Major Heinrich Ehrler

13 Juny 2012
46
0
0
60

Va aconseguir un registre de 208 victòries aèries, 10 d'elles en el Front de l'Oest vuit de les quals fur aconseguides al volant del reactor Em 262. Va ser sempre un exemple de companyerisme i camaderia entre els pilots. Provinent de la Flak (allistat en 1935) va sol · licitar ser entrenat com a pilot de caça el 1940.
El seu primer enderrocament ho va aconseguir el 1940 i la segona el 19 de febrer de 1942, assolit un registre de 64 victòries al setembre d'aquest mateix any pel que va rebre la Creu de Cavaller. A finals d'agost de 1942 va afegir al seu compte 42 enderrocs més.
El 27 març 1943 despatxar 5 Kittyhawks i P-39 en el Front de l'Est però el seu Bf 109 E-7 va ser aconseguit per un projectil de 20 mm que el va obligar a trencar el contacte amb l'enemic i fer un aterratge forçós. El 6 de juny va entaular combat amb caces soviètics enderrocant 04:00 Hurricane i va rebre les Fulles de Roure amb la seva victòria número 112. Va rebre el comandament del Gruppe II del JG 5 mentre que l'agost de 1944 seria promocionat a Komodore del JG 5.

Bf 109 E-7 de Ehrler recuperat en els anys 70 a Utsjoki (Finlàndia) i exposat actualment en Keski-Suomen Ilmailumuseo

Va aconseguir els 200 enderrocs el 20 novembre 1944 però s'enfronta a un greu problema quan el dia 12 surt de patrulla pel Mar del Nord al mateix temps que la RAF es llança contra el Tirpitz. Els bombarders britànics Lancaster arriben al cuirassat alemany juntament amb els seus 907 tripulants que hi havia a bord. Les flames d'auxili a la base propera de la Luftwaffe del JG 5 no són ateses ja que tots els aparells de Ehrler havien sortit de patrulla. Ehrler, és considerat responsable del fet i sotmès a consell de Guerra. Com a resultat, és despullat del seu comandament encara que salva la vida.
El 4 abr 1945 va derrocar dos B-17 i va esgotar la munició atacant a un tercer però no va aconseguir tornar a la base trobant el seu cos al dia següent en Schaarlippe, prop de Berlín. El seu company de vol, Theo Weissenberger, va escoltar una comunicació de Ehrler "Theo, ja no tinc munició, però em vaig a portar a aquest ... adéu, ens veiem en Valhalla" al mateix temps que estavellar el seu Em-262 contra un B-17 .

(Unitats amb què va volar, JG 77, JG 5 i JG 7)

Bf 109 G-2/R6 'Yellow 12' pilotat pel Oberleutnant Heinrich Ehrler, Staffelkapitän 6./JG 5 març 1943

:çvic: