Propostes per canvis (reunió DCS)

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,003
98
48
#1
Bones a tots i prepareu-vos per el maó que segueix ç;), vull aclarar que totes les opinions son personals i debatibles.

Feia temps que volia escriure això i ara que tinc un moment doncs aprofito. Ja fa temps que vaig comprar-me el mòdul del Hornet i vaig "tornar" al DCS, ho poso entre cometes perque anteriorment havia volat més aviat poc. Quan vaig entrar a Cavallers del Cel cap a mitjans de 2016, més concretament al grup d'ArmA, vaig veure una cosa que predominava en el conjunt de la comunitat i era la poca organització. Se que alguns saltaran a dir que això fa anys no passava i que bla bla..., però el que importa es el present i el futur, no pas el passat.

Sortosament, amb el pas dels anys el grup d'ArmA ha anat guanyant en organització de manera gradual i, tot i que encara queda molta feina per fer, està en un estadi que considero força acceptable pels estàndards actuals pel que fa al milsim. Tanmateix, i aqui va el motiu principal de la meva proposta, no puc dir el mateix del grup de DCS.

Jo soc molt novato, pel que es pot dir al DCS, no hi he pogut dedicar tot el temps que voldria i ara mateix tinc el cor una mica dividit entre les diferents seccions de Cavallers del Cel, però si hi ha una secció que crec que te un potencial desaprofitat, aquesta es sens dubte la de DCS.

El perquè de tot plegat es un conjunt d'elements que combinats fan que la secció estigui estancada i hagi passat a un segon pla quan realment hauria de ser la secció principal de Cavallers del Cel, per alguna cosa el nom no? ç?|. Així que he decidit fer el pas i concretar el que crec que faria falta per a que el grup tingui possibilitats de creixer i escalar posicions per, en un futur no gaire llunyà, igualar-se al grup d'ArmA.

1- Esquadrons:

Actualment només existeix un esquadró, el Senglars, teoricament creat perque en algun moment van tenir molt d'èxit els A-10C Warthog (ni punyetera idea). El que jo proposo es crear un esquadró per cada aparell, amb un nom, una insignia pròpia (fotoshoperu needed) i un responsable, que podria ser el pilot més experimentat o amb més temps per dedicar-li per exemple. Tots els membres del grup de DCS haurien de triar obligatoriament un esquadró (aka aparell) i entrenar els sistemes i elements específics amb el responsable i demés membres. Això no tancaria la porta a també volar altres aparells a les missions, però permetria millorar el nivell i l'organització interna de manera progressiva.

2- Fulles de servei, rangs i cintes:

Es quelcom que pot sermblar estètic, però que crec que al final te un impacte psicològic positiu per al grup i es la creació de fulles de servei per a cada membre, de la mateixa manera que amb el grup de l'ArmA. Es duria el recompte de missions de vol, actes de valor, dedicació i altres elements, de manera que els membres anessin augmentant en rang i puguessin guanyar cintes i medalles per exemple per participar en campanyes i que mes tard podrien lluïr a la firma o on vulguessin.

3- Pack d'skins obligatori:

Actualment ja existeixen alguns skins, però crec que s'hauria de crear alguna plantilla d'skins obligatoris que tot membre s'hagi d'instalar, aquests skins poden ser genèrics per estalviar feina (no cal crear un skin per cada pilot...) però de cara a la galeria ens permetria fer fotos mes espectaculars a part de que donaria cert prestigi.

4- Reestructuració de l'staff:

Actualment l'staff del grup el formen si no vaig errat, Wotan, Buran i Viper, essent actualment l'únic membre que hi dedica prou temps al grup en Wotan, amb ajudes esporàdiques d'en Viper. Com que el grup del DCS es molt heterogeni, jo el que proposo es que l'staff estigués format pels caps d'esquadró. A la pràctica i de manera inicial això possiblement suposaria tenir més gent dintre de l'staff que a fora, pero crec que seria positiu, ja que permetria prendre decisions de manera més consensuada i sempre hi hauria algu disponible per actualitzar fulles de servei o prendre la batuta en un moment donat.

5- Formació:

Aqui tornem a un tema recurrent, la formació del personal del grup. Actualment aquesta formació es limita a "llegeix-te el manual del Chucks del teu aparell" o esporàdicament a classes voluntàries d'algun membre del grup a un altre. Compte que no dic que estigui malament això, el que jo proposo aqui no es nou i va en la línia del que va proposar en Viper no fa gaire (comunicacions). El que proposo es la creació d'un document amb una formació general que no depengui del tipus d'aparell que s'utilitzi, aquest document contindria únicament protocols, comunicació i desenvolupament d'una missió. Funcionament d'elements generals, com el briefing, nomenclatures, argot i altres elements necessaris sobretot pels nous pilots i també per molts de veterans. Aquest document serviria de pauta per a que els membres més experimentats realitzesin de manera periòdica entrenaments i cursos a nivell general. Després cada esquadró entrenaria els elements tècnics del seu aparell amb els manuals del Chucks o el que creguessin convenient.

6- Reclutadors i programa de benvinguda:

Un element essencial que fa falta es la presencia de membres que realitzin la tasca de reclutadors, es a dir, que es moguin per llocs adients intentant pescar adeptes. A això se li suma que caldria definir un document de benvinguda on s'explicaria com funciona DCS per a algú completament nou i on es definirien els requisits per a accedir al grup i el procés a nivell general.

7- Esquadró novell:

Els mes nous, es probable que s'iniciesin al DCS sense comprar cap mòdul, cal tenir en compte aquesta possibilitat. Per tant caldria crear un esquadró adicional del Su-25T portat per algú veterà i que permetés als nous reclutes iniciar-se sense haver de gastar un duro (recordeu que som catalans i tal).

8- Definir uns estàndards per a les missions:

Un element associat als punts anteriors, seria que caldria adaptar les futures missions, això es quelcom que ja es fa en bona part actualment, pero que hauria de ser respectat per al bon funcionament del grup. Primerament les missions haurien d'incloure els esquadrons del grup representats i amb prou aparells segons el nombre de pilots de cada esquadró. També haurien de ser missions realistes o basades en missions històriques (tal com es fa al grup d'ArmA) i degudament ajustades al nombre de pilots en un moment donat.

9- Obligatorietat d'ús del Simple Radio:

La no obligatorietat comporta que la gent que no vol utilitzar-lo arrosegui als que si (s'ha vist nombrosos cops), el Simple Radio es bàsic si el que volem al grup es simular de manera realista i no ho podem pas oblidar. La comunicació es la pedra angular de la simulació militar i a nivell aeri encara es molt més important, per tant, cal que l'ús del Simple Radio pasi a ser obligatori en totes les missions oficials.

10- Definició d'horaris:

Actualment es quelcom no escrit (fins a on jo se), els horaris del grup son els Divendres a les 22:30h i els Diumenges a les 19:00, però es quelcom que no està clarament definit. També caldria aclarir quins dies son oficials i quins no, ja que en els dies oficials es comptabilitzaria l'assistència, mentres que els altres no.

11- Servidor dedicat:

Aquest es un tema molt mes espinós, possiblement actualment impossible d'assumir. Però a mitjà o llarg termini caldria plantejar-se la necessitat de tenir un servidor dedicat propi, com la majoria d'esquadrons seriosos, això ens permetria no dependre de certs membres per a poder volar i també descarregaria aquests membres de la responsabilitat, a part que milloraria molt l'experiència de vol ja que tota la càrrega de la missió aniria al servidor. Actualment per a hostatjar un servidor dedicat de DCS cal un servidor molt potent amb Windows cosa que surt molt cara i com dic poc assumible. Tanmateix actualment hi ha una versió de servidor dedicat a l'Open Beta, que se suposa que algun dia passarà al DCS estable. Aquest servidor dedicat requereix de menys recursos per a funcionar i podria ser una bona opció de cara a futur.

Que en penseu de tot plegat? :çruc:
 
M'agrades: Copess

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#2
Fotré un "totxo" igual que el teu per respondre't amb opinions que són personals. Jo fa molts anys que estic a Cavallers tot i que he tingut un període d'inactivitat.

Més o menys et diré el què ja t'he dit per discord però ho poso aquí perquè quedi per escrit.
Aclarir també que són opinions personals.

Crec que el DCS és un simulador a part respecte de tots els altres. De fet considero DCS com una base, i després cada mòdul es podria considerar un simulador en si mateix. M'explico: tot i que ambdós són a DCS no te res a veure el Ka-50 amb l'F-18, ni per funcionament ni per procediments ni per tècniques de vol.

Aquest punt fa que fer un escuadró cohesionat sigui molt complicat: cadascú te el seu aparell preferit i lògicament vol volar aquell aparell.
A això cal sumar-hi la complexitat de cada aparell.

Per mi fer bona simulació vol dir que, a part de saber fer anar l'aparell, cal fer procediments i tàctiques el més reals possibles que poguem o sabem fer. Si sumes tot l'anterior fa que això sigui molt complicat.
Primer perquè et pots trobar que tens 4 pilots amb 4 aparells diferents.
Segon perquè la gent tendeix a saltar de mòdul quan en surt un de nou deixant de banda els vells.
Tercer, perquè per arribar al punt de fer tàctiques i procediments primer cal dominar molt bé l'aparell, i això vol dir dedicar-hi moltes hores degut a la complexitat dels aparells.

A l'IL-2, per exemple, hi ha diversos aparells, però bàsicament tots són molt simples de fer anar i l'aprenentatge de l'aparell requereix poca estona. Les tàctiques de vol també poden ser usades d'un aparell a l'altre amb més o menys èxit sabent les peculiaritats de cada avió.



1- Esquadrons:

Actualment només existeix un esquadró, el Senglars, teoricament creat perque en algun moment van tenir molt d'èxit els A-10C Warthog (ni punyetera idea). El que jo proposo es crear un esquadró per cada aparell, amb un nom, una insignia pròpia (fotoshoperu needed) i un responsable, que podria ser el pilot més experimentat o amb més temps per dedicar-li per exemple. Tots els membres del grup de DCS haurien de triar obligatoriament un esquadró (aka aparell) i entrenar els sistemes i elements específics amb el responsable i demés membres. Això no tancaria la porta a també volar altres aparells a les missions, però permetria millorar el nivell i l'organització interna de manera progressiva.
Jo sempre he pensat que és millor fer un escuadró dedicat a un aparell i volar aquell aparell el millor possilbe. Això xoca amb les preferències de cadascú.
A l'època de l'A10 que dius, només hi havia el Ka-50 i l'A-10 i durant un temps l'escuadró d'A10s va funcionar prou bé.

L'opció que tu dius te l'aventatge que tothom vola el seu aparell, però ja que som una comunitat de simulació i se suposa que volem realisme, trobo poc real una missió amb un F-16, un F-18 i un A-10. Per mi seria millor tres F-16, tres F-18 o tres A-10.

2- Fulles de servei, rangs i cintes:

Es quelcom que pot sermblar estètic, però que crec que al final te un impacte psicològic positiu per al grup i es la creació de fulles de servei per a cada membre, de la mateixa manera que amb el grup de l'ArmA. Es duria el recompte de missions de vol, actes de valor, dedicació i altres elements, de manera que els membres anessin augmentant en rang i puguessin guanyar cintes i medalles per exemple per participar en campanyes i que mes tard podrien lluïr a la firma o on vulguessin.
Em sembla bé.

3- Pack d'skins obligatori:

Actualment ja existeixen alguns skins, però crec que s'hauria de crear alguna plantilla d'skins obligatoris que tot membre s'hagi d'instalar, aquests skins poden ser genèrics per estalviar feina (no cal crear un skin per cada pilot...) però de cara a la galeria ens permetria fer fotos mes espectaculars a part de que donaria cert prestigi.
Em sembla bé.

4- Reestructuració de l'staff:

Actualment l'staff del grup el formen si no vaig errat, Wotan, Buran i Viper, essent actualment l'únic membre que hi dedica prou temps al grup en Wotan, amb ajudes esporàdiques d'en Viper. Com que el grup del DCS es molt heterogeni, jo el que proposo es que l'staff estigués format pels caps d'esquadró. A la pràctica i de manera inicial això possiblement suposaria tenir més gent dintre de l'staff que a fora, pero crec que seria positiu, ja que permetria prendre decisions de manera més consensuada i sempre hi hauria algu disponible per actualitzar fulles de servei o prendre la batuta en un moment donat.
Em sembla bé però falta que la gent vulgui fer realment d'staff, per posar algú d'staff i que no faci res millor que no hi sigui.

