Bones, cavaller curiós! Avui veuràs un post sobre que són els famosos "vapers" "cigarrets electronics" "vaporitzadors"...! Què, com són, que valen i perquè els recomano! Comencem doncs
-Que és un Vaporitzador?
Doncs un vaper és un petit aparell que funciona amb bateries que "escalfa" un líquid que produeix vapor d'aigua. Quin líquid escalfa? Doncs és una barreja entre la glycerina vegetal (abreviada VG, produïda a partir d'oli de coco, soja o palma) i el propilenglicol (PG), un editiu alimentari utilitzat bàsicament en la reposteria industrial. Aquests dos líquids, juntament amb aigua destilada, formen els "e-liquids" o líquids que utilitzen els vapers.
-Quines avantatges té respecte el "confiable i saludable" tabac? #Ironia
Comencem per lo essencial ; combustió vs evaporació. Quan tu evapores un líquid, en aquest cas la barreja entre VG i PG, aquest produeix vapor d'aigua, un gas bastant/molt inofensiu. És el mateix gas que inhales quan et dutxes amb aigua calenta. Encanvi, quan fumes, inhales tots els productes del tabac + els productes derivats de la combustió d'aquest.
*Diversos estudis (podeu buscar-los per internete) demostren que, a curt/mitjà termini, el vaper és un 95% més saludable que el tabac.
-Vale Copess, i tu que has notat canviant de tabac a vaper?
Durant la primera setmana vaig començar a notar una millora en el meu "gust" sobre el menjar. De cop un cafè vainilla de la màquina de cafè de la uni estava boníssim, i el fuet encara més bo que abans. Al cap d'un mes vaig començar a recuperar la meva capacitat de "cardio", és a dir, podia arrancar a correr i pujar escales sense patir gents (que, vulguis o no, si tens un estil de vida sedentari, els esforços físics suposen un, bé, esforç, després de deixar el tabac he notat molta millora). I, amb el temps, he vist una considerable reducció en la meva despesa mensual. També cal tenir en compte que ara el meu cotxe i la meva habitació tenen un lleuger olor a piña mentolada i s'ha acabat trobar restes de tabac, boquilles i centra per tot arreu.
-Wow! Vale vale, això té molt bona pinta, llavors, com començo?
Fàcil i barat! Primer jo recomano que comencis amb un "kit d'inici" Veco One (aqui teniu el link). Aquest petit (i relativament barat) vaper és bo per els principiants. Resistències fàcils de canviar i barates, un tanc no molt gran, una bateria normaleta... que et permetrà entrar en el món del "vapeig" de manera còmode. Ah! Per líquids recomano un pack d'aquests (link aqui). És barat, i tindreu líquids per un bon rato.
-50PG/50VG? Sense nicotina? Que vol dir?
50/50 és la proporció dels dos components que té el líquid. Per començar recomano que busqueu líquids 50/50. Tindrà bon gust i farà força vapor. Després ja podreu anar mirant quina proporció us agrada més (a mi personalment m'agrada molt la 80VG/20PG, ja que fa força vapor i té un punt dolç (aquest és el meu preferit). El tema de la nicotina tocarà anar a un estanc que tingui líquids de Vaper. Si vius a Barcelona o en una capital de regió segur que molts estancs en tindran (també hi han botigues especialitzades que t'ajudaran amb totes les preguntes que puguis tenir, algo més cares que internet, clar). En aquests llocs pots comprar líquids (algo carets) que ja tenen nicotina (amb diferències proporcions), o pots comprar nicotina sola i barrejar-la amb el teu líquid d'amazon, o pots comprar un líquid de, per exemple, maduixa amb nicotina i barrejar-lo amb un líquid de pinya (sense nico) i crear nous gustos.
-Nicotina... a la botiga/estanc tenen 3mg/ml, 6, 18... com?
Això són les proporcions de nicotina que tenen aquest líquids. Que recomano? Per començar compra un líquid de 6mg/ml i "vape it" directament. Altre opció seria comprar un de 12mg/ml o 18mg/ml i "diluïr-lo" amb un líquid sense nicotina. Les possibilitats són bastant elevades. Si vols deixar-ho? Comença amb 6, baixa a 4,5, després a 3... o et pots quedar a 6, o a 12, cada persona és diferent.
R/ Conclusió
El vaper és més saludable que el tabac, et pot saciar si li poses nicotina i hi han molts casos de gent que ho ha utilitzar per deixar el tabac (un aparell semblant a un piti, que t'emplena els pulmons i deixes anar vapor/fum, sembla bastant substitutiu no?). Altre gent ha substituït un producte per l'altre. Altre gent fuma i vapeja, a ratos un i a ratos l'altre. Però el resum és fàcil :
Si fumes, és millor vapejar. Si vapejes, bé per tu. Però si no fumes ni vapejes... no recomano que comencis amb cap de les dues coses!
-Copess
M'agrades:
SilverArrow i Corsair1984