, per tant, cal que l'ús del Simple Radio pasi a ser obligatori en totes les missions oficials.
10- Definició d'horaris:
Actualment es quelcom no escrit (fins a on jo se), els horaris del grup son els Divendres a les 22:30h i els Diumenges a les 19:00, però es quelcom que no està clarament definit. També caldria aclarir quins dies son oficials i quins no, ja que en els dies oficials es comptabilitzaria l'assistència, mentres que els altres no.
11- Servidor dedicat:
Aquest es un tema molt mes espinós, possiblement actualment impossible d'assumir. Però a mitjà o llarg termini caldria plantejar-se la necessitat de tenir un servidor dedicat propi, com la majoria d'esquadrons seriosos, això ens permetria no dependre de certs membres per a poder volar i també descarregaria aquests membres de la responsabilitat, a part que milloraria molt l'experiència de vol ja que tota la càrrega de la missió aniria al servidor. Actualment per a hostatjar un servidor dedicat de DCS cal un servidor molt potent amb Windows cosa que surt molt cara i com dic poc assumible. Tanmateix actualment hi ha una versió de servidor dedicat a l'Open Beta, que se suposa que algun dia passarà al DCS estable. Aquest servidor dedicat requereix de menys recursos per a funcionar i podria ser una bona opció de cara a futur.
Que en penseu de tot plegat?
M'agrades:
Copess