5- Formació:

Aqui tornem a un tema recurrent, la formació del personal del grup. Actualment aquesta formació es limita a "llegeix-te el manual del Chucks del teu aparell" o esporàdicament a classes voluntàries d'algun membre del grup a un altre. Compte que no dic que estigui malament això, el que jo proposo aqui no es nou i va en la línia del que va proposar en Viper no fa gaire (comunicacions). El que proposo es la creació d'un document amb una formació general que no depengui del tipus d'aparell que s'utilitzi, aquest document contindria únicament protocols, comunicació i desenvolupament d'una missió. Funcionament d'elements generals, com el briefing, nomenclatures, argot i altres elements necessaris sobretot pels nous pilots i també per molts de veterans. Aquest document serviria de pauta per a que els membres més experimentats realitzesin de manera periòdica entrenaments i cursos a nivell general. Després cada esquadró entrenaria els elements tècnics del seu aparell amb els manuals del Chucks o el que creguessin convenient.
El problema d'això que dius és que la gent vol volar i tirar bombes des del minut 0.
Jo vaig fer un curs d'A10 bastant llarguet, i vaig començar per fonaments bàsics de vol com la navegació IFR o VFR, etc
El resultat va ser que poquíssima gent va acabar el curs. Els que el van acabar van ser després a l'escuadró de Senglars i realment va ser una bona època.
Però de la gent apuntada, potser 8, només en van acabar dos, això desanima bastant quan tu hi poses ganes, hores i esforç a ensenyar a altra gent.

6- Reclutadors i programa de benvinguda:

Un element essencial que fa falta es la presencia de membres que realitzin la tasca de reclutadors, es a dir, que es moguin per llocs adients intentant pescar adeptes. A això se li suma que caldria definir un document de benvinguda on s'explicaria com funciona DCS per a algú completament nou i on es definirien els requisits per a accedir al grup i el procés a nivell general.
Ok.

7- Esquadró novell:

Els mes nous, es probable que s'iniciesin al DCS sense comprar cap mòdul, cal tenir en compte aquesta possibilitat. Per tant caldria crear un esquadró adicional del Su-25T portat per algú veterà i que permetés als nous reclutes iniciar-se sense haver de gastar un duro (recordeu que som catalans i tal).
Bé si és per gent que vol provar el sim. Però hi haurà gent que entrarà amb l'intenció de volar un aparell determinat, llavors crec que aquest tipus de persones millor que s'integrin a l'escuadró del seu aparell i comencin per allà.

8- Definir uns estàndards per a les missions:

Un element associat als punts anteriors, seria que caldria adaptar les futures missions, això es quelcom que ja es fa en bona part actualment, pero que hauria de ser respectat per al bon funcionament del grup. Primerament les missions haurien d'incloure els esquadrons del grup representats i amb prou aparells segons el nombre de pilots de cada esquadró. També haurien de ser missions realistes o basades en missions històriques (tal com es fa al grup d'ArmA) i degudament ajustades al nombre de pilots en un moment donat.
Ok.

9- Obligatorietat d'ús del Simple Radio:

La no obligatorietat comporta que la gent que no vol utilitzar-lo arrosegui als que si (s'ha vist nombrosos cops), el Simple Radio es bàsic si el que volem al grup es simular de manera realista i no ho podem pas oblidar. La comunicació es la pedra angular de la simulació militar i a nivell aeri encara es molt més important, per tant, cal que l'ús del Simple Radio pasi a ser obligatori en totes les missions oficials.
Si funciona el mòdul bé. Sino a les escombraries.
Jo vinc a DCS a volar, no a passar-me una hora intentant que un mod funcioni per molt realisme que m'aporti.
Això es va viure fa temps amb un altre mod de comunicacions: ens passàvem una hora per fer que funcionés abans de volar.
El meu punt de vista és que mai mai, un mod pot entorpir el bon funcionament del simulador, i si aquest mod l'entorpeix per mi no és acceptable.

10- Definició d'horaris:

Actualment es quelcom no escrit (fins a on jo se), els horaris del grup son els Divendres a les 22:30h i els Diumenges a les 19:00, però es quelcom que no està clarament definit. També caldria aclarir quins dies son oficials i quins no, ja que en els dies oficials es comptabilitzaria l'assistència, mentres que els altres no.
Ok. Però s'ha donat molt sovint a Cavallers que l'Arma s'ho menja tot i s'organitzen missions en dies i horaris d'altres simuladors.


11- Servidor dedicat:

Aquest es un tema molt mes espinós, possiblement actualment impossible d'assumir. Però a mitjà o llarg termini caldria plantejar-se la necessitat de tenir un servidor dedicat propi, com la majoria d'esquadrons seriosos, això ens permetria no dependre de certs membres per a poder volar i també descarregaria aquests membres de la responsabilitat, a part que milloraria molt l'experiència de vol ja que tota la càrrega de la missió aniria al servidor. Actualment per a hostatjar un servidor dedicat de DCS cal un servidor molt potent amb Windows cosa que surt molt cara i com dic poc assumible. Tanmateix actualment hi ha una versió de servidor dedicat a l'Open Beta, que se suposa que algun dia passarà al DCS estable. Aquest servidor dedicat requereix de menys recursos per a funcionar i podria ser una bona opció de cara a futur.
Quan hi hagi el servidor dedicat a la versió estable se'n pot parlar.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#3
Genial per la proposta (y)És molt bo, molt positiu, que es vulgui avançar en el funcionament del grup.

1. Esquadrons:
Nomes existeix l'esquadró Senglars perque quan es va crear només existian dos moduls al DCS, el Ka-50 i l'A-10C :geek:
La idea d'un esquadró per cada aparell està molt bé. Hi hem de jugar amb aquesta idea, tenint en compte que de moduls hi han un munt, i no som 100 pilots. Seria molt dificil tenir un esquadró per cada modul, jo el que faria és centrar-me més en el moduls més usats, tipus F-18C i F-16C que són ara mateix els topgun dels moduls, son multi rol, per tant serveixen per amants del AA com de l'AG, i són avions magnífics. Addicionalment, podriem ampliar-ho potser a algun modul més, tipus AV8 que agrada molt, o F14, o A10C, el que vulguem, però no tenim més de 3 o 4 esquadrons com a molt. Jo de fet començaria per dos.
També potser es podria tenir un esquadró comodí, on es fiquessin uns quants moduls, potser a un nivell operatiu més baix.

2. Full de servei, rangs i cintes:

Totalment d'acord, això es habitual a tots els grups d'internet, i mola.

3. Skins:

Totalment d'acord.

4. Staff:

Val a dir que jo no formo part de l'Staff del DCS. Realment el DCS no te Staff oficial, si no oficiós. Però sí que caldria un Staff, gent que vulgui pencar i tirar del carro. Si volem portar el grup al següent nivell, s'haurà de canviar una mica el xip que s'havia tingut fins ara dintre d'aquest grup, i voler estructurar una mica la gestió.

5. Formació:

La formació és bàsica en qualsevol grup, és el que catapulta les partides de domingueros a pros. Lo del document bàsic efectivament s'hauria de crear. I despres ja tenir una formació concreta per cada modul que vulguem volar "oficialment".

6. Reclutadors i benvinguda:

Totalment d'acord.

7. Esquadró novell:

Estic d'acord amb la idea que es faci servir el SU25T que es gratuït per atreure als nous i que provin el sim. Però no em sembla bona idea crear un esquadró (a tot el seu nivell) només per això. Seria inflar innecessàriament l'estructura del grup.

8. Estandars:

Entenc que adequar les missions a la nova realitat del grup, lo qual és bàsic sí. S'hauria de crear un norma bàsica de funcionament i requisits de les missions, tipus mínims, recomanacions, i coses obligatòries, com per exemple no posar missatges de missió aconseguida (a no ser que una unitat IA doní aquest missatge per exemple, es a dir, rol i no màgia).

