Taller de repintats

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#1
Hola!

Animat per varis companys, m'animo a portar a terme un taller de repintats per a DCS. Puc compartir l'experiència de treball en aquests repintats:

KA50: viewtopic.php?f=73&t=1931#p14587
SU25T: viewtopic.php?f=73&t=1930#p14586
A10C: viewtopic.php?f=73&t=2080#p15831

El programa que proposo fer servir és el Photoshop (malgrat suposo que valdria qualsevol que llegís correctament les capes dels fitxers .PSD). No és un taller de Photoshop (malgrat podem treballar les tècniques més bàsiques), sinó un taller de com implementar un repintat en el simulador DCS.

Començaríem per l'A10C. El primer objectiu seria entendre per què necessitem 12 fitxers per generar la textura, i quines parts correspon cadascun. Després, com es passa a DCS un repintat concret (exportar a BMP, convertir a .DDS, generar la informació que necessita DCS per implementar les textures al model, on col·locar la carpeta dins DCS...). I finalment, que cadascú treballés la seva pròpia textura.

També serviria per unificar criteris a l'hora de fer textures de Cavallers per DCS (de fet segueixo un patró que es pot observar en tots els models, i que ja hem anat consensuant al llarg del temps).

Què us sembla? Qui s'animaria?

Material necessari:

1) Necessitem descarregar i instal·lar el Directx SDK per obtenir el fitxer necessari per la conversió (textconv.exe). Podeu descarregar des d'aquí: http://www.microsoft.com/en-us/download ... px?id=6812 . (Si teniu problemes d'instal·lació, envieu-me un MP).

2) Baixeu-vos el "Template" o textures base per modificar. En aquest cas, de l'A10C: http://www.digitalcombatsimulator.com/e ... templates/

3) Instal·lar el programa Notepad ++ per editar el fitxer .lua que acompanya les textures dels repintats. (O qualsevol editor ascii). El trobareu a: http://notepad-plus-plus.org/

4) Hauríeu de tenir instal·lat el repintat de Cavallers del Cel Acadèmia: viewtopic.php?f=73&t=2080#p15831

Us enviaré un MP amb un enllaç a Dropbox on hi hauran els fitxers de textures originals del repintat de Cavallers del Cel Acadèmia, a més d'una proposta d'estructura de carpetes i els processos .bat corresponents de conversió de textures i còpia de les modificades al simulador.

Josep
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#7

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#11
Quin arxiu es necessita de l'sdk?
Es que instal·lar tot un sdk per un arxiu fa mandrota i poder el podem trobar per alguna altre banda. ç?|
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#12
Buran said:
He intentat instal·lar el programa DXDSK dues vegades, o tornaré a intentar aquesta tarda a veure si hi trobo res, tot va bé fins al final, que em surt un error:
Error code: S1023

:çsalut:
A mi també em donava aquest error i vaig llegir que era perqué abans s'havia de desinstalar el microsoft Visual C++, ho vaig fer i s'em va instal.lar sense errors.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#13
Buran said:
He intentat instal·lar el programa DXDSK dues vegades, o tornaré a intentar aquesta tarda a veure si hi trobo res, tot va bé fins al final, que em surt un error:
Error code: S1023

:çsalut:
A mi també em donava aquest error i vaig llegir que era perqué abans s'havia de desinstalar el microsoft Visual C++, ho vaig fer i s'em va instal.lar sense errors.
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#16
Després el pots reinstal·lar el C++, Madelf.

En tot cas, la instal·lació del Directx sdk és només per un fitxer (textconv.exe) que ens permetrà convertir les textures de cop. Proposo instal·lar el sdk per tal que el tingueu vosaltres sense que us hagi de "passar" software (de fet jo m'he guardat el fitxer i he desinstal·lat després el Directx SDK).

Una vegada instal·lat el Directx SDK, el fitxer que necessitem (textconv.exe) es troba a dins del directori ..\Utilities\bin\x64 (si teniu sistema de 64 bits) o dins ..\Utilities\bin\x86 si el sistema vostre és de 32 bits.

Si a algú us dona aquest error d'instal·lació (a mi no em va passar) i li fa "yuyu" desinstal·lar del C++ per instal·lar el Directx SDK, ja us passaré aquest fitxer. Feu-m'ho saber.

:çseny:
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#17
3) Instal·lar el programa Notepad ++ per editar el fitxer .lua que acompanya les textures dels repintats. (O qualsevol editor ascii). El trobareu a: http://notepad-plus-plus.org/

4) Hauríeu de tenir instal·lat el repintat de Cavallers del Cel Acadèmia: viewtopic.php?f=73&t=2080#p15831

Us enviaré un MP amb un enllaç a Dropbox on hi hauran els fitxers de textures originals del repintat de Cavallers del Cel Acadèmia, a més d'una proposta d'estructura de carpetes i els processos .bat corresponents de conversió de textures i còpia de les modificades al simulador.
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#19
Kopant: cap problema. El que passa és que si ho tens en el mateix ordinador amb un simple doble clic (he fet un .bat) podrem copiar les textures convertides al simulador. En el teu cas, les hauràs de traspassar manualment.