Jo tb hi he dedicat forces hores al Patrician 3, tot un joc, i també a la saga X3. Tots son força bons, tanmateix si busqueu un bon joc on pugueu jugar de comerciants, he de dir que per desgràcia el rey (per a mí) és indiscutiblement el EVE Online. L'economia es porta exclusivament entre els jugador, tota la cadena de producció (recol·lecció de matèries primes, disseny/investigació de productes, fabricació, distribució i comercialització), especulacions en els preus del productes, manipulació dels mercats, etc. Es tan bó que fin i tot agobia l'agressivitat en els mercats que arriba a tenir i el nivell de PVP que hi ha, irònicament sense disparar ni una sola bala!
Com que pica molt a nivell de butxaca vaig estar buscant durant molt i molt de temps un joc que pogues comparar-se, en l'aspecte de "mercader", i he de reconeixe que no he trobat cap que s'hi acosti ni de lluny.
El que potser està força bé, i es gratuït, és el
Pirates of th Burning Sea, on l'economia també la porten exclusivament els jugadors. Tanmateix no el vaig trobar gaire ben acabat, per al meu gust, a nivell de interfícies i mecàniques i no hi vaig aprofundir gaire.
Si proveu algun joc o trobeu quelcom interessant ja ho comentareu!