9. Simple Radio:

Sí per deu, fiquem-lo d'un cop ja. Portem molt de temps com diu l'Atunero en que el tenim però no, perque hem tingut males experiences amb d'altres programes similars en el pasat, tipus PTARS i demés. Però la realitat actual és que el SR funciona molt molt bé, tota la comunitat DCS el fa servir, està en un munt de servidor, i fins i tot ED ho ha integrat a cert nivell dintre del DCS. Deixem l'excusa de "si som dos o tres al mateix vol no cal". El SR simula la realitat de les comunicacions, i rolejem, si algun cop falla, no diguem "el programa falla anem al TS", si no asumim que és un problema amb la radio del avió i ens adaptem a la nova situació de la missió.

10. Horaris:

Sí cal definir horaris.

11. Servidor dedicat:

Com dius, no hi ha dedicat, la gent crea servidor amb el client en un windows, opció que encareix moltíssims el lloguer de servidors. Quan treguin el dedicat per linux (si es que ho fan) ho tindrem.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#4
Però s'ha donat molt sovint a Cavallers que l'Arma s'ho menja tot i s'organitzen missions en dies i horaris d'altres simuladors.
Això no és cert. Des de l'administració -com a mínim des que soc admin- sempre s'ha procurat de forma especial que cap horari oficial d'un grup trepitgi els horaris oficials dels altres. Les activitats que la fent faci al seu temps lliure de forma no oficial ja és un altre tema, doncs ja no es poden controlar des de la comunitat.

El dia d'activitats conjuntes de tota la comunitat és dimarts.
El grup de l'arma fa missions oficials els dimecres i dissabtes a la nit.
El grup de IL2 té com a dia oficial dijous a la nit. Tot i que ultimament no hi han activitats.
El grup de SC fa missions oficials diumenge a la nit.
El grup de DCS fa missions oficials divendres a la nit, i diumenges a la tarda.

Quan a la resta de propostes, em semblen molt interessants i positives però caldrà parlar bé amb tota la gent del grup del DCS, per veure en quina direcció volen anar.
 
29 Abril 2017
52
13
8
Lliça de Amunt
#5
A part d'estar totalment d'acord a la majoria dels punts, crec que tenim que anar pas a pas.

1- Fer servir el Simple Radio per les comunicacions
2- A les missions oficials:
- Puntualitat
- Haver llegit el briefing
- Fer servir els procediment de comunicació estàndard:
- Lider, 1, 2 i 3
- Roger
- Raygun
- Buddyspike...
- Actuar com un escuadró, volar junts en formació, atacar, replegar-se i tornar en formació
3...
 
M'agrades: rush

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,003
98
48
#7
Hauriem d'anar concretant coses si volem posar això en marxa ;)
Si.. el problema es que algu s'encarregui de l'staff del grup i ho vagi implementant. Jo no puc ja que estic al de l'Arma pero si que puc donar un cop de ma amb manuals i reclutament.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#9
Anem concretant.

1. Staff:

Només cal un parell de persones mínim per fer d'Staff. Si ens repartim les tasques entre els interessats ho podem fer.

2. Esquadrons:

De moment podem tenir F18C, F16C, que són els dos aparells multirols més potents i versàtils disponibles. Se que us encanta a alguns el AVB8, sembla molt bon avió, la meva pregunta és, per simplificar l'estructura, tenint en compte que el que fa l'AVB8 o fan els altres (algunes coses encara no), hi hauria l'opció de que us passeu als altres mòduls? Si no hi ha concencs i hi han bastants pilots de AVB8 que el volen volar (aquí bastants vol dir 2 o mes), doncs fem un esquadró també de harrier. Jo altres moduls com M2000, A10C, F14, etc de moment ho deixaria en stand-by. No vol dir que no es puguin volar, simplement no tindran de moment esquadró, per no saturar-nos d'estructura a l'inici.

P.D: No estem eliminant l'esquadró Senglar dels A10. El que no estem fent es crear un de nou. I ultimament que jo sapiga no es vola gens.

3. Full de servei, rangs i cintes:

En general agrada a tothom la idea. Per fer-ho fàcil, farem servir de plantilla el sistema que tenim al grup de l'Arma, amb les modificacions pertinents, així no ens compliquem la vida. És un sistema que ja està creat i funciona.

4. Formació:

L'Atunero se'n pot encarrega de fer la documentació i jo de les classes generals. Despres, els experts de cada aparell hauran de fer classes dels seus mòduls.

5. Reclutadors i benvinguda.

L'Atunero també s'encarrega com ell diu del reclutament i benvinguda.

6. Esquadró novell:

En comptes de crear un esquadró per al Su25T, simplement tindrem un apartat modest explicant com funciona i tal per formar de primeres als nous que no s'hagin comprat cap modul, i així atreure'ls als mòduls de pagament.

7. Estàndards:

Ja ho concretarem més endavant en un altre fil, però estem d'acord que hem de crear un estandard de funcionament, edició i vol.

8. Simple Radio:

En general estem d'acord que el SRS ha de passar a ser oficial i fer-ho servir en tots els vols. Hem comprovat sobradament que funciona bé, i que si ha fallat ha sigut perque algú no ho tenia ben configurat, no per error del programa.

9. Horaris:

Divendres nit i diumenge tarda, de moment.

10. Dedicat:

Queda en Stand-by a l'espera que treguin la versió linux, ja que si no el cost d'un servidor es prohibitiu.

11. Mòduls a comprar pels nous:

Jo tinc una recomanació. Fins ara, quan algú ens preguntava sobre quin mòduls comprar, els hi fèiem un resum de bons i dolents. Això està molt bé, però dispersa el parc aeronatic que tenim, hauriem de començar a dirigir a la gent als moduls que tinguem oficials. Es a dir, per molt que el JF-17 estigui molt bé, aquí no el vola ni el tato, per tant, si pregunten, els hem de recomanar que es comprin els nostres moduls oficials. Si volem se penya volant els mateixos avions hem de recomanar-los, per damunt dels gustos del novell. Al cap hi ha la fi, és el que fem amb els simuladors, si ens pregunten que sim comprar no diem el FSX o el ACE Combat, diem DCS.
 

Gato

Nou usuari
Personal DCS
20 Febrer 2020
49
37
18
Barcelona
#10
Sobre l'harmonització de flota jo estic d'acord, i ja he dit per Discord que jo estaria disposat a comprar-me el mòdul del F-18. Sentint-ho molt, jo no crec que pugui col·laborar gaire en matèria de formació donat que l'únic avió que sabia utilitzar era l'A-10 i fa tant de temps que ja no recordo gairebé res. La resta de proposicions em semblen perfectes i de fet m'agradaria proposar un nom pel grup que ja vaig dir per Discord: Segadors.
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,003
98
48
#11
Acta de la reunió:

1- Esquadrons: Un esquadró per als avions més utilitzats per a organitzar, concentrar i especialitzar els pilots que volen un sol avió.
2- Cintes, rangs, etc: OK, pero que no limiti a l'hora d'agafar un rol concret.
3- Pack d'skins generics obligatori: OK.
4- Staff: Es posarà un fil per que la gent es proposi com a membres de l'staff o s'ofereixi per fer certes tasques de suport. S'encarregarà de la gestió diària i del bon funcionament del grup.
5- Formació: Es farà una formació general a càrrec d'instructors generals i una específica per cada aparell a càrrec dels mateixos esquadrons. Que no es limiti. Que les formacions tipus "master class" no requereixin de massa dedicació i que els mateixos aspirants demostrin capacitat d'auto-aprenentatge.
6- Reclutadors i programa de benvinguda: S'està preparant un document per a tots els nous membres per tenir unes pautes. Es promocionarà més el grup a fora.
7- Esquadró novell: DESCARTAT, es recomanarà als nous que es comprin un dels avions mes volats.
8- Definir estàndards per a les missions: Estàndards flexibles segons el tipus de missió, mínim comú com per exemple evitar respawns i avions fora d'època. Ho acabarà de definir l'staff del grup.
9- Simple Radio obligatori: TXATXI PISTATXI. Tothom d'acord en que si.
10- Els horaris els acabarà de definir el futur staff segons la disponibilitat dels membres actuals.
11- Es tindrà en compte la possibilitat de migrar a un servidor del mateix model que l'actual però instalant un Windows, de manera que pugui funcionar un servidor de DCS. No suposaria cap cost addicional important i seria transparent per a la major part de la comunitat.
 
M'agrades: Gato i rush