La nova expansió de l'Arma 3, amb l'illa Tanoa

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
Convertir el motor de l'Arma a 64 portaria probablement anys i un canvi radical. L'expansió permetrà Direct X 12 que ja és un punt.

Personalment m'encanta la nova illa, és el lloc perfecte per l'Arma. Boscos, moltes illes, fons marins xulos. Això potenciarà tota la guerra no convencional; que és al que el nostre grup és dedica: raids, assalts amb helis, assalts amfibis, etc. :çsi:

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
Diplock said:
si, el problema seran les herbotes que no veurem els enemics i ells ens veuran.
Veurem. Al video es veuen grans espais oberts. Com a molt sera com Chernarus però en arxipeleg. :çsi:

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Viper said:
Jo per 64bits, que han tingut molts anys per actualitzar el motor.
Realment creus que hi hauria millora amb un motor de 64 bits? Jo tinc els meus dubtes que hi hagués millora substancial com per invertir els recursos en migrar el motor a 64 bits. El suport de Directx 12 no està malament però tinc la sensació que continua sent un coll d'ampolla perquè no fa us de les noves tecnologies.

El meu dubte es si una empresa com Bohemia que fa simuladors s'ha de centrar en crear el seu propi motor gràfic. On està el valor afegit de Bohemia? Penso que el seu valor no està en crear el motor gràfic i no crec que puguin competir amb empreses que es dediquen exclusivament a fer motors gràfics. Potser el seu valor afegit està en la simulació i no en el motor. Està clar que si fan servir segons quins motors gràfics han de posar tot una sèrie d'artificis per poder introduir els models matemàtics que formen part de la simulació però tot i així potser seria més eficient centrar-se en aquesta part que no en tot un motor gràfic que sempre estaran darrera en l'evolució en quant a gestió del maquinari.

D'altra banda la illa té molt bona pinta per fer missions amfíbies entre d'altres :çsi:

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Bohemia crea precisament els seus propis motors grafics, el motor de l'Arma es de Bohemia, i es una versió millorada del de l'OFP. Jo no soc cap expert, però llegint als que si en saben, entenc que ara mateix no s'aprofita res les CPU multicore degut a, entre d'altres coses, que es 32bits. Tothom que en sap li diu a Bohemia que amb 64bits funcionaria millor. Es mes, la seva versió militar VBS es de 64bits.
Quan amb prou feines fa servir el 40% de la teva CPU i el 60% de la teva GPU, es que alguna cosa falla en el motor grafic.

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Viper said:
Bohemia crea precisament els seus propis motors grafics, el motor de l'Arma es de Bohemia, i es una versió millorada del de l'OFP. Jo no soc cap expert, però llegint als que si en saben, entenc que ara mateix no s'aprofita res les CPU multicore degut a, entre d'altres coses, que es 32bits. Tothom que en sap li diu a Bohemia que amb 64bits funcionaria millor. Es mes, la seva versió militar VBS es de 64bits.
Quan amb prou feines fa servir el 40% de la teva CPU i el 60% de la teva GPU, es que alguna cosa falla en el motor grafic.
Potser no m'he explicat. Ja sé que Bohemia fa el seu propi motor gràfic i aquí es on penso que està el problema. No poden competir (amb les característiques del motor) amb empreses que fan exclusivament motors gràfics. S'haurien de centrar en fer simuladors i aquells elements necessaris per modelar la simulació com ara extensions del motor gràfic.

D'altra banda el tema de 32 bits o 64 bits no afecta a mono nucli o multi nucli si no al rendiment depèn de com estigui programat. Amb un processador 32 bits per fer una operació de 64 bits hauries d'emprar dos instruccions en comptes d'una. Això explicat en plan ràpid però clar no se la magnitud dels càlculs que fan servir si tenen precisió de 64 bits o amb 32 bits tenen suficient. Si la gran majoria de càlculs son 32 bits passar-ho a 64 bits no notaries molt de rendiment, per aquestes operacions però lògicament si que hi hauria una millora. Ara bé, no està fent un bon us de les tecnologies multi nucli perquè tampoc en fa un bon us DirectX.

I per cert es normal que la teva CPU estigui amb un valor més baix que la GPU, de fet es una bona senyal. Si tinguèssis la CPU amb més càrrega que la GPU significaria que estàs intentant renderitzar amb un processador genèric (CPU) en comptes d'un especialitzat (GPU). Símil, a qui demanes fer les tasques de especialitzades a un becari (CPU) o a un senior (GPU)? Si les fa el Becari consumirà més temps en fer-les que el senior.

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Per mi estàs barrejant coses amb el tema CPU/GPU. La GPU s'encarrega de la part gràfica (i física en cas de PhysX), i la CPU de la resta, per tant la CPU i la GPU son séniors, cadascú en la seva matèria. La questió no es que la CPU tingui mes o menys carrega que la GPU, la qüestió es que fan un 20% d'us només. Si un simulador tira molt de CPU, com es l'Arma, i en canvi només fa un us del 20%, es que no està be. Si amb el 20% ens dona 30FPS, amb el 100% ens donarà molt mes FPS. Per aquest motiu la gent es canvia la CPU a una molt millor, nomes la CPU, i experimenta pujades de FPS importants a l'Arma. Però experimentaria mes, si no fos perque el 20% de 3Ghz i el 20% 4Ghz es mes velocitat, però segueix sent el 20% (a part del tema cores).

No se, la gent en aquest report es queixa i molt.
http://feedback.arma3.com/view.php?id=716

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
No em posaré a explicar teoria computacional perquè segur que algú de vosaltres en sap més que jo. Només comentar que no es una cosa de 2+2 i un dels principals problemes que presuposo es que fa servir DirectX. Això no té perque significar que estigui mal fet el motor gràfic si no que la capa d'abstracció amb el maquinari no es la més òptima.

Mira que ens agrada discutir per discutir [emoji14]

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Han publicat avui una nova entrada del diari de desenvolupament de l'illa de Tanoa

[youtube]JLLdrpbvQpA[/youtube]

Bàsicament no diuen res més enllà de que es una illa fictícia del pacífic sud amb una illa gran central i diverses petites al voltant amb 100KM inspirada en Fiji.