Projecte RepRap

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
No sé si hi ha pels cavallers algú amb inquietuds relacionades amb impressores 3D. Ja fa força temps que vaig seguint el projecte RepRap.
Pels que no el conegueu es tracta d'una impressora 3D open source i open hardware. Es a dir que tan els plànols com l'electrònica (Arduino) com el software emprat es de lliure distribució. El cas es que a Barcelona existeix la gent de RepRapBcn que son de l'universitat politècnica de Catalunya i fan workshops on t'ensenyen a muntar la teva propia RepRap Prusa i com utilitzar el software. El preu inclou tot el material necessari per muntar la impressora que son 740€ (s'ha d'afegir l'IVA) però fan descompte si son dos persones que surt per 650€ (sense iva i per unitat). Van fent periodicament aquests workshops amb l'objectiu d'apropar a tothom (democratitzar) les impressores 3D.

Hi ha cap company que estigui tant penjat com jo i pugui estar interessat ??

Potser us preguntareu que perquè pot servir això. Us animo a xafardejar la plana web de Thingverse on es pot veure galeries (i descarregar lliurement els fitxers per imprimir) del que imprimeix la gent.

Ja em veig imprimint el merchandising dels cavallers del cel :p

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
No son preus per a aficionats, realment.

Ara, si és per a fer un ús professional i guanyar-se una mica la vida doncs tampoc és tanta pasta...

En qualsevol cas a mi, de moment, no m'interessa. Bona sort! :çsi:

Urwald

Ja en porto tres-cents
11 Gener 2012
364
0
16
38
BCN
A mi pels disenys 3D de la feina em podria interesar.

M'informare més sobre el projecte per explicar-ho al big boss.

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Si vols la font mare del projecte es RepRap tot i que segurament si es per l'empresa us pot interessar més alguna cosa amb un acabat més industrial que tot i així sigui pseudo assequible com es la MakerBot Replicator 2. Aquesta ja bé muntada i calibrada tot i que anteriorment la Makerbot I era Open Source crec que la nova Replicator 2 no es Open Source.

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Com cada boig continua amb el seu tema continua darrera de fer-me una una impressora 3D (com la MendelMax que em pugui servir tambè per fer PCB's canviant l'extrusor per un taladro).

Només com a curiositat en aquesta web http://defcad.org/ es poden descarregar models de peces (STL) per imprimir-se relacionats amb temes militars com per exemple una pistola d'un sol us o empunyadures per armes. Ja em veig fent-me una replica d'airsoft amb l'impressora :çulle:

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Avui mateix m'ha arribar el material per fer-me una Prusa Air 2

De moment està tot per muntar

Ja us aniré informant de com va el muntatge i les primeres proves d'impressió çXD

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
Ja em diras com va aquesta impressora, sobre quin material s'imprimeix, etc

És un tema que trobo interessant tot i que en el meu cas personal no hi veig una aplicació directe que em permeti amortitzarla (ja no dic econòmicament sino d'ús).

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
madelf said:
Jo he vist impressores 3d "petites" per 70€... no sé la qualitat per vamos els preus comencen a baixar...
Ostres vols dir que no t'has deixat un zero al preu que comentes? 700€ encara em quadra però 70€ ho dubto molt, vamos si no he fet el pressec de mala manera

rush said:
De moment encara l'estic muntant i està sent una odisea muntar-la. El material en el qual pot imprimir es ABS, PLA y Nylon. Aproximadament surt a 24€ el kg de material exceptuant el nylon que surt el doble. Les peces de plastic que em venen estan fetes amb un altre impressora com aquesta i la veritat es que les esperava més robustes però tot s'ha de dir que els models que fan servir estan molt "economitzats" jo hagués possat més plastic per fer-ho més robust.

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
ZeroQ said:
rush said:
De moment encara l'estic muntant i està sent una odisea muntar-la. El material en el qual pot imprimir es ABS, PLA y Nylon. Aproximadament surt a 24€ el kg de material exceptuant el nylon que surt el doble. Les peces de plastic que em venen estan fetes amb un altre impressora com aquesta i la veritat es que les esperava més robustes però tot s'ha de dir que els models que fan servir estan molt "economitzats" jo hagués possat més plastic per fer-ho més robust.
Quan la tinguis feta pots re-imprimir les peces al teu gust ;)

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Per fi ahir vaig conseguir imprimir alguna cosa çXD (un cub de calibració de 2mm x 2mm x 2mm)

I després d'una mica de calibrat (però encara li falta molt per ajustar) vaig poder imprimir la tercera peça, un suport per un ventilador de 6mm per refirgerar l'electrònica de la impressora

I aquí la peça acabada :çamor: (he de jugar amb els paràmetres per aconseguir millor qualitat)

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
Ostres molt bé. No sabràs pas les propietats mecàniques del material un cop solidificat?

