Bé segon intent, i ara va la bona:
Segon intent,
Apareixem a la cabina d´un A-10 (quina sorpresa), som a la base aèria de Senaki-Kolkhi (UGKS), de sobte rebem un avís per la megafonia de l´aeroport que ens informa d´un inminent atac aèri, s´ens indica que abandonem la base amb la màxima celeritat possible, però tot seguit, un missatge per ràdio del comandament ens ordena engegar motors i preparar sistemes però no rodar en taxi en cap cas fins que hagi passat el perill i rebem l´autorització corresponent. Ràpidament els primers Su-25 comencen a atacar la base, mentre nosaltres estem fent el rampstart diferents onades de Sukoi bombardegen la base mentre les defenses antiaèries fan el que poden per repelir l´atac.
Quan semblava que el perill ja havia passat i ja haviem acabat de preparar l´aparell per rodar per pista, un Su-25 enraderit llança un míssil directe contra un dels nostres A-10, al final només tres supervivents de tot l´escuadró Senglars aconsegueixen sobreviure a l´atac. Una vegada passat el perill, tornem a rebre un avís per la megafonia de la base a on s´ens indica que tenim pista lliure per enlairar-nos. Així ho fem, ens enlairem i tot seguit rebem instruccions per dirigir-nos a la base aèria de Kutaisi-Kopintnarin(UGKO), a on s´ens informarà de quina és la nostra missió i de com executar-la. Aterrem a Kutaisi, amb algún que altre problema però amb éxit i una vegada allà podem repostar, i reparar els aparells que han estat malmesos durant la ràpida fugida de Senaki.
Una vegada tots al parking de kutaisi, rebem un missatge de ràdio a on s´ens comunica que l´atac de Senaki ha estat perpetrat per un escuadró de Su-25 provinent de la base aèria de Nalchik (URMN), situada en territori rus a l´altra banda de la serralada del Càucas. La nostra missió consistirà en repostar, crear un pla de vol a la CDU: Kutaisi(UGKO)----Nalchik(URMN)----Senaki(UGKS), rearmarnos i dirigir-nos a Nalchik a on haurem de neutralitzar totes les forces enemigues que allà trobem. Ens disposem a sortir de Kutaisi mentre veiem avions F-15 enlairant-se de la base que ens indiquen que totes les tropes han estat alertades després de l´atac sorpresa de les forces enemigues.
Una vegada deixem Kutaisi enrera ens dirigim a Nalchic que es troba a unes 96 Nm, sense deixar de guanyar alçada, ja que haurem de creuar per alguns dels pics més alts de la serralada del Càucas i haurem d´assolir els 15000 ft abans de fer-ho. Una vegada superat l´obstacle natural i superada una espessa base de núvols que es troba entre els 11000 i els 13000 ft aproximadament i arribant a Nalchik comencem a descendir fins als 10000 ft per tenir millor visibilitat dels objectius. Identificades les amenaces antiaèries ens disposem a neutralitzar-les, en aquest cas es tracta de dos unitats estàtiques Zu-23 que el nostre líder d´escuadra abat sense més problemes. A partir d´aquí, bombardegem la base amb successives passades, fins a destruir per complert totes les unitats enemigues que allà es troben. Quan hem acomplert la missió ens disposem a tornar cap a Senaki, realitzant la mateixa maniobra d´ascens-descens que en el vol d´anada però aquesta vegada en direcciò a Senaki, una altra vegada al voltant de les 100 Nm, el que fa que aterrem a la base aèria de Senaki ja ben entrada la nit sense més complicacions.
I fins aqui un guió del resultat de la missió, de la que salvant alguns errors d´edició, crec que hem complert les espectatives i ens n´hem sortit prou bé.
I ara les notes de l´editor o les diferéncies entre el guió inicial i el resultat final:
1-M´ha sigut totalment impossible crear un atac aèri mentre estem fent un rampstart i reduir al 100% la possibilitat de que un dels Su-25 destruís algun dels nostres A-10 en algun moment. Després d´haver provat aquesta "escena" jo crec que entre 25 i 30 vegades, he pogut comprovar que aproximadament un 85 % de les vegades els Su-25 es limiten a complir la seva tasca, aquesta consisteix en haver assignat a cada un d´ells dos objectius terrestres en concret, i alhora, per minimitzar riscos aquests mateixos Su-25 estaven només armats amb 2 míssils el que feia que quan acabaven l´atac abandonaven la zona i es dirigien a Nalchic. Però tot i que aquest 85% de les vegades, la tasca que els havia assignat es complia exactament tal com jo havia planejat, hi havia un 15 % en que no sé perqué, un míssil perdut anava directe contra un A10 i m´aixafava la guitarra. En certa manera aquesta aleatorietat involuntària li dona a la missió un cert grau de realisme

, i per intentar que si es donava el cas (que es va donar, oi Rush?)) no s´enraderís massa el començament de la missió, vaig posar la resta de slots amb aparells ja engegats. Però vaja, que m´hagués agradat solucionar aquest problema però no he pogut.
2-A l´arribar a Kutaisi dues parelles de F-15 havien de sortir de la base per donar un cert grau de moviment de tropes a la base, pur atrezzo, però quedava molt xulo. La primera parella de F-15 depenia d´un trigger situat a la zona de parking que ens havia estat assignada, el qual s´activaria quan TOTS fossim dins la zona de trigger, però en Buran quasi s´els menja quan estava aterrant i encara no havia sortit de pista, error meu, ja que no havia previst que mentre un de nosaltres aterrava els altres realitzariem un circuit d´espera paral.lel a la pista, que oh! quina casualitat passava justament per la zona del trigger, ho sento Buran. Aquest mateix trigger activava una bandera que posteriorment activava un missatge de veu, a ons s´ens donaven les instruccions de la missió i que evidentment ens van arribar quan encara no haviem aterrat tots a Kutaisi. Segon error de principiant. El segon parell de F-15 havien d´enlairar-se mentre nosaltres ens acostavem a la capçalera de pista, i un petit trigger a la zona de taxi s´encarregava d´això, i segon error, no vaig contemplar que fins que tots tres aparells haguéssim passat per la zona de trigger, la seqüència no s´activaria, el que va fer que la cosa s´enraderís i que ens trobessim els dos F-15 just al final de la pista i de poc ens va que no envio la missió a fer norris pel coi d´atrezzo.
3-Nalchik, vam rebre el missatge de missió complerta just després de neutralitzar els dos Zu-23 quan en teoria havia de sortir una vegada haguéssim destruit totes les unitats enemigues. Aixó crec que va passar perqué una de les últimes modificacions que vaig fer va ser, suprimir moltes unitats enemigues, ja que pensava que si ens costava mot destruir-ho tot arribariem massa tard a la base i la missió es faria massa llarga. I crec que al fer aixó vaig tocar alguna cosa del trigger que va fer que es modifiquessin les condicions..no sé,,,
I bé, hi han moltes més coses que comentaria, però aquestes son les que crec que més han afectat al desenvolupament que jo tenia previst.
Espero que tots aquests errors serveixin per millorar i fer cada dia missions una mica més interessants.
Un plaer com sempre,
Kopant
Salut i ales!!!
[youtube]T-eohyMHRxw[/youtube]