Una benzinera molt curiosa

13 Juny 2012
46
0
0
60
#1
B-17G (44-85.790)
Dels cels d'Alemanya a Milwaukie




En finalitzar la guerra la immensa quantitat de bombarders B-17 ja no eren necessaris i van ser emmagatzemats a l'espera del seu destí, fins al moment havien estat construïts 12.700 B-17 Flying Fortress. No obstant això la destinació seria molt diferent per un d'aquells B-17G que jeien sota el sol.
Art Lacey es va desplaçar a Kansas per comprar un d'aquests orfes B-17 amb la idea de volar de tornada amb el mateix aparell fins Oregon i posar-lo com a sostre de la seva estació de servei. Pel bombarder va pagar 15.000 dòlars i va preguntar qual podia agafar al que li van respondre que podia agafar qualsevol d'ells. Un cop escollit s'enfrontava a un altre gran problema: mai havia pilotat un avió quadrimotor. Amb una mica de paciència va llegir el manual de vol un cop l'Exèrcit li va donar permís per enlairar però només si tenia un copilot. A Lacely se li presentava un nou escull i el va solucionar establint a un maniquí al seu costat per enlairar.
Va donar un parell de voltes sobre la pista d'enlairament per fer-se una mica a l'aparell i després es va disposar a prendre terra però va ser llavors quan es va adonar que el copilot era necessari per baixar el tren d'aterratge. Va prendre com va poder terra però l'aparell va resultar danyat per l'aterratge i va informar als militars que l'avió va ser danyat pel vent i que li deixessin triar un altre B-17 per reemplaçar-lo. A les autoritats no els va importar ja que tots aquells B-17 serien desballestats, mentre Lacey convèncer a un amic perquè fos el seu copilot enlairant tots dos.



De camí a Oregon es van topar amb una tempesta de neu que els va fer baixar per sota dels 1.000 peus. Seguint les vies del ferrocarril van tractar d'arribar al aeroport no sense abans haver d'esquivar diversos túnels que eren vistos pel seu amic en el lloc del morro del B-17. Finalment van aconseguir arribar al aeroport local i van començar a moure per obtenir els permisos necessaris per moure el bombarder per les carreteres estatals. El departament de carreteres es va negar en repetides ocasions de manera que un dissabte a la nit va decidir moure-ho sense els permisos. Van ser detinguts per la policia però només els van multar amb 10 dòlars per moure un objecte massa gran.
El B-17G (44-85.790) rescatat per Lacey va ser construït per Lockheed Vega i és un germà del famós "Memphis Belle" (44-85.784) sent del mateix lot de producció amb només sis c / n de diferència. Això suggereix que van ser construïts el mateix dia, una increïble coincidència i més veient la immensa quantitat de B-17 construïts.
L'estació de servició va ser una fita en l'àrea de Portland des de 1947, quan va arribar el bombarder a la regió. Estava situat en Milwaukie, Oregon. Va deixar d'operar com a estació de servei el 1991 i des de llavors ha estat associat el bombarder al pròxim Drive-Inn, on els visitants poden prendre una tassa de cafè. El 1996 la secció del morro va ser llevada, restaurada i ara es troba en Wings of Freedom Showcase, Milwaukie, Oregon. La resta del bombarder contínua sobre l'estació de servei que serveix encara com a restaurant.







:çvic:
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#2
Ostres quina historia més rocambolesca. Llastima que ara no el poguem comprar per 15.000 dolars com en aquell moment sino empotrava un al pis i feia servir la cabina coma zona d'esbarjo :çsi:

De totes maneres flipo amb la policia que només el multes amb $10 per portar un objecte massa gran. Aquí ens haguéssin vinculat amb alguna banda terrorista armada. Per cert quins collons el paio amb un maniquí, volant una bèstia parda. Sense paraules.