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Com sempre els EEUU s'han apoderat dels fitxers font del projecte i ho han esborrat perquè ningú s'ho pugui descarregar. Estic en contra del projecte d'aquest paio però no crec que amagant els fitxers al públic sigui la solució, ja que sortiran d'altres a altres països. Al final el que mata es la bala y la polvora que la propulsiona, i per ara les bales també es poden fabricar al igual que la pólvora però per fer la pólvora el nitrat de potassa requereix permisos especials avui en dia per comprar-ho (o com a mínim en petites quantitats et demanen documentació per presentar a la policia).

Son una mica sensacionalistes tot plegat, fa anys que en qualsevol biblioteca pública tens plànols d'armes, explosius i d'altres elements a qualsevol biblioteca pública (es com vaig aprendre jo :p).

I ara perquè no tot es dolent us deixo un enllaç a una peça impresa en una impressora 3D que li ha tornat el somriure a un nen amb una disminució funcional de la mà (no conec el nom mèdic però es 1 de cada 100.000 nadons crec)
http://www.thingiverse.com/thing:44150

Jo ja començo a tenir la impressora força calibrada i ahir va estar imprimint tres hores en fer un suport de ventilador per evitar la deformació d'algunes peces que requereixen que cada capa es refredi abans de la següent capa.

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
Com més llegeixo sobre el tema més curiositat tinc. És més, potser hi ha oportunitats de guanyar-se la vida al futur en temes relacionats amb els aparells aquests.

Com es fa el control de la màquina? s'utilitza llenguatge CNC o algun altre?

Encara m'animaré i pujaré algun dia a Barcelona al seminaris aquells que vas comentar... ç:D

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Bones Balder,

quan vulguis (i jo estigui per casa) ets convidat a venir a casa a veure la impressora 3D en funcionament (tambè va per qualsevol altre cavaller que tingui interès). Jo personalment ho veig com una inversió que no se on pot arribar perquè per ara no pensava que pogués guanyar-me la vida però potser si que aportar coses i sobre tot aprendre les possibles sortides laborals que estan per arribar :p.

Us deixo l'enllaç al group de google groups on estem començant a moure tallers (gratuïts per descomptat) tant d'introducció de zero al mon de la impressió 3D, com calibració, tècniques, programari software lliure i privatiu per modelar, etc. Jo donaré un taller de modelat amb Blender orientat a impressió 3D per si us pot interessar encara que sigui per després fer models per l'arma 3 :p
https://groups.google.com/forum/?hl=es& ... -barcelona

Grup del meetup on està movent-se les convocatòries dels tallers
http://www.meetup.com/3D-Printing-Barcelona

I com a projecte pilot del que puc fer amb impressió 3D i software lliure estic treballant en un prototipus que ja us informaré quan estigui més avançat però us puc avançar que es tracta d'una interfície per ajudar / fer més realista la immersió en simuladors com l'Arma, IL-2. Per ara es un petit display LCD amb 8 buttons i un commutador que servirà entre d'altres coses per configurar whispers de TeamSpeak, contabilitzar diferents temps (temps real, temps de missió, crono 1-4) i d'altres funcions (podria ser com els que tenen el teclat G15 però intentar portar-ho més enllà). Per descomptat tot això open source i espero que després del primer prototip poder oferir-ho a qui no s'ho vulgui/pugui fer ell mateix per un preu encara indeterminat però espero el meu objectiu es que sigui per 45-50€ aprox (elèctronica i chasis). Amb això espero que sem la primera comunitat catalana i europea en fer-se els seus propis periférics de jocs simuladors :D (ja us aniré posant captures del protipus en 3D que estic fent :p)

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
A mi un dia m'agradaria veure-ho.

Li veig molt potencial en el camp del modelisme, sobretot combinat amb una eina 3D com blender que permeti fer una representació 3D del model que vols fer per després imprimir-